2TDK vztraja, da bo drugi tir prevozen marca 2026
25. avg. 2025 10:12 Osveženo: 16:03 / 25. 8. 2025


Gradnja tunela na trasi drugega tira.
Potem ko je portal Forbes danes poročal, da se rok za izgradnjo drugega železniškega tira Divača-Koper zamika za pol leta na september 2026, so v družbi 2TDK zagotovili, da se projekt časovno ne zamika in ostaja znotraj predvidenih finančnih okvirov. Vsa gradbena dela, ki bodo omogočila prevoznost proge in začetek testiranj, bodo zaključena v marcu, so zapisali.
Forbes je danes poročal, da zamik roka za izgradnjo drugega tira izhaja iz aneksa, ki ga je julija z izvajalci tretjega sklopa del na drugem tiru sklenila družba 2TDK. Prvotna pogodba z izvajalci je določala, da se morajo vsa dela po pogodbi končati do konca tega leta, z aneksom pa se rok za dokončanje del premika na 5. september 2026, je zapisal.
V odzivu so v 2TDK zapisali, da se projekt kljub kraškim pojavom, ki so potrebovali zahtevne rešitve, in plazenju v dolini Glinščice časovno ne zamika. Obljube, ki so bile dane, ostajajo, je zatrdil generalni direktor 2TDK Matej Oset: "Proga bo prevozna v marcu 2026, kot je bilo javnosti predstavljeno tudi letos aprila."
Pojasnil je, da so na projektu naleteli na velike izzive, med njimi kraške pojave, v katerih ustrezno in varno premoščanje so vložili veliko strokovnega znanja, časa in energije. Posebno pozornost so namenjali tudi ustavitvi plazenja hribine v Glinščici, a še vedno ostajajo zavezani cilju, da bo proga prevozna v marcu naslednje leto, dokončanje vseh del pa je predvideno septembra 2026.
Ob tem je izpostavil, da ostajajo zavezani temu, da se projekt ne bo podražil. "Naj spomnim, da je v začetku poletja družba 2TDK uspešno pridobila dodatnih 156 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev in da evropske institucije, ki tudi budno spremljajo projekt, le-tega predstavljajo kot primer dobre prakse," je zapisal.
Kljub številnim izzivom, ki jih niso mogli predvideti in se jih je odkrilo med samo gradnjo, so v 2TDK po Osetovih besedah ponosni na to, da projekt teče, kot je bil zastavljen. Med drugim so med gradnjo naleteli na več kot 90 kraških pojavov, zaradi katerih je bilo treba izvesti zahtevnejše premostitvene konstrukcije. Nekatere od teh so daljše od 15 metrov in so zato zahtevale posebne rešitve ter večmesečno delo strokovnjakov geodetske, gradbene in inženirske stroke, saj pred začetkom del kljub vsem opravljenim raziskavam nihče ni mogel računati nanje.
Letos poleti se je naletelo na kraško vrtačo na površinskem delu trase. Za prečkanje te vrtače bo treba zgraditi premostitev v dolžini približno 35 metrov. Ker gre za geološko zahteven kraški pojav, je treba pred izvedbo premostitvene konstrukcije izdelati dodatne geološke preiskave in projektno dokumentacijo za izvedbo.
Verjetno največji izziv pa po navedbah 2TDK še vedno ostaja plazenje hribine v dolini Glinščice, kjer so bile prav tako potrebne dodatne geološko-geomehanske raziskave in izdelava projektne dokumentacije za izvedbo. Prvi ukrepi za stabilizacijo terena so že izvedeni, sledi zaščita hribine ob desni strani predora T1 z globokimi geotehničnimi sidri do 35 metrov, naredilo pa se bo tudi šest vodnjakov, globokih 30 metrov.