Revija Reporter
Slovenija

Odlični rezultati skupina Fortenova v prvem polletju 2021

STA

31. avg. 2021 12:52 Osveženo: 12:55 / 31. 8. 2021

Deli na:

Glavni izvršni direktor in član upravnega odbora Fortenova grupe Fabris Peruško

Fortenova

Hrvaška skupina Fortenova, ki je nastala na pogorišču Agrokorja in katere del je tudi Mercator, je v prvem letošnjem polletju zvišala prihodke za 35 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani. Obenem se je konsolidirani prilagojeni dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) okrepil za 14 odstotkov.

Fortenova je danes sporočila, da od 1. maja letos izkazuje rezultate konsolidirane z Mercatorjem ter posluje v izboljšanih pogojih trgovanja v primerjavi s prvim polletjem 2020.

Skupina je v prvem polletju ustvarila čisti dobiček v višini 318 milijonov kun (42,4 milijona evrov), medtem ko je v istem obdobju leta 2020 beležila izgubo. Konec prvega polletja 2021 je imela na svojih računih tudi več kot 1,8 milijarde kun (240 milijonov evrov) gotovine, s čimer je ohranila močan likvidnostni položaj, so zapisali v sporočilu za javnost.

"S konsolidiranimi prihodki iz kontinuiranega poslovanja v višini 12 milijard kun (1,6 milijard evrov), s prilagojenim konsolidiranim EBITDA v višini 1,1 milijarde kun (146 milijonov evrov) in 318 milijoni kun čistega dobička lahko ponosno rečemo, da je za nami najboljša prva polovica leta doslej, ne le v smislu uspešnosti, temveč tudi v smislu vrste zaključenih večjih projektov, ki so skupini odprli pot krepitve njene dobičkonosnosti," je izjavil glavni izvršni direktor in član upravnega odbora Fortenova grupe Fabris Peruško.

Posebej je izpostavil pomembnost poslovne integracije Mercatorja in njegovo konsolidacijo v računovodske izkaze Fortenove. Pričakuje, da se bo finančni položaj skupine še izboljšal zaradi nadaljevanja uspešnega poslovanja med turistični sezono v tretjem letošnjem četrtletju in napovedanim zaključkom prodaje poslovnega področja zamrznjene hrane družbi Nomad Foods.

Ko gre za primerjavo nekonsolidiranih rezultatov osnovnih dejavnosti, povezanih z 21 podjetji iz skupine na poslovnih področjih trgovine, prehrane in kmetijstva, s primerljivimi rezultati v letu 2020, so se nekonsolidirani skupni prihodki vključno z Mercatorjem okrepili za 2,4 odstotka, EBITDA za 12,5 odstotka, dobiček iz poslovanja (EBIT) pa za 39,5 odstotkov.

Glede na posamezna področja, je največji napredek doseglo področje živil, ki je imelo v prvih šestih mesecih za 12,5 odstotka več prihodkov od prodaje, 23,6 odstotka višji EBITDA in 40,1 odstotka višji EBIT kot v enakem obdobju lani. Ob tem so upoštevali tudi vplive pandemije covida-19 na poslovanje v prvem lanskem polletju.

Poslovno področje maloprodaje se je okrepilo za 1,2 odstotka, EBITDA se je povečala za 10,9 odstotka, EBIT pa za 65,9 odstotka, pri čemer je bil Mercator vključen v izračun primerljivih podatkov iz prejšnjega obdobja, so še navedli. Krepitev poslovanja je posledica sinergij, izboljšanih splošnih pogojev trgovanja in prodaje na debelo v Konzumu, ki je doživel močno okrevanje po sprostitvi epidemioloških ukrepov in odprtju distribucijskih kanalov v gostinstvu in turizmu.

Za razliko od ostalih poslovnih področjih Fortenove je kmetijstvo zabeležilo nižje prihodke za 12,5 odstotka, posledično tudi za 19 milijonov kun (2,5 milijona evrov) nižji EBITDA in za 21 milijonov kun (2,8 milijona evrov) nižji EBIT. Krčenje je posledica velikega znižanja prodajnih cen svinjine v primerjavi s prvim lanskim polletjem, so pojasnili.