Revija Reporter
Slovenija

Je Uber izboljšal ponudbo v Sloveniji? Primerjali smo cene prevozov do letališča Brnik

Reporter, STA
13 787

20. maj. 2025 12:27 Osveženo: 12:57 / 20. 5. 2025

Deli na:

Uber je prišel v Slovenijo

Bobo

Ameriški Uber od danes deluje tudi v Sloveniji, a ne v taki obliki, kot denimo v sosednji Avstriji ali v drugih evropskih državah. Na Reporterju smo primerjali cene prevozov od uredništva do letališča na Brniku, kot so nam jih ponudile aplikacije Uber, Taxi Metro in Cameo oz. Wizi Easy.

Ameriška platforma za prevoze in dostavo Uber je prek strateških partnerstev z lokalnimi prevozniki danes začela delovati v Ljubljani, so sporočili iz podjetja. "Ponujamo zanesljive in priročne možnosti za potnike in nove priložnosti za voznike," so navedli

V naši primerjavi je Uber ponudil največji razpon cen, od 24 do 36 evrov, a v to ceno je že vštet promocijski popust 10 evrov za prve tri vožnje, ki velja do 1. junija. Taxi Metro je ponudil fiksno ceno 44,30 evra, Wizi pa 39 evrov.

Cena prevoza iz Vevč do letališča na Brniku, kot jo ponujajo (z leve) Uber, Taxi Metro in Wizi.

Uber je v Sloveniji združil moči z obstoječimi taksi in prevoznimi storitvami. Platforma je s storitvijo Uber Taksi za zdaj na voljo le na območju prestolnice, kjer je Uberjevo aplikacijo že odprlo več kot 150.000 uporabnikov.

"Z izkoriščanjem napredne tehnologije podjetja Uber platforma zdaj učinkovito povezuje potnike z razpoložljivimi licenciranimi vozniki. To bo skrajšalo čakalne dobe za uporabnike in povečalo učinkovitost za voznike," je prepričana direktorica Uberja za Slovenijo in Hrvaško Morena Šimatić.

Cena, ki jo ponuja Uber:

Kot je poudarila, Uber na slovenski trg ne vstopa kot ponudnik prevozov, temveč kot tehnološki partner licenciranim lokalnim voznikom taksijev. "To pomeni, da lahko vožnje ponujajo le poklicni licencirani taksisti, ki že delajo v skladu z veljavno slovensko zakonodajo," je pojasnila na današnjem dogodku v Ljubljani.



Uporabnikom bo aplikacija po vnosu ciljne lokacije prikazala okvirno ceno in jih povezala z voznikom, ki lahko sprejme vožnjo. Potniki bodo nato prepeljani na izbrano lokacijo v partnerskem vozilu, pri čemer bodo plačali znesek, ki ga določa taksimeter.

Cena vsakega potovanja je določena v skladu z uradno tarifno strukturo Mestne občine Ljubljana. Vsa potovanja bodo plačana digitalno prek aplikacije Uber, kar po besedah Šimatić zagotavlja popolno sledljivost in skladnost s slovenskimi davčnimi predpisi.

Cena, ki jo ponuja Taxi Metro:

Po vsaki vožnji bodo imeli tako potniki kot vozniki možnost oceniti drug drugega, poleg tega bodo lahko potniki svojim voznikom prek aplikacije ponudili pohvalo ali napitnino.

Uber bo namenoma sprva deloval na območju Ljubljane, saj se v podjetju zavedajo, kako pomembno je pridobiti zaupanje potrošnikov, snovalcev, politik in voznikov, je dejala Šimatić. "Če bo mesto videlo, da Uber pozitivno prispeva k mobilnosti in če bodo lokalni organi in partnerji še naprej podpirali naše delo, smo pripravljeni in željni storiti več in razširiti svojo dejavnost še drugam," je povedala.

Prihod Uberja so pozdravili v Mestni občini Ljubljana. "Veselimo se, da bo Uber prispeval k razvoju mobilnosti v našem mestu, saj verjamemo, da bo njegova prisotnost prinesla večjo priročnost za vse. Pripravljeni smo na sodelovanje, da bo ta integracija koristila vsem, ki živijo v Ljubljani ali jo obiščejo," je poudaril ljubljanski podžupan Boštjan Koritnik.

Cena, ki jo ponuja Wizi:

Dogodek ob vstopu Uberja na slovenski trg je sicer potekal v rezidenci veleposlanika ZDA v Ljubljani. Začasna odpravnica poslov na veleposlaništvu ZDA v Sloveniji Melanie Arreaga je v nagovoru poudarila, da s ponosom podpirajo ameriška podjetja, kot je Uber, ki po njenih besedah prispevajo k trdnim odnosom in vse močnejšim vezem med državama.

"Ko se zaziramo v prihodnost, sem prepričana, da bo Uberjeva prisotnost v Sloveniji prinesla obojestranske gospodarske koristi in ustvarila nove priložnosti za krepitev ameriško-slovenskega partnerstva," je dejala.

Današnji vstop v Slovenijo ne pomeni le širitve, temveč tudi in predvsem prilagoditev lokalnim sistemom, lokalnim zakonom in lokalnim pričakovanjem, pa je poudarila vodja poslovanja pri Uberju za Srednjo in Vzhodno Evropo Ana-Maria Borlovan.

Podjetje Uber je bilo ustanovljeno leta 2009. Trenutno je prisotno v več kot 70 državah in 15.000 mestih, njihova tehnologija pa je omogočila več kot 58 milijard potovanj po vsem svetu, je še dejala Borlovan.

Na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo so prejšnji teden pojasnili, da spremembe zakonodaje zaradi prihoda te družbe na trg prevozov niso predvidene. Obenem so navedli, da ne sodelujejo v postopkih, povezanih z njenim vstopom na slovenski trg.

"Pogoji, ki bi olajšali njihovo poslovanje, ne obstajajo," je v ponedeljek v odgovorih na poslanska vprašanja v DZ poudaril predsednik vlade Robert Golob. Vlada bo po njegovih besedah strogo nadzirala delovanje in razvoj platforme v Sloveniji.

V Sindikatu taksistev se Uberja ne bojijo, pa je v ponedeljek ob robu zbora članov sindikata, ki so volili novega predsednika, za portal Ljubljanainfo dejal podpredsednik sindikata Janko Kip.

Kot je še dejal Kip, nimajo nič proti Uberju, dokler posluje v skladu z zakonodajo. "Naj spoštujejo enaka pravila igre, kot veljajo za nas. Ne pa, da delujejo po modelu, ki ga že poznamo," je dejal.

Novi predsednik sindikata Robert Kores je prihod Uberja primerjal s prihodom podjetja Taxi Cammeo. Kot je dejal, so takrat izgubili 30 odstotkov strank, a so se po določenem času vse vrnile. "Uporabniška izkušnja ni bila zadovoljiva," je dejal za portal Ljubljanainfo.