1703079682-dsc6151-01-1703079660058 Svet24.si

Umrla je novinarka in publicistka Manca Košir, ...

azijski sršen, invazivna vrsta Svet24.si

Škodljivi azijski sršen je že pri naših ...

občina-ruše, urška-repolusk Necenzurirano

Policija preiskuje, kako je štajerska občina ...

jansa orban fb2 Reporter.si

Večni si želijo biti le avtokrati: v Moskvi, v ...

doncic Ekipa24.si

Kakšen odgovor Luke! Je kdo dvomil vanj? Vsem je ...

jure-podjavoršek, mojster, delovna-akcija, otroci, družina Njena.si

Mojster Jure o vzgoji otrok: V življenju se bodo ...

crypto.com arena Ekipa24.si

Sramota leta! V LA-ju skušali takole provocirati ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Bo komisija razkrila poslovneže in funkcionarje, ki so za drobiž leteli z Adrio?

Deli na:
Bo komisija razkrila poslovneže in funkcionarje, ki so za drobiž leteli z Adrio?

Foto: Bobo

Politična razprava o razmerah v Adrii Airways bo v prihodnjih dneh očitno zelo pestra. Medtem ko je za torek napovedano nadaljevanje skupne seje treh parlamentarnih odborov o slovenskem letalskem prevozniku, ki so jo zahtevali poslanci SDS, največja opozicijska stranka zdaj zahteva še sklic seje komisije DZ za nadzor javnih financ o tej temi.

Poslanska skupina SDS je 11. junija zahtevala skupno nujno sejo parlamentarnih odborov za gospodarstvo, za finance in monetarno politiko ter za infrastrukturo in prostor, na kateri bi obravnavali problematiko državne dokapitalizacije Adrie Airways, ki jo je v višini 49,5 milijona evrov septembra 2011 potrdila vlada Boruta Pahorja.

"Razpravo o tem smo v poslanski skupini zahtevali predvsem zato, ker Adria Airways po javno dostopnih podatkih posluje slabše kot v času, ko ji je bila dokapitalizacija odobrena, beleži tudi upad števila potnikov, v letu 2012 za 15 odstotkov glede na leto pred tem, ob tem pa se je svetovni letalski potniški promet v letu 2012 povečal za 5,3 odstotka," so zapisali v poslanski skupini SDS.

Po njihovem mnenju so zaskrbljujoči tudi ostali kazalci poslovanja edinega slovenskega letalskega prevoznika, "poleg tega pa so v letošnjem letu v javnost prišli tudi podatki o tem, da so bili nekateri poslovneži in politični funkcionarji deležni izjemnih popustov pri nakupu kart, ki vse do danes niso bili pojasnjeni".

Skupna seja odborov je bila sicer sklicana 20. junija, vendar so jo prekinili in na predlog poslanca SD Matjaža Hana sklenili nadaljevati za zaprtimi vrati. To se je zgodilo 21. junija, a razprave tudi takrat niso zaključili. Poslanec SDS Zvonko Černač je za STA pojasnil, da niso dobili vseh pojasnil. Nadaljevanje seje je predvideno za torek.

V poslanski skupini SDS so prepričani, da za zaprtje seje ni bilo utemeljenih razlogov, saj so podatki poslovanja družbe javni. "Koalicija se je tako več kot očitno odločila, da bo o gospodarjenju in prodaji državnega premoženja razpravljala stran od oči in ušes javnosti. Koalicija želi očitno tudi skriti podatke o tem, kateri poslovneži in politični funkcionarji so bili deležni izjemnih popustov pri nakupu kart," so zapisali.

Ker so prepričani, da mora biti javnost celovito, jasno in transparentno seznanjena s poslovanjem Adrie Airways, so zahtevo za sklic seje včeraj naslovili na predsednika komisije DZ za nadzor javnih financ Andreja Vizjaka. Ker ima v komisiji za nadzor javnih financ večino opozicija, je pričakovati, da bo ta seja potekala javno.

Poslanci največje opozicijske stranke za sejo komisije predlagajo tri sklepe. Najprej predlagajo, naj komisija za nadzor javnih financ vlado in upravo Adrie Airways, ki jo vodi Mark Anžur, pozove, da podrobno predstavita poslovanje družbe vse od dokapitalizacije leta 2011.

Komisija za nadzor javnih financ naj vlado in upravo Adrie Airways tudi pozove, da sprejmeta in predstavita ukrepe, s katerimi bosta zagotovila uspešno, učinkovito, ekonomično in moralno-etično poslovanje te družbe.

V tretjem sklepu pa predlagajo, naj komisija za nadzor javnih financ vlado in upravo Adrie Airways pozove, da nemudoma posredujeta podatke o skupni višini in višini bonitet po posameznih prejemnikih letalskih kart, ki so bile izdane pod posebnimi pogoji.

Podatki naj bodo urejeni po posameznih letih, nanašajo naj se na zadnjih deset let poslovanja, prejemniki bonitet pa naj bodo ločeni glede na upravičenost do letalskih kart pod posebnimi pogoji glede na pravilnik Adrie Airways, ki ureja izdajanje takih kart, predlagajo v poslanski skupini SDS.

Anžur je ob imenovanju za predsednika uprave letalskega prevoznika s polnim mandatom sredi junija za STA povedal, da je trenutno poslovanje družbe stabilno in da se število potnikov povečuje iz meseca v mesec.

"Ukrepi, ki smo jih že realizirali v zadnjih mesecih, zdaj kažejo rezultate na prihodkovnem področju," je dejal prvi mož Adrie Airways, ki letos pričakuje pozitivno ničlo.

Novo strategijo družbe načrtuje do jeseni, že zdaj pa je jasno, da bo morala Adria Airways postati nekakšen hibrid med nizkocenovnikom in običajnim prevoznikom.