Opozarja, da smo v Sloveniji pred veliko spremembo mobilnosti, če se bomo za to odločili. Ni ključno, ali in koliko bomo spremenili nakupe avtomobilov na dizel in bencin s tistimi na električni pogon (in verjetno tudi vodik). To za prestrukturiranje mobilnosti ne bo dovolj. Zanj je nova mobilnost drugačen način življenja.
V Sloveniji smo se v slabih 50 letih tako opremili z avti, da jih imamo zdaj 1,2 milijona, v naslednjih 50 letih pa moramo znova priti na bistveno nižje število vozil in hkrati boljšo kakovost življenja. Bolj varno, manj stresno, z manj onesnaževanja.
Ne gre zgolj za krepitev javnega potniškega sistema. Manj avtomobilov pomeni, da prihodnost mobilnosti ne bo več tako individualna, kot je zdaj. Več bo potovanj skupaj, poti se bodo optimizirale. Ljudi bodo vozili avtonomni kombiji, avtomobili. »Individualne« avte bomo še imeli, vendar ne toliko. Sedanje stanje nam je kljub gnečam udobno, trdi Brglez.
Vsekakor bodo električni avtomobili tudi pri nas dosegli večji preboj (v desetih letih do ene tretjine vseh novih prodanih), cena bo primerljiva s tistimi na dizel in bencin. Izboljševal se bo tudi njihov doseg.
Večina Slovencev si lahko privošči avto in je povsem svobodna pri potovanjih. Vsekakor bodo električni avtomobili tudi pri nas dosegli večji preboj (v desetih letih do ene tretjine vseh novih prodanih), cena bo primerljiva s tistimi na dizel in bencin. Izboljševal se bo tudi njihov doseg.
Si bodo socialno šibkejši takrat težje privoščili avto, kot si ga sedaj? To Brgleza skrbi, saj je ena od možnih posledic mobilnosti v prihodnje, da bo veliko bolj kot zdaj pogojena z ekonomskim stanjem posameznika. Zdaj sta načeloma tisti z vozilom, vrednim deset tisoč evrov, in tisti z avtom za sto tisoč evrov v enakem položaju. Vozita se po isti cesti, enako hitro (tudi stojita v koloni), le da eden bolj udobno in varno.
Ena od možnih vizij v prihodnosti je, da si bodo lahko bogatejši naročili paket mobilnosti premium, ki bi omogočal, da se vozijo po prehitevalnem pasu, da se smejo zapeljati v center mesta … Vse se dela po modelu razmerja z operaterjem, s katerim boš sklenil paket mobilnosti. Recimo paket študent bo povsem drugačen od paketa premium. Operaterji bodo lahko proizvajalci avtomobilov ali pa povsem nova podjetja. V paketu boš imel lahko tudi potovanja z železnico, kolesom, letalske prevoze …
Da to takšne socialne segmentacije ne bi prišlo, bi zelo pomagalo, če bi bili Slovenci bolj energetsko pismeni. Pri tem smo slabši od razumevanja denarnih tokov. Elektriko moramo razumeti enako kot nov denar, tako bomo lahko drugače z njo ravnali.
Po besedah Brgleza si bodo pri AMZS s krovno organizacijo FIA (Mednarodna avtomobilska organizacija) prizadevali, da mobilnost ostane enako dostopna za vse, hkrati pa učinkovita, varna in okolju prijazna. S sodobnimi tehnologijami (tudi tistimi, ki še pridejo) in s spremembami v našem razumevanju mobilnosti, je mogoče doseči oboje.