pomlad Svet24.si

Tedenski horoskop: Čas je za razmislek, kje lahko...

annie-charlotte Svet24.si

25-letnica v razmerju z dvema moškima: "Ne varam,...

ukc ljubljana m24 sr Necenzurirano

Sum prirejanja razpisov v UKC: šef IT v službo k...

hisa mojca pasek setinc mile-pl015 Reporter.si

Skrivnost elitne vile za pol milijona: kako sta si...

nika prevc Ekipa24.si

Poglejte to! Kako se je kalil veliki kristalni ...

Delovna akcija Njena.si

Delovna akcija: Zgodba Potrčevih razjokala ...

doncic Ekipa24.si

Uau! To je ta nora Dončićeva trojka, ki je ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Pri medijski hobotnici SDS gre za zavestno hiperprodukcijo manipulacij, sovraštva in laži, pravi Milosavljević

Deli na:
Pri medijski hobotnici SDS gre za zavestno hiperprodukcijo manipulacij, sovraštva in laži, pravi Milosavljević

Marko Milosavljević - Foto: Bobo

Gre za promocijske spletne strani, ki se pretvarjajo, da so mediji, vsebine pa so polne netočnosti, dezinformacij, anonimk ali neresnic in laži, pravi Marko Milosavljević, predstojnik Katedre za novinarstvo FDV Univerze v Ljubljani, o medijih pod vplivom SDS.

»Niz manjših spletnih strani predstavlja dno medijske piramide, ki jo poskuša v slovenskem informacijskem prostoru vzpostaviti in nadzirati stranka SDS. Pod njimi so razni anonimni troli, lažni profili na družbenih omrežjih in določeni strankarski sledilci, ki razširjajo strankarske vsebine ali poglede, a nimajo nekega večjega dosega. Seveda pa to niso mediji.

Te spletne strani so večinoma registrirani mediji – čeprav ne vsi, recimo Informer – in služijo predvsem reproduciranju vsebin in trditev, vzpostavljenih v strankarski centrali, predvsem s strani predsednika stranke. Večinoma gre za vsebine, ki so sicer nastale za njihove večje strankarske medije, kot sta Nova24TV in Demokracija, nato pa ti manjši mediji te vsebine rahlo predelane ali dobesedno razširjajo.

Namen je ustvariti občutek, da gre za vsesplošne poglede širše javnosti, ne zgolj centrale SDS. Zato tudi imajo mnoge te spletne strani – navidezne – regionalne naslove in omenjajo ta in oni del Slovenije ali posamezen kraj, čeprav verjetno 90 odstotkov vsebin nastaja v centrali in nimajo z regijo nobene povezave.



Gre torej za precej poceni copy-paste vsebine, večinoma brez lastnih izvirnih vsebin, temveč le za reprodukcijo istih tekstov in istih (pogosto anonimnih) avtorjev. Namenoma uporabljam izraz 'avtorjev', saj praviloma ne gre za novinarje, temveč za strankarske promotorje in propagandiste, ki ne uporabljajo novinarskih metod, ne preverjajo informacij, nasprotno, pogosto razširjajo dezinformacije ali očitne laži. To dostikrat privede tudi do umikov posameznih tekstov – ker se je izkazalo, da gre preprosto za laži.

To je povsem v skladu z njihovo celotno identiteto: gre za promocijske spletne strani, ki se pretvarjajo, da so mediji, temeljijo na prispevkih anonimnih ali lažnih imenih ljudi, ki se pretvarjajo, da so novinarji, vsebine pa so polne netočnosti, dezinformacij, anonimk ali neresnic in laži. Gre za zavestno hiperprodukcijo številnih manipulacij, sovraštva in laži v lažnih medijih s pogosto lažnimi avtorji.

Več o medijskem imperiju SDS v tiskani številki revije Reporter in Trafiki24.