Revija Reporter
Slovenija

Boštjančič ob današnjem svetovnem dnevu telekomunikacij: Če v epidemiji korona virusa ne bi bilo spleta, bi bile ekonomske posledice enormne

Reporter

17. maj. 2021 14:31 Osveženo: 14:33 / 17. 5. 2021

Deli na:

Andrej Boštjančič, direktor podjetja Softnet

Softnet

»Epidemija korona virusa je spremenila naša življenja. Obenem je dokazala, da praktično brez telekomunikacij, torej interneta, mobilnih telefonov in televizije ne gre. V tem času je najpomembnejši postal splet, in sicer bolj kot kadarkoli doslej. Če povem drugače, splet je bil takoj za zrakom, vodo in elektriko na četrtem mestu »nujnih« stvari za človeštvo,« je ob današnjem svetovnem dnevu telekomunikacij in informacijske družbe izpostavil Andrej Boštjančič, direktor podjetja Softnet.

Poslovno in družbeno življenje se je v veliki meri preselilo na splet, bilo je vse več dela in izobraževanja od doma. Pogosteje so se uporabljale različne izobraževalne platforme in videokonferenčna orodja. »Treba se je zavedati, da če ne bi bilo spleta, njegove razširjenosti v praktično vsako gospodinjstvo, aplikacij in IP telefonije bi bile tudi ekonomske posledice po svetu enormne. Samo pomislimo, kaj bi se zgodilo, če teh del, ki so jih podjetja lahko opravljala na daljavo, ne bi mogla izvajati. Posledično bi prišlo do katastrofalne gospodarske situacije,« je izpostavil direktor podjetja Sofnet, ki je prisotno v kar 17-ih državah na treh celinah.

V korona času so se podjetja srečevala s številnimi izzivi, tudi ko je govora o zaposlovanju. Glede na to, da Softnet deluje po celem svetu in da potovanja niso bila možna, so našli rešitev in pričeli zaposlovati na daljavo. »Skoraj 10 ljudi smo že zaposlili preko spletnih aplikacij, in sicer prek Skypa in Zooma. Človeku, ki ga vidiš prek ekrana, zaupaš na daljavo, ga zaposliš in mu daš pooblastila in naloge. Zaenkrat imamo s takšnim načinom zaposlovanja same pozitivne izkušnje,« je dodal Andrej Boštjančič, ki meni, da svet tudi po končani epidemiji nikoli ne bo več takšen, kot je bil pred njo. »Del navad, ki smo jih sedaj v tem času nekako sprejeli, bo tudi po epidemiji ostal. Več bo sestankov na daljavo, dela od doma in spletnega nakupovanja,« je zaključil Boštjančič.

Podjetje Softnet deluje že 25. leto, pred dobrimi tremi leti pa so na slovenski trg vstopili kot tretji ponudnik virtualnega mobilnega omrežja oziroma kot sedmi ponudnik mobilne telefonije. Njihova prednost je, da lahko podjetjem, tudi največjim, zagotovijo celostne telekomunikacijske storitve, ki so v celoti prilagojene potrebam posameznega podjetja. Strankam nudijo vso podporo na enem mestu, so hitro odzivni in prilagodljivi. Prisotni so v 17-ih državah: poleg Slovenije še na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini, Črni gori, Severni Makedoniji, Nemčiji, Avstriji, Bolgariji, Romuniji, Albaniji, Rusiji, na Kitajskem, v Singapurju, Vietnamu in na Filipinih. V Sloveniji imajo 18 zaposlenih, po vsem svetu pa več kot 55.