Reporter
Reporter
Naroči

Komisar zadovoljen z napredkom pri gradnji ljubljanske železniške postaje


Projekt nadgradnje ljubljanske železniške postaje je zelo pomemben za celotno EU, je ob današnjem ogledu gradbišča poudaril evropski komisar za trajnostni transport in turizem Apostolos Cicikostas. Posebej je pohvalil delovanje železniškega prometa kljub delom. Bruselj bo po njegovih besedah še naprej podpiral tovrstne projekte.

1763638007-9-1763637941137.jpg
Robert Balen
Apostolos Cicikostas, evropski komisar za trajnostni transport in turizem

STA
 

Velikost pisave

Manjša
Večja
 

Cicikostas je postajo označil za eno najlepših v Evropi. "Ljubljanska železniška postaja ni le v jedru železniškega omrežja Slovenije, temveč celotne Evrope," je poudaril v izjavi za medije. Prepričan je, da bo pomembno prispevala k delovanju in izboljšavam vseevropskega prometnega omrežja TEN-T.

Napovedal je, da bo Evropska komisija še naprej podpirala tovrstne projekte, in poudaril, da je Slovenija po črpanju evropskih sredstev med petimi najuspešnejšimi članicami EU. "Samo iz Instrumenta za povezovanje Evrope je prejela 780 milijonov evrov in 80 odstotkov teh sredstev namenila projektom na področju železniške infrastrukture," je dejal.



Osredotočenost na to področje je po njegovih besedah pomembno tudi za Evropsko komisijo, ki si s sofinanciranjem naložb prizadeva za izboljšanje železniških povezav. Te niso pomembne le za potniški promet in turizem, temveč tudi za krepitev enotnega trga EU.

Zelo pomembne so tudi z vidika vojaške mobilnosti, je dodal. Bruselj je v sredo predlagal okrepitev naložb v prometno infrastrukturo, ki jo je mogoče uporabljati tako v civilne kot vojaške namene, pa tudi poenostavitev postopkov pri premikih vojakov in vojaške opreme po EU.

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.



Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je poudarila, da pri drugi največji naložbi na področju železnic v Sloveniji (za drugim tirom Koper-Divača op. STA) ne gre le za obnovo železniške postaje, temveč za veliko vozlišče. Zahvalila se je vsem, ki omogočajo, da železniški promet v sicer okrnjeni obliki poteka kljub delom.

"Ta projekt je dokaz, da Evropska komisija verjame v Slovenijo. Verjame, da imamo na mizi prave projekte, s katerimi bo prevoznost v naši državi - ne jutri, v nekaj letih pa vsekakor - boljša," je dejala.



Župan Mestne občine Ljubljana Zoran Janković je izrazil prepričanje, da gradijo "najlepšo železniško postajo v najlepšem mestu na svetu". Veseli ga, da se pristojni zavedajo pomena krepitve železniških povezav, pri čemer je kot posebej pomembno izpostavil hitro železniško povezavo med Dunajem in Ljubljano.

Nadgradnja ljubljanske železniške postaje, ki je stekla lani jeseni, končana pa naj bi bila sredi poletja 2026, je razdeljena na več sklopov. Pogodbena vrednost nadgradnje je okoli 244 milijonov evrov z davkom, pri tem je za nadgradnjo glavnega dela postaje odobrenih 174,9 milijona evrov sredstev EU in 30,9 milijona evrov nacionalnega prispevka iz državnega proračuna.



Glavnina del trenutno poteka na severni strani, kjer med drugim postavljajo strešno konstrukcijo nadhoda. Gradijo že tudi dele peronov na severni strani postaje, vključno z ureditvijo peronskih nadstrešnic in tlakovanjem.

Reporter

Ostanite obveščeni


Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.

REPORTER MEDIA, d.o.o. © 2008-2025

 

Vse pravice pridržane.