Je res v prid debirokratizacije in racionalizacije, če bi z novim zakonom imeli le še javno agencijo za trg in potrošnike (v njej bi bile agencija za energijo, agencija za komunikacijska omrežja in storitve, agencija za varstvo konkurence, agencija za varnost prometa, agencija za civilno letalstvo in agencija za železniški promet) in javno agencijo za finančne trge, v kateri bi bili združeni agencija za trg vrednostnih papirjev in agencija za zavarovalni nadzor?
Nekdanji minister za javno upravo Gregor Virant je razložil, katere nujne pogoje je treba izpolniti, da bi bila združitev agencij uspešna.
Povprašali smo pet regulatorjev, ki so združevanju nasprotovali že jeseni.
Zakaj Agencija za varstvo konkurence vztraja, da se opravi celovita presoja posledic združevanja?
Agencije za komunikacijska omrežja in storitve meni, da je bil predlog zakona pripravljen na hitro. Ni jasna organizacijska struktura in ni zadoščeno vsem vidikom zagotavljanja neodvisnosti.
V Agenciji za zavarovalni nadzor so pojasnili, zaradi česa je čas oteženih gospodarskih okoliščin neprimeren za spreminjanje organizacijske strukture nadzora finančnega sistema in zakaj je vloga agencije kot nadzornika v času krize bistvena za trden zavarovalniški sektor.
V Agenciji za trg vrednostnih papirjev so povedali razloge v prid njihovim pomislekom. ATVP mora biti zagotovljena neodvisnosti delovanja.
Agencija za energijo zakonu nasprotuje, saj predvideva združevanje vsebinsko nezdružljivih področij, za energetski trg kot tudi za odjemalce pa ne prinaša koristi. Predlog zakona je bil pripravljen brez javne obravnave in strokovnega soglasja.
VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24