Revija Reporter
Svet

Direktorje svetovnih korporacij najbolj skrbi človeški dejavnik

STA

3. mar. 2014 9:41 Osveženo: 10:00 / 09. 8. 2017

Deli na:

Raziskava newyorškega Conference Boarda o razmišljanjih prvih mož 1000 podjetij po svetu ugotavlja, da ti po vsem svetu na prvo mesto dajejo ljudi oziroma kako priti do najboljših talentov v boju s konkurenco. V primerjavi s preteklimi leti pa so globalna politična in ekonomska tveganja precej manj izrazita.

Raziskava je bila izvedena lani v ZDA, Evropi, Aziji in Latinski Ameriki, vendar pa so jo že prehiteli dogodki. Zadnje zaostrovanje krize v Ukrajini obeta velike gospodarske pretrese, če se bo Zahod odločil za ostre gospodarske sankcije proti Rusiji ali se bo nova hladna vojna spremenila v kaj bolj vročega.

Izvajalci raziskave so direktorje po svetu vprašal,i kaj jim ponoči ne da spati in kaj nameravajo storiti glede tega. Skratka - kaj so izzivi in strategije za spopadanje z njimi. Po besedah glavnega izvršnega direktorja in predsednika Conference Boarda Jonathana Spectorja so prišli do dveh ključnih ugotovitev.

Najpomembnejša in tudi najbolj pozitivna za zagon svetovne gospodarske rasti je ugotovitev, da so direktorji zdaj v veliki večini pripravljeni na prehod v ofenzivo. Po prizadevanjih za preživetje zaradi zadnje velike svetovne finančne krize in upočasnitve rasti, naj bi zdaj napočil čas za nov zagon.

Druga ugotovitev pa je, da je po vseh svetovnih regijah, ki jih je zajela raziskava, na vrhu skrbi direktorjev človeški dejavnik. gre za vprašanje, kako priti do najboljših talentov in jih zadržati.

Pri vrhu seznama izzivov so na drugem mestu odnosi s strankami, sledijo pa inovacije in odličnost v poslovanju. Te tri prioritete so pri vrhu v vseh regijah, čeprav so rezultati za vsako posebej malce pomešani.

Za direktorje podjetij v Evropi se je v primerjavi s prejšnjimi leti malce višje proti vrhu pomaknila skrb za globalno ekspanzijo, ker so ugotovili, da so možnosti za to na stari celini omejene. Visoko na lestvici med evropskimi direktorji je razumljivo še vedno zaskrbljenost zaradi gospodarske rasti in možnosti vrnitve recesije.

Azijski direktorji so na precej visoko četrto mesto lani uvrstili skrb za odnose s potrošniki, kar prej ni bila njihova prioriteta. Zelo visoko pa je tudi skrb za "trajnost", kar pomeni predvsem skrb za okolje. V Aziji oziroma predvsem na Kitajskem je ta kategorija sedaj višje uvrščena, kot v drugih regijah. Glede na onesnaženost države je to pozitivna novica.

Ameriške direktorje za razliko od ostalih po svetu zelo skrbijo stroški za zdravstvo, kar je posledica uvajanja nove zdravstvene reforme, v Latinski Ameriki pa so pri vrhu delovni odnosi.