Slovenske železnice so posodobile celostne grafično podobo, najbolj bistveno pa se je spremenila podoba uniform. Skoraj 30 let so prometniki, sprevodniki, vodje vlakov, kontrolorji in prodajalci prepoznavni v uniformah v petrolejsko zeleni barvi. Z decembrom pa osebje Slovenskih železnic prepoznamo po novih uniformah v temno modri barvi.
Slovenske Železnice izvajajo javni promet z več kot 500 vlaki dnevno. Na račun že dobavljenih 52-tih novih garnitur so uspeli ponudbo delno že razširiti, z dodatnimi vlaki bo za to še več možnosti. Dodatnih 20 novih garnitur (prve dodatne nove garniture bodo dobavljene v letu 2025) bo pomembno izboljšalo kakovost prevozov na neelektrificiranih progah. V novem 4. investicijskem ciklusu imajo predvideno nabavo 20-tih novih sodobnih klimatiziranih potniških vagonov in 4 večsistemske lokomotive, s katerimi se bo SŽ-Potniški promet lahko še aktivneje vključil v mednarodno ponudbo vlakovnih povezav, tako z dnevnimi kot z nočnimi vlaki. Dobava lokomotiv in potniških vagonov se pričakuje v letu 2026.
Nov potniški center Ljubljana bo pomembno vplival na modernizacijo javnega prometa
Potniški center Ljubljana bo obsegal 3 sklope in sicer: 1. nadgradnja železniške postaje in pripadajoče tirne infrastrukture ter peronov; 2. izgradnja nove avtobusne postaje s poslovno stavbo in parkirno hišo - S in J terminal; ter 3. komercialni del, ki zajema trgovsko in zabaviščno središče, stanovanjski del, poslovno stavbo in hotel.
Spremembe v voznem redu na omrežju Slovenije zaradi obsežnih del na infrastrukturi
Zaradi načrtovanih obsežnih investicijskih in vzdrževalnih del na infrastrukturi, predvsem zaradi del na ljubljanskem železniškem vozlišču, na projektu novega Potniškega centra Ljubljana in gradbenih del na zasavski progi, je v novem voznem redu več sprememb. V času gradnje je poudarek, da se bodo ključne prekinitve prometa predvidele v času zmanjšanega prometa (prazniki, vikend, nočni čas), ko je železniškega prometa manj.
Zaradi pričetka prenove in nadgradnje glavne železniške postaje v Ljubljani je na progah Ljubljana – Jesenice in obratno ter Ljubljana – Kamnik Graben in obratno manjši del vlakov, predvsem izven konic, vozil do začasnega novega postajališča Ljubljana Šiška.
Na progi Jesenice – Kranj – Ljubljana Šiška – Ljubljana je med delavniki vozilo 49 vlakov, od tega 8 do oz. s postaje Ljubljana Šiška. Na progi Kamnik Graben – Jarše Mengeš – Domžale – Ljubljana Šiška – Ljubljana je med delavniki vozilo 48 vlakov, od tega 19 do oz. s postaje Ljubljana Šiška.
Vsi vlaki do/s postaje Ljubljana Šiška imajo povezavo do/s postaje Ljubljana, z novo LPP avtobusno linijo: SŽ Šiška – SŽ Kolodvor. Linija ima tudi vmesne postanke na postajah Tivoli, Gosposvetska in Bavarski dvor in tako nudi dodatno možno povezljivost z mestom. S tem smo dobili prvi primer integrirane ponudbe, ko vozovnica SŽ in vozovnica IJPP velja za prevoz z avtobusno linijo LPP med postajama SŽ Šiška in SŽ Kolodvor.
Zaradi infrastrukturnih omejitev so organizirani nadomestni prevozi za nekatere vlake med Ljubljano in Brezovico, Divačo in Koprom oz. Buzetom. Med delavniki bo med Brezovico in Ljubljano zaradi del organiziran nadomestni prevoz namesto 14 vlakov. Zaradi del in omejitev na infrastrukturi, zmanjšane propustnosti proge, je v novem voznem redu med delavniki na progi Ljubljana – Logatec 40 povezav, na progi Ljubljana – – Litija – Zidani Most pa 79 povezav, kar je nekaj manj kot v trenutnem voznem redu. Spremenili se bodo tudi vozni časi, ki bodo prilagojeni delom na infrastrukturi.
Nove direktne povezave med Slovenijo in Avstrijo
Z novim voznim redom v decembru so do Beljaka in obratno na voljo dodatne povezave. Med Jesenicami in Beljakom tako vozi 6 dodatnih direktnih vlakov. S pridobljenim dovoljenjem za vožnjo novih garnitur Stadler na avstrijskem omrežju bo na voljo možnost, da ti vlaki vozijo v sestavi novih vlakov Stadler Slovenskih železnic. S tem bomo dobili dodatne direktne povezave iz Ljubljane.
Od 29. marca 2024 bodo na voljo še boljše vlakovne povezave do Gradca in nazaj. Vpeljani bodo dodatni vlaki, ki bodo vozili v sestavi novih garnitur Stadler. Poleg trenutnih obstoječih 26-tih povezav med Mariborom in Gradcem, od katerih je 6 direktnih, bo tako od konca 2024 na voljo še dodatnih 6 direktnih povezav. Skupaj bo potniku na voljo 32 povezav z vlaki, od tega 12 direktnih. Več povezav do Gradca pomeni tudi več povezav z drugimi mesti v Avstriji.
Nove direktne povezave med Slovenijo in Hrvaško
V poletni sezoni naslednjega leta, od konca aprila do začetka septembra, bo vzpostavljen čezmejno- regijski direktni vlak na relaciji Opčine – Divača – Pivka – Reka in v obratni smeri, ki se pripravlja v okviru evropskega projekta SUSTANCE INTERREG SREDNJA EVROPA, v katerem SŽ-Potniški promet sodeluje skupaj s potniškim prometom hrvaških železnic (HŽPP). Vsak dan bosta med Opčinami in Reko vozila dva direktna vlaka, ki bosta zanimiva tudi za kolesarje.
Javni promet v Sloveniji se izvaja z več kot 500 vlaki dnevno. Na račun že dobavljenih 52-tih novih garnitur so uspeli ponudbo delno že razširiti, z dodatnimi vlaki bo za to še več možnosti. Dodatnih 20 novih garnitur (prve dodatne nove garniture bodo dobavljene v letu 2025) bo pomembno izboljšalo kakovost prevozov na neelektrificiranih progah. V novem 4. investicijskem ciklusu imajo predvideno nabavo 20-tih novih sodobnih klimatiziranih potniških vagonov in 4 večsistemske lokomotive, s katerimi se bo SŽ-Potniški promet lahko še aktivneje vključil v mednarodno ponudbo vlakovnih povezav, tako z dnevnimi kot z nočnimi vlaki. Dobava lokomotiv in potniških vagonov se pričakuje v letu 2026.
Vlaganja v železniški promet in izboljšanje ponudbe javnega prometa je zato za vse nas na dolgi rok pomembno, s tem lahko prispevamo veliko dobrega za družbo in naš življenjski slog. Ob številnih investicijskih delih, ki jih trenutno izvaja država kot lastnik na javni železniški infrastrukturi, je v prometu potrebna strpnost vseh deležnikov, saj dela na dolgi rok prinašajo možnosti za boljši javni železniški promet, več možnih vlakovnih povezav, prenovljene postaje in postajališča idr.