Radenska prodana češki Kofoli
19. dec. 2014 11:34 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017


Pivovarna Laško je danes s češko pijačarsko skupino Kofola podpisala pogodbo o prodaji večinskega deleža v Radenski, so za STA potrdili viri pri Pivovarni Laško. Kofola pri nakupu sodeluje s skupino P&P v lasti družine Polič. Koliko je Pivovarna Laško iztržila za svoj delež v Radenski, še ni znano.
Pogodbo je v imenu Kofole podpisal prvi mož skupine Janis Samaras, ki bo več podrobnosti o poslu razkril na novinarski konferenci ob 13. uri.
Radenska je eden najbolj prepoznavnih slovenskih proizvajalcev mineralnih vod in brezalkoholnih pijač. Od leta 2000 je bila v večinski lasti Pivovarne Laško in bila z uspešnim poslovanje eden pomembnih delov skupine Laško, ki zaradi prezadolženosti razpada.
Mineralna voda Radenska je ena najbolj prepoznavnih slovenskih blagovnih znamk. Njena zgodovina sega v 19. stoletje, ko je dr. Karl Henn v Radencih odkril vrelce mineralne vode. Vodo so začeli polniti leta 1869, dobrih 10 let kasneje se je na osnovi radenske slatine začel razvijati tudi zdraviliški turizem. Radenska je v 145 letih delovanja prerasla iz lokalne polnilnice mineralne vode v vodilno proizvajalko mineralnih in naravnih vod ter brezalkoholnih pijač v Sloveniji.
Družba Radenska zaposluje okoli 200 ljudi in letno ustvari okoli 30 milijonov evrov prihodka od prodaje. V letu 2013 je proizvedla nekaj več kot 986.000 hektolitrov pijač, od tega skoraj 700.000 mineralne vode, in beležila 3,7 milijona evrov izgube. Ta je bila po navedbah družbe predvsem posledica rezervacij in negativnega finančnega izida. Načrt za letos je 5,8 milijona evrov čistega dobička.
Radensko je leta 2000 kupila Pivovarna Laško, ki je pod vodstvom Toneta Turnška in kasneje Boška Šrota gradila pijačarski in medijski holding. V lasti je imela tudi Zdravilišče Radenci, ki ga je leta 2005 prodala Savi.
Radenska je bila skupaj s Fructalom, ki že ima nove lastnike, pomemben del skupine Laško in je poleg dividend matični družbi v času menedžerskega prevzemanja morala pomagati tudi s posojili. Rezultat Šrotovega neuspelega menedžerskega prevzema je med drugim bančno lastništvo pivovarne in visoka zadolženost, zaradi katere mora skupina prodajati naložbe, tudi sama Pivovarna Laško pa išče nove lastnike.
Novi večinski lastnik Radenske, ene najbolj prepoznavnih slovenskih blagovnih znamk, je češka Kofola, pijačarski velikan srednje in vzhodne Evrope. Skupina Kofola zaposluje okoli 2000 ljudi, razpolaga pa s sedmimi proizvodnimi obrati na Češkem, Slovaškem in Poljskem. Njena najbolj znana pijača je Kofola, češki odgovor na Coca Colo.
Nabor blagovnih znamk skupine sestavljajo še koli Hoopcola in RC Cola, sadne pijače znamk Jupi, Paola, Jupik, Snipp, mineralne vode Rajec, Rajec Bylinka in Arctic, pijača na osnovi grozdja Vinea in tonik Chito. Je tudi distributer za pijačo Orangina in vodo Evian.
Zgodovina družbe sega v leto 1993, ko je družina grškega priseljenca Kostasa Samarasa kupila proizvodni državnega pijačarskega podjetja Nealko Olomouc v kraju Krnov in začela proizvajati gazirane pijače pod znamko Vrachos. Leta 1996 so ustanovili še distribucijsko hčerinsko podjetje Santa - Napoje Krnov in podjetje je zaživelo v današnji obliki. Vzporedno je družina razvijala tudi dejavnost na Poljskem.
Skupina se je postopoma krepila, svojo najbolj znano pijačo Kofolo pa je v proizvodnjo vključila leta 2000, najprej v sodelovanju s farmacevtsko družbo Ivax, dve leti pozneje pa je od nje odkupila recept in blagovno znamko. Svoje proizvodne dejavnosti je sčasoma dopolnjevala in posodabljala, širila pa je tudi nabor blagovnih znamk.
Sedež skupine je v češki Ostravi, sedež poljske veje Hoop pa v Varšavi. Prvi mož skupine je Janis Samaras.
Lani je družba skupaj ustvarila nekaj nad milijardo evrov prihodkov, čisti dobiček pa je dosegel 34,5 milijona evrov. Bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) je znašal 129,3 milijona evrov.
V letošnjih devetih mesecih so se prihodki povzpeli na malo manj kot 729 milijonov evrov. EBITDA se je ustavila na nekaj manj kot 112 milijonov evrov, čisti dobiček pa pri 42,1 milijona evrov. Prihodki so bili glede na enako obdobje lani nekoliko nižji, dobiček pa se je skoraj podvojil.