Revija Reporter
Slovenija

Komercialni poleti z balonom prepovedani, balonarji lahko sami letijo za »dušo«

27. avg. 2012 7:14 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017

Deli na:

Javna agencija za civilno letalstvo je na svoji spletni strani objavila, da v skladu s priporočilom preiskovalnega organa CAA do nadaljnjega prepoveduje vse komercialne lete z baloni. Po poročanju siol.net naj bi balonar Gregor Koprivc iz Balonarskega kluba Ekopool, ki meni, da je prepoved nepotrebna in nekoristna, razmišljal o protestnem poletu - prepovedano si namreč le komercialni, plačani poleti. Koprivc meni, da bi bilo namesto prepovedi koristneje, če inšpekcije obiščejo balonarske klube: "Gospodje inšpektorji, plačani ste, usedite se v avto, v treh dneh lahko pregledate vse klube."

Agencija prepoved komercialnih letov z baloni izdaja po četrtkovi balonarski nesreči na Barju, v kateri so umrle štiri osebe, med njimi 11-letna deklica in njena mati. Dva udeleženca se še vedno borita za svoje življenje, več poškodovancev ostaja v bolnišnicah. Na balonu, ki se je ponesrečil med pristajanjem, je bilo sicer 32 ljudi.

Preiskava četrtkove balonarske nesreče sicer še poteka, nekatere ugotovitve pa bodo predvidoma znane ta teden. Po prvih ugotovitvah naj bi do nesreče namreč prišlo zaradi striženja vetra pri tleh, zaradi česar so nastale težave pri upravljanju balona.

Policija pa v okviru preiskave okoliščin balonarske nesreče ugotavlja tudi, ali je bilo storjeno kakšno kaznivo dejanje.

Letalska zveza: Za čimprejšnjo odpravo prepovedi

Letalska zveza Slovenije si bo po besedah generalnega sekretarja Primoža Lajevca prizadevala, da bi tistim, ki izpolnjujejo vse zahtevane pogoje za opravljanje komercialnih letov z balonom, nemudoma spet dovolili letenje. V letalski zvezi upajo, da ukrep prepovedi letov ni vezan na dolgoročne postopke, saj nekatera podjetja od tega živijo.

Generalni sekretar Letalske zveze Slovenije Lajevec sicer ni seznanjen s tem, kaj je do odločitve agencije privedlo, sklepa pa, da želi agencija preveriti vse tiste, ki opravljajo komercialne lete z baloni.

Več pojasnil pričakuje na sestanku, na katerem bodo med drugim predstavniki agencije in balonarske komisije, ki bo po njegovih besedah v kratkem. Lajevec pričakuje iskanje ustreznih rešitev.

Po njegovem prepričanju nikomur ni v interesu, da se ne opravlja komercialnih letov z baloni, če celotna operacija zadovoljuje zakonsko prepisane zahteve. Gre za podjetja, ki od tega živijo, ki to delajo zelo dobro in za vrhunske pilote, ki se držijo vseh veljavnih pravil, je Lajevec poudaril v izjavi za STA.

Kot je dejal, se vsi strinjajo s tem, da je treba zadeve strogo regulirati. "Toda če nek subjekt izpolnjuje vse zahtevane pogoje, ni smiselnega razloga, da bi mu onemogočili preživetje. Kakšna bo korist od tega, da tiste, ki dobro delajo, spravimo ob kruh, pa je težko razumeti," je dodal. Tudi agencija za civilno letalstvo po njegovih besedah "vsaj deloma živi iz te industrije in če slednjo ukine, s tem ukine sebe".

Generalni sekretar Letalske zveze Slovenije je še pojasnil, da je v Sloveniji registriranih okoli 50 balonov, od tega 20 do 25 komercialnih, ki lahko dnevno letijo s potniki. Polet z balonom stane okoli 100 evrov, vsakič lahko z njim poleti denimo osem oseb, je odgovoril na vprašanje izpada dohodka balonarjev zaradi prepovedi letenja. Ocen o tem, do kakšnega izpada prihodka lahko pride, pa Lajevec nima.

V teh dneh so vsi balonarji v skladu s prepovedjo letov lete prestavili. Bodo pa po njegovem mnenju najbolj oškodovana podjetja oz. balonarji, ki so odvisni od turizma, saj se turistična sezona bliža koncu in je poletov iz dneva v dan manj. Turistom, ki se v teh dneh vračajo domov in so polet z balonom rezervirali, bodo morali organizatorji vrniti denar, je pojasnil Lajevec.

Prepričan pa je, da bodo ljudje, ki so polete rezervirali, razumeli. Gre namreč za "višjo silo", prav tako, kot če bi odpovedali let zaradi slabega vremena. Podatkov o tem, da bi zaradi same nesreče prihajalo do odpovedi letov z balonom, Lajevec nima. Ocenjuje pa, da bo v prihodnje zaradi nesreče prišlo do upada komercialnih letov z balonom.

Številni športniki so po njegovih besedah vpeti tudi v komercialno dejavnost v svojih klubih ali podjetjih, zato se bo Letalska zveza Slovenije pridružila pogovorom in iskanju rešitev po četrtkovi balonarski nesreči na Barju in tudi po prepovedi komercialnih poletov z baloni do nadaljnjega.

Slednja lahko po besedah Lajevca velja nekaj dni ali tudi več kot leto. Zato si bodo na letalski zvezi prizadevali, da ponovnega dovoljenja za komercialne lete z baloni ne bodo odgovorni pogojevali denimo s spremembo zakonodaje, zaključkom preiskave nesreče ali drugimi dolgotrajnimi postopki. Če pa bo temu tako, si bodo prizadevali za kakšno začasno rešitev.