Joc Pečečnik že »prevzel« POP TV, zdaj bi še vlado
20. apr. 2025 6:00 Osveženo: 8:23 / 20. 4. 2025


Marko Bitenc, Joc Pečečnik in Igor Akrapovič
Z »vladavino« SBC prihaja slovenska verzija plutokracije, v kateri ima manjša skupina zelo bogatih ljudi posredno ali neposredno velik vpliv na državno politiko.
Igralniški baron Joc Pečečnik in zdravstveni baron Marko Bitenc niti ne skrivata več, da se gresta politični inženiring. Odstavljala in nastavljala bi politike, da služijo njihovim interesom, interesom kapitala. V upravnem odboru SBC sta tudi direktorica Mediane Janja Božič Marolt in prvi človek Pristopa Primož Pusar. Prva meri (in ustvarja) javno mnenje, drugi je na čelu največje komunikacijske agencije v državi, ki prav tako ustvarja javno mnenje.
Pečečnikov SBC je že kot Forum 21, ki ga je že leta 2004 ustanovil nekdanji predsednik države in partije Milan Kučan, leta 2020 pa je prenehal delovati. Strici iz ozadja so dobili svoj podmladek in kot kaže, združili moči v letu pred rednimi volitvami v državni zbor. Se na političnem obzorju že riše nova velika »biznis« koalicija med levo in desno sredino? SBC danes stavi bolj na Anžeta Logarja kot Novo Slovenijo, Vladimirja Prebiliča pa v nacionalno politiko rinejo strici iz ozadja slovenske levice, ki so v ta namen za promocijo že angažirali Matijo Sevška.
Zadnje mesece smo priča intenzivni promocijski kampanji tako za Prebiliča kot Logarja, ki jima dominantni mediji na široko odpirajo avtocesto do oblasti. Da se to dogaja naključno, verjamemo le še najbolj naivni. Gre za politični inženiring, čemur smo bili v Sloveniji že nekajkrat priča, ko je prišlo do lansiranja novih obrazov in instant političnih strank. Dominantni mediji pa so glavni faktor pri oblikovanju javnega mnenja, seveda tega ne počno avtonomno, so le sredstvo za dosego želenega cilja. To, kar se gredo, ni novinarstvo, to je politična propaganda.
Tako v politiki kot v medijih so najbolj pokvarjeni prav tisti, ki se najbolj trkajo po prsih, da so pošteni, neodvisni in avtonomni in ob tem iz svoje kvazimoralne pozicije berejo še levite drugim. Najbolj medijsko izpostavljeni mnenjski voditelji in »ugledni strokovnjaki« so pogosto navadni politikanti. Pri pravnem strokovnjaku Rajku Pirnatu mediji redko povedo (ali objavijo t. i. disclamer), za koga je vse po naročilu pisal pravna mnenja, ko v vlogi »vrhovnega razsodnika« komentira aktualno politične dogodke. Pa Pirnat ni edini, je pa eden bolj medijsko izpostavljenih.
POP TV ima največ zaslug oz. je največ kriva za ustvarjanje novih političnih obrazov in je vseskozi vpeta v politični inženiring tudi z lansiranjem raznih afer, nazadnje Dars in Karigador, predvsem z namenom proizvajanja političnih učinkov.
Tudi politični analitik na slovenskih televizijah je lahko vsak, v tej vlogi nastopajo tudi lobisti in celo politiki. Kandidiraš na evropskih volitvah, nisi izvoljen, čez pol leta si (spet) politični analitik. Zadnji takšen primer je Peter Gregorčič, ki je konec lanskega leta okrepil vrste Pečečnikovega SBC, kjer je postal predsednik strateške skupine za pripravo programa Uspešna Slovenija 2030. Televizijski voditelj POP TV Uroš Slak, ki velja za idejnega očeta SBC in je bil njegov prvi izvršni direktor, Gregorčiča že vabi v 24UR ZVEČER v vlogi političnega analitika, da tam razpreda svoje politične teorije in v javnost spušča insajderske informacije. Seveda s točno določenim namenom, tudi osebnim interesom, da se nekaj mesecev pred volitvami spet preobleče v politika in prevzame SLS.
Največja slovenska komercialna televizija, ki je zadnja leta sicer v češki lasti (PPF Group), in ima še vedno največji vpliv na javno mnenje oz. volilno telo, je bila v 30 letih delovanja že neštetokrat zlorabljena kot propagandno orožje za dosego političnih ciljev. Tako prejšnji kot sedanji lastnik je ta vpliv posojal predvsem levosredinskim vladam in njenim vplivnim omrežjem v zameno za oglaševalski denar državnih podjetij in bogato finančno nadomestilo državnega Telekoma Slovenije za distribucijo njenih programov. Komercialna televizija je (bila) predmet poželenja tudi za Janeza Janšo, ki se je v času svoje tretje vlade sestal s pokojnim češkim milijarderjem Petrom Kellnerjem.
Robert Golob in Joc Pečečnik
Na POP TV nimajo »enakih vatlov za vse«, pa naj se še tako napihujeta Uroš Slak ali pa nedavno odstavljena direktorica in odgovorna urednica informativnega in športnega programa Tjaša Slokar Kos, ki naj bi še naprej urednikovala iz ozadja. Prvi naj bi skrbel za promocijo Logarja, druga, ki se ima za žrtev premierja Roberta Goloba, pa Prebiliča. POP TV ima največ zaslug oz. je največ kriva za ustvarjanje novih političnih obrazov in je vseskozi vpeta v politični inženiring tudi z lansiranjem raznih afer, nazadnje Dars in Karigador, predvsem z namenom proizvajanja političnih učinkov.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke