Spomine na smučarsko dediščino, ki jo je ustvaril skupaj z Elanom, je z veseljem na predstavitvi pred prihajajočo zimsko sezono neposredno ob sedežu družbe v Begunjah na Gorenjskem obudil Bojan Križaj, ki je bil vrsto let zraven kot vrhunski tekmovalec, sodelavec pri razvoju smuči, zdaj pa pri utrjevanju prepoznavnosti slovenske blagovne znamke doma in po svetu sodeluje kot ambasador.
Njegovo legendarno rivalstvo z najuspešnejšim smučarjem v svetovnem pokalu vseh časov Švedom Ingemarjem Stenmarkom, ki je tudi sam smučal na "najboljših smučeh na svetu", se je vtisnilo v slovenski kolektivni spomin. S Stenmarkom sta tekmovalno smučarsko rivalstvo v letih po koncu kariere zamenjala za prijateljstvo. Vsaj dvakrat ali trikrat na leto se vidita, o razvoju smuči se ne pogovarjata, temveč o golfu, ki sta mu kot športna upokojenca strastno predana.
Zgodovino Elana od zadruge, ki jo je leta 1945 ustanovil mož z vizijo Rudi Finžgar, do podjetja s 700 zaposlenimi so zaznamovali meteorski vzponi in tudi padci, menjave lastnikov in vizij. Blagovna znamka je s svojimi inovacijami gradila podobo sodobnega alpskega smučanja in smučarskih skokov.
V Elanu so edini na svetu izdelali popolnoma funkcionalne zložljive smuči, Ibex Tactix, prve svoje vrste, Amphibio tehnologijo, prvo funkcionalno levo in desno tehnologijo na tržišču, pred 26 leti (leta 1994) pa je Elan izumil karving smuči, največjo inovacijo smučarske industrije zadnjih desetletij. Danes praktično vsak, ki smuča, smuča na Elanovi inovaciji.
Elan je za svoje inovacije in dosežke prejel že več kot 300 mednarodnihnagrad.
Iz smučarskih skokov se je Elan strateško umaknil, Elanovo tradicijo nadaljuje slovensko podjetje Slatnar, v tekmovalnem smučanju so še vedno navzoči. Prepoznavno mednarodno profesionalno tekmovalno ekipo, če jo je lahko tako imenovati, imajo v smučarskem krosu in ne več v alpskem smučanju.
"Odkar se spomnim zase, sem z Elanom, sčasoma je stvar prerasla v močan športni odnos, kasneje poslovnega, zdaj bolj ambasadorskega. Pri inovacijah ne sodelujem več toliko, kot sem. Velikokrat sem na snegu, kjer preizkušamo smuči, vse niso tekmovalne, ter skušamo potrditi tisto, kar naredijo inženirji za pisalno mizo," je na zgodovinski pomen Elana ponosen Križaj, ki pa bi, če bi njega vprašali, vseeno ohranil tekmovalno navzočnost v belem cirkusu.
"Osebno je meni žal, da je do tega prišlo, vendar stvari imajo ne samo športni značaj, ampak tudi ekonomskega. Strategija Elana je osredotočena v eno športno disciplino, ki je najbližja alpskemu delu, zato imamo priložnost še vedno smučati z vrhunskimi alpskimi smučmi. Kaj bo prinesla prihodnost, ne vem, verjamem pa, da se mogoče zopet vidimo na kakšnem slalomu ali veleslalomu," je prepričan Križaj.
Zgodbo v smučarskem krosu z Elanom ustvarja eden najbolj prepoznavnih Štajercev, Filip Flisar, nekdanji svetovni prvak, ki namerava tekmovalno vztrajati vsaj do zimskih olimpijskih iger leta 2022.
"Na Elanu sem bil in bom od začetka do konca. Gre za firmo, ki je odprta za stvari. Kar nekaj znanja in truda je treba vložiti, da nastanejo dobre smuči. Pripravljeni so prisluhniti včasih tudi kakšnim norim idejam, ki pa so se izkazale za dobre. V smučarskem krosu elanke dajejo fenomenalne rezultate, na zmagovalnem odru so tako kdaj samo Elanove smuči," je povedal Flisar, za katerim je težka minula sezona. Poškodba medenice je bila trdovratnejša, kot je najprej kazalo, največja negotovost trenutno pa je povezana z epidemijo in koliko tekem bodo sploh imeli.
Elan je svetovno znan proizvajalec in dobavitelj izdelkov za smučanje, plovil, športne opreme ter tehnološko naprednih kompozitov. Družba je bila ustanovljena leta 1945 ter ima dolgo in veličastno zgodovino.Danes ima skoraj 700 zaposlenih. Elan je ena najbolj inovativnih globalnih blagovnih znamk s področja športnih izdelkov in sodi med najbolj prepoznavne in najbolj globalne izmed vseh slovenskih blagovnih znamk. Elanovi izdelki so v uporabi v več kot 60 državah po vsem svetu.
Direktor Elanove zimske divizije Leon Korošec trdno verjame v Elanovo vizijo in poslanstvo. "Pred 26 leti smo izumili karving smuči, največjo inovacijo smučarske industrije zadnjih desetletij, pred desetimi leti smo ustvarili tehnologijo amphibio, prvo funkcionalno levo in desno tehnologijo na tržišču, edini na svetu smo izdelali popolnoma zložljive smuči," je poudaril Korošec, ki je ponosen na več kot 300 mednarodnih nagrad, ki jih je prejel Elan za svoje dosežke in inovacije.
Zato ne dvomi v vizijo začetnikov Elana, da "posel ni samo zaradi samega sebe, ampak zaradi širšega poslanstva". "Smo ponosni na zgodovino, ampak ne moremo biti kustosi zgodovine, temveč menedžerji. Ne moreš biti povsod po malem, ampak osredotočen na eno stvar in tam biti vrhunski," je odgovoril na dileme, povezane s strateško usmeritvijo v smučarski kros.