Koronavirus je spremenil svet in dojemanje sveta. Spremenile so se navade potrošnikov (bolj ali manj). Spremenil se je pogled na tržnice z živimi živalmi. Spremenil se je pogled na »delikatese« kot so denimo netopirji in pasavci. Spreminjajo se odnosi med ljudmi, vsaj kar se tiče fizičnih stikov in spreminja se pogled na ulice sveta, kjer ljudje že po večini spominjajo na Japonske turiste, ki so že do korone vandrali po mestnih ulicah svetovnih prestolnic v maskah. Danes nas večina klati okoli v maskah, če ne še po ulicah pa vsaj po trgovinah in takih in drugačnih uradih.
Glede na to, da je bil prvi znani izbruh virusa v kitajski provinci Vuhan smo se upravičeno vprašali ali se korona kriza kaj pozna pri ponudnikih storitev iz Kitajske. Ni jih veliko na sončni strani Alp. Dobro, nismo spraševali Franja Bobinca ali je prodaja Gorenjevih pomivalcev kaj padla glede na to, da je lastnik tega velenjskega podjetja kitajski Hisense. Ne, smo pa šli preverit kitajske restavracije v prestolnici.
Ob obisku kitajskih restavracij v Ljubljani in trgovin, ki prodajajo kitajsko robo, nas je zanimalo predvsem ali imajo zaradi kitajske ponudbe kaj manj obiska kot sicer. Ali se jih denimo Slovenci izogibajo, ali pa se dejstvo, da se je virus iz Kitajske zanesel po svetu pri njih sploh ne pozna in ne čutijo nobenega vpliva pri obisku in poslovanju?
Odgovori so bili zelo podobni, čeprav je oko govorilo drugače, nemara ker smo jih obiskali v času malic in ne večerje. So nam pa med drugim razkrili, da večino surovin tudi zaradi virusa dobivajo iz Slovenije. Slišali pa smo tudi izpoved Kitajca, ki že osem let živi in dela v Sloveniji in svojih sorodnikov ni videl že dve leti. No tudi letos jih ne bo, zaradi korone.
Dodajmo še, da kot smo videli se v naših kitajskih restavracijah prej dobi muha v juhi kot pa koronavirus.
VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24