Revija Reporter
Slovenija

Pritožba Strabaga zavrnjena, drugi tir bo gradil Kolektor s Turki

STA
1 292

20. apr. 2021 11:07 Osveženo: 11:09 / 20. 4. 2021

Deli na:

Vizualizacija mostov drugega tira železnice Divača-Koper.

arhiv Reporterja

Državna revizijska komisija je zavrnila zahtevek avstrijskega Strabaga za revizijo odločitve projektnega podjetja 2TDK, da bo drugi tir med Divačo in Črnim Kalom gradil konzorcij na čelu z domačim Kolektorjem CPG. Komisija je s tem odločila o vseh zahtevkih za revizijo, ki so bili vloženi v vseh fazah oddaje javnega naročila.

Kot so pojasnili v Državni revizijski komisiji, Strabag v postopku pravnega varstva ni izkazal naročnikove kršitve pravice do vpogleda v ponudbo izbranega ponudnika, ko vlagatelju ni omogočil vpogleda v priloge kritične poti, kot tudi ne naročnikove kršitve, ko v zvezi s ponudbo izbranega ponudnika ni izvedel postopka ugotavljanja neobičajno nizke ponudbe.

"Ker je naročnik prejel le dve ponudbi, je bila v njegovi avtonomni presoji odločitev, ali bo izvedel postopek preverjanja neobičajno nizke ponudbe," so navedli v državni revizijski komisiji. Dodali so, da takšna naročnikova odločitev sodi v sfero njegove odgovornosti za lastno poslovanje in vanjo vlagatelj (ne glede na pri tem uporabljeno argumentacijo) ni upravičen posegati.

"Naročnikove odločitve, ali bo pričel postopek ugotavljanja neobičajno nizke ponudbe, s svojo presojo tudi ne more nadomestiti Državna revizijska komisija," so še navedli.

S to odločitvijo so se končali revizijski postopki, vloženi v vseh fazah postopka pravnega varstva pri oddaji naročila za izvedbo glavnih del pri projektu drugi tir Divača - Koper. Projekt je razdeljen na dva dela - na odsek med Divačo in Črnim Kalom ter odsek med Črnim Kalom in Koprom -, potekal pa je tudi dvofazno, pri čemer se je 2TDK že pred izbiro izvajalcev del soočal z revizijskimi zahtevki.

Med Divačo in Črnim Kalom bo sicer dela izvajal Kolektor CPG v sodelovanju s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Özaltin, podpis pogodbe je, kot so navedli v 2TDK, predviden v začetku maja. Konzorcij je oddal najugodnejšo ponudbo v višini nekaj nad 403,6 milijona evrov, medtem ko je bila Strabagova ponudba v sodelovanju z nemškim podjetjem Ed Züblin in turško družbo Gülermak Agir vredna nekaj manj kot 463,5 milijona evrov.

Kolektorjev konzorcij je bil medtem tudi edini, ki je oddal ponudbo tudi za dela na odseku med Črnim Kalom in Koprom. Ponudil je ceno 224,7 milijona evrov, medtem ko je bila ta limitirana pri 230,7 milijona evrov. Pogodbo za izvedbo del so podpisali 31. marca, dela pa naj bi po napovedih 2TDK stekla maja.