Stanislav Štuhec Svet24.si

Kam je odšel Stanislav Štuhec? Svojci ga ...

Naj blok stoji na Pavšičevi ulici Svet24.si

Foto: Ponovno izbrali najlepši blok v Ljubljani

Damjan Žugelj Necenzurirano

Slovenski Watergate: tožilstvo zahteva preiskavo ...

asta-vrecko Reporter.si

Blamaža: levičarka Asta Vrečko namesto ...

mattias skjelmose Ekipa24.si

Groza! Tresočega kolesarskega zvezdnika so komaj ...

Pogled, ki pove vse! Odkrito.si

Meghan - ljubosumni izpad? Ženski ukazala, naj se...

Luka Dončić Ekipa24.si

Dončič je kralj! Vsi se posebej pripravljajo na ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Na referendum o družinskem zakoniku 25. marca

Deli na:
Na referendum o družinskem zakoniku 25. marca

Foto: Bobo

Referendum o družinskem zakoniku bo 25. marca, hkrati z županskimi volitvami v Ljubljani, je danes sklenil državni zbor. Roki za izvedbo referenduma bodo začeli teči 13. februarja, 24. februarja pa se bo začela uradna referendumska kampanja.

Na referendumu bodo volivci glasovali z glasovnico, na kateri bodo lahko obkrožili besedo "za" ali "proti". Referendumsko vprašanje se bo glasilo: "Ali ste za to, da se uveljavi družinski zakonik, ki ga je sprejel državni zbor na seji 16. junija 2011?".

Družinski zakonik bo na referendumu potrjen, če bo zanj glasovala večina volivcev, ki bodo veljavno glasovali. Če bodo volivci zakon zavrnili, pa v letu dni od odločitve na referendumu DZ ne sme sprejeti zakona, ki bi bil v nasprotju s to odločitvijo.
 
Zahtevo za referendum o družinskem zakoniku je s podpisi več kot 42.000 državljanov 3. februarja vložila Civilna iniciativa za družino in pravice otrok. Državni zbor pa je bil dolžan referendum razpisati v sedmih dneh od vložitve zahteve. Poslanci so referendum razpisali za 25. marec, roki za izvedbo referendumskih opravil pa bodo začeli teči 13. februarja. Odlok o razpisu referenduma bo v uradnem listu objavljen že danes, veljati pa bo začel v soboto.
 
V krajši razpravi pred razpisom referenduma so v poslanskih skupinah SDS, SLS in NSi, kjer družinskemu zakoniku nasprotujejo, obžalovali, da politiki v dolgotrajnem postopku ni uspelo doseči kompromisa. Poslanci Pozitivne Slovenije, SD, Liste Virant in DeSUS pa predvsem upajo, da bo referendumska kampanja temeljila na argumentih in da v njej ne bo sovražnega govora.
 
Uradna referendumska kampanja, ki bo namenjena prepričevanju volivcev, kako naj na referendumu glasujejo, se bo lahko začela 24. februarja, končati pa se mora 23. marca opolnoči, ko bo nastopil volilni molk.
 
Do 29. februarja pa se morajo kot organizatorji kampanje prijaviti vsi, ki nameravajo pred referendumom nagovarjati volivce. Organizatorji kampanje so v skladu z zakonom o volilni in referendumski kampanji sicer predlagatelji referenduma ali pa drugi subjekti, ki so zainteresirani za izid referenduma. Organizatorji morajo do tega datuma tudi odpreti posebne transakcijske račune, na katerih bodo zbirali sredstva za financiranje kampanje.
 
Po dosedanjih napovedih se bodo v referendumsko kampanjo poleg civilne iniciative, ki je referendum zahtevala, vključile tudi nekatere parlamentarne stranke. Aktivno kampanjo proti zakoniku napoveduje Nova Slovenija, sprejetemu zakoniku nasprotujeta tudi SDS in SLS, medtem ko so se opozicijski Pozitivna Slovenija in SD ter koalicijska Lista Virant vključile v Gibanje za družinski zakonik. Slednje je napovedalo konstruktivno sodelovanje v kampanji. DeSUS se v referendumski kampanji naj ne bi opredeljeval.
 
Mandatar Janez Janša pa je že napovedal, da se vlada v referendumsko kampanjo ne bo vključevala in da imajo koalicijske partnerice o tem vprašanju različna stališča.
 
Stroški za izvedbo referenduma se krijejo iz državnega proračuna, njegova izvedba pa stane okrog štiri milijone evrov. Čeprav bo referendum potekal na isti dan kot županske volitve v Ljubljani, pa to po oceni Državne volilne komisije ne bo prineslo pomembnejšega prihranka.
 
Organizatorjem referendumske kampanje sicer ne pripada povračilo stroškov kampanje, kot to velja za volilno kampanjo. Za kampanjo lahko porabijo največ 0,25 evra na volilnega upravičenca v državi.
 
Za referendumsko kampanjo večinoma veljajo enaka pravila kot za volilno kampanjo. Zakon določa, da se za referendumsko kampanjo štejejo oglaševalske vsebine in druge oblike propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivcev pri glasovanju na referendumu.