Revija Reporter
Slovenija

Načrtovana obnova hitre ceste Razdrto–Vipava in vpliv na promet

Promocijsko sporočilo

17. mar. 2025 15:35 Osveženo: 16:44 / 17. 3. 2025

Deli na:

Hitra cesta čez Rebernice

Dars

Na odseku vipavske hitre ceste čez Rebernice se je začela nova faza obsežnejših obnovitvenih del. Zaradi gradnje protivetrne zaščite je v smeri proti Novi Gorici zaprt vozni pas v dolžini približno šest kilometrov. V nadaljevanju, predvidoma od druge polovice avgusta do konca novembra, bo med Razdrtim in Vipavo v smeri proti Novi Gorici vzpostavljena 100-dnevna popolna zapora.

Faze zapor in prometna ureditev



Od predvidoma druge polovice avgusta 2025 do konca novembra 2025 bo sledila 100-dnevna popolna zapora smernega vozišča med Razdrtim in Vipavo proti Novi Gorici. V tem obdobju bo promet organiziran na naslednji način:
Osebna vozila, avtobusi in lokalni tovorni promet s ciljem v Sloveniji bodo preusmerjeni z avtoceste A1 (Ljubljana–Koper) na regionalno cesto med priključkoma Razdrto in Vipava, kjer se bodo znova vključili na hitro cesto.
Tranzitni tovorni promet proti mejnemu prehodu Vrtojba bo preusmerjen na kraško avtocesto A3 in mejni prehod Fernetiči.
Ves promet iz smeri Nove Gorice proti Razdrtemu (Ljubljani/Kopru) bo potekal po hitri cesti, po obeh prometnih pasovih, pri čemer bo od sredine oktobra do konca novembra 2025 v dolžini nekaj manj kot 6 km preusmerjen na nasprotno smerno vozišče.

Od decembra 2025 do sredine januarja 2026 bo na nižinskem delu hitre ceste (med streliščem Mlake in priključkom Vipava) vzpostavljena zapora prehitevalnih pasov na obeh smernih voziščih. Na viaduktu Šumljak (v smeri Nove Gorice proti Razdrtemu) bo v dolžini 700 m zaprt vozni pas zaradi izvedbe protivetrne zaščite.

Dodatne zapore v zimi 2025 in letu 2026.
Od druge polovice januarja do konca julija 2026 bo na nižinskem delu vzpostavljena popolna zapora posameznega smernega vozišča, promet pa bo v tem času potekal dvosmerno po eni polovici hitre ceste. Na pobočju Nanosa bodo izvedene krajše, do 1,5 km dolge zapore voznega pasu za postavitev protivetrne zaščite.

V zadnji fazi, od konca julija do konca novembra 2026, bo vzpostavljena popolna zapora smernega vozišča med Vipavo in Razdrtim proti Ljubljani/Kopru. Prometna ureditev bo enaka kot pri letošnji popolni zapori:
Vozila proti Novi Gorici bodo preusmerjena na regionalno cesto med priključkoma Razdrto in Vipava.
Tranzitni tovorni promet proti mejnemu prehodu Vrtojba bo usmerjen na avtocesto A3 proti Fernetičem.
Promet iz smeri Nove Gorice proti Razdrtemu bo potekal po obnovljenem delu hitre ceste.

Dela bodo na odseku Razdrto - Vipava potekala v več fazah in bodo zaključena do konca leta 2026.

V nadaljevanju sledi izvedba del na odsekih Vipava–Ajdovščina–pokriti vkop Vipavski križ.

Obseg del
Družba DARS načrtuje obsežna obnovitvena dela na hitri cesti H4 Razdrto–Vipava–Ajdovščina- pokriti vkop Vipavski križ, ki bodo vključevala:
• namestitev dodatnih protivetrnih ograj,
• preplastitev ali obnovo vozišča,
• izvedbo dodatne pilotne stene,
• prestavitev ležišč viadukta Rebernice v izhodiščno lego.

Vpliv na lokalne skupnosti in varnost
Prometna ureditev, ki vključuje popolno zaporo hitre ceste med Razdrtim in Vipavo proti Novi Gorici, je bila oblikovana v sodelovanju družbe DARS z lokalnimi skupnostmi. Pobudo za takšno ureditev sta podali občini Vipava in Ajdovščina ob podpori občine Postojna.

Tudi policija in reševalne službe so ocenile, da bi dvosmerni promet po eni polovici hitre ceste prek Rebernic otežil izvedbo intervencijskih postopkov. Ta odsek hitre ceste, zgrajen leta 2009, poteka po pobočju Nanosa in se vzpenja v klančino, kar dodatno povečuje tveganje.

Na 12,5 km dolgem odseku med razcepom Nanos in priključkom Vipava je v letu 2024 povprečni letni dnevni promet (PLDP) znašal 20.979 vozil v obe smeri, od tega 4.223 tovornih vozil.

Uporabnike vipavske hitre ceste prosimo za razumevanje ter jim svetujemo, da se pravočasno pozanimajo o stanju na cestah, priporočamo Prometnoinformacijski center (www.promet.si).

K večji varnosti in pretočnosti prometa ob postavljeni delovni zapori lahko prispevajo tudi uporabniki avtocest, in sicer z upoštevanjem prometnih predpisov in prometne signalizacije, pravilno razvrstitvijo pred zaporo ter strpnostjo v primeru zastoja. Prekratka varnostna razdalja, nepotrebno prehitevanje in menjava prometnih pasov pred zaporo lahko hitro privedejo do nesreče in posledično daljših zastojev.

Izvedena dela bodo prispevala k večji varnosti in boljši pretočnosti prometa.

DARS