Že iz antičnih časov je znano, da se politikom oglaševanje obrestuje. S pojavom interneta in družbenih omrežjih njihov glas prodre v vsak možni kotiček, do slehernika, ne glede na to, ali ta sedi v pisarni, ždi v kamionu na meji, medtem ko čaka na pregled pogoja za vstop v drugo državo, ali benti na kakem smučišču, ko čaka na golaž. Da modrosti in stališča in drugo, kar pride iz ust politikov, pride do ljudi, pa je treba tudi plačati.
Na facebooku so naši politiki precej aktivni in pripravljeni t ameriškemu gigantu Facebooku tudi plačevati za oglaševanje. Poglejmo, koliko so zapravile stranke in posamezniki za oglaševanje na tem omrežju. Pri pregledu podatkov bržčas najbolj bode v oči znesek, ki so ga porabili pri Levici.
»Nasprotniki imperializma in gnilega zahodnega kapitalizma« so za oglaševanje na tej ameriški kapitalistični pogruntavščini med letoma 2019 in zadnjim dnem leta 2021 zapravili 16.755 evrov. V zadnjem tednu nekaj več kot 100 evrov, ko so promovirali izjavo slovenskega filozofa Slavoja Žižka, zakaj podpira Levico. Objavo si je ogledalo med 25 in 30 tisoč ljudi, čeprav je bilo ocenjeno, da bo plačano objavo videlo nekaj manj od milijona ljudi.
Največja vladna stranka SDS je od aprila 2019 do prvega tedna 2022 za oglaševanje na facebooku porabila 10.213. V preteklem tednu so nekaj manj kot 100 evrov plačali, ko so promovirali pogovor njihove poslanke Anje Bah Žibret z ekonomistom Radom Pezdirjem. Več denarja za sponzorirane objave nameni stran predsednika SDS Janeza Janše, ki je do prejšnjega tedna za objave na facebooku plačala 24.904 evra.
Med drugim je SDS na strani Janez Janša plačala za objavo lestvice držav OECD, ki so najbolje obvladale gospodarsko krizo in med katerimi je Slovenija na drugem mestu, pa za objavo strank in obrazov, ki so »nagajali pri sprejemu zakona o dohodnini« in so glede na oglas odgovorni, da že januarske plače ne bodo višje.
Plačujejo pa tudi objave, v katerih obračunavajo s političnimi nasprotniki ali mediji. Za »obračunavanje« z nekdanjim predsednikom države Milanom Kučanom je šlo od 200 in 299 evrov. Plačali so še objavo, v kateri se Janša loti revije Mladina. Zastonj ni bila niti objava na Janševem profilu glede Tanje Fajon in njenega rogoviljenja v EU.
Ko smo že pri Fajonovi, poglejmo koliko so zapravili za oglaševanje na facebooku v stranki SD. Od aprila 2019 do zdaj so za tovrstno oglaševanje plačali dobrih 13 tisočakov. Zadnjič so v SD segli v žep za objavo, v kateri predsednica stranke izraža mnenje, da: »Že dolgo med ljudmi v Sloveniji ni tako močno utripala skupna želja. Želja po spremembah. Želja, da bi bilo drugače. Srčno.« Za oglasno sporočilo so socialni demokrati odšteli med 100 in 199 evrov. Za oglase na strani Tanje Fajon pa je do zdaj skupno šlo 570 evrov za sponzorirane objave, tudi za oglaševanje dogodka Živeti pod Orbanom.
Pri LMŠ so od aprila 2019 do danes za oglase namenili slabih 4500 evrov. Okoli 100 evrov so porabili pred dnevi za oglaševanje pogovora Nike Kovač z Inštituta 8. marec in predsednika LMŠ Marjana Šarca. Na strani Marjana Šarca na družbenem omrežju je bila do zdaj plačana zgolj ena objava. Za nekaj manj od 100 evrov so dosegli, da je oglas videlo okoli 1000 ljudi. Zanimivo, da je bila večina tistih, ki so pogledali plačano objavo, ženskega spola.
Nova Slovenija je za plačane objave do zdaj plačala dobrih 6500 evrov. Dobrih 100 evrov so dali pred dnevi, ko so začeli oglaševati intervju z Matejem Toninom, predsednikom stranke. Do 200 evrov pa jih je stalo oglaševanje intervjuja gostilničarke Mojce Trnovec, ki je med drugim spregovorila o »vpetosti kulinarike v lokalno okolje, odnosu Slovencev do domače hrane«, razkrila pa je tudi recept za praznično kosilo.
V stranki Konkretno so od lanskega decembra, od ustanovitve oziroma združitve SMC s stranko GAS (Gospodarsko aktivna stranka) predsednika državnega sveta Alojza Kovšce zapravili za sponzorirane vsebine 475 evrov.
Aleksandra Pivec, ki si intenzivno prizadeva za samopromocijo od trenutka, ko je postala predsednica Desusa, še bolj pa, ko so ji v upokojenski stranki pokazali vrata in je ustanovila svojo stranko Naša dežela, je za sponzorirane objave na svoji lastni strani porabila 159 evrov, na strankini strani pa so plačana sporočila skupaj stala okoli 100 evrov in so v večini namenjeni promociji Aleksandre Pivec.
Nova prvoborka za pokojnine Alenka Bratušek oziroma njena SAB je za objavo plačala 2600 evrov. V zadnjem času za ta namen niso dali niti ficka, največ so za oglase plačali pred referendumu o zakonu o vodah, plačali pa so tudi za objavo, s katero so pozivali, naj njihovi pristaši del dohodnine dajo kar stranki Bratuškove.
SNS Zmaga Jelinčiča glede na podatke ni imela tovrstnih objav, za katere bi bilo treba seči v žep. Tudi Igor Zorčič, ki se pred volitvami »prodaja« kot veliko ime slovenskega liberalizma, ni plačeval za to, da bi njegova mnenja dosegla čim več ljudi.