Revija Reporter
Slovenija

Agencija za civilno letalstvo je Adrii dala še teden dni časa, nato ji grozi z odvzemom licence

STA

25. sep. 2019 15:42 Osveženo: 15:44 / 25. 9. 2019

Deli na:

Fotografija je simbolična

Bobo

Adria Airways mora agenciji za civilno letalstvo do 2. oktobra predložiti potrjen finančni načrt prestrukturiranja, podkrepljen med drugim s podpisanimi najemnimi pogodbami za letala in vpisom v spričevalo letalskega prevoznika. Če družba tega ne bo storila, ji bo agencija odvzela operativno licenco, je povedal direktor agencije Rok Marolt.

Agencija je takšno odločitev sprejela po današnji ustni obravnavi s predstavniki Adrie Airways, na kateri so sodelovale odgovorne osebe družbe, ki so neposredno odgovorne za varnost, in finančna direktorica. Če Adria v tednu dni zahtevane dokumentacije ne bo predložila, ne bo več mogla izvajati komercialnih letalskih prevozov, če jo bo predložila, pa se bodo na agenciji hitro odločili, ali so dokazila dovolj trdna za ohranitev licence.

Kot je na novinarski konferenci v Ljubljani poudaril Marolt, agencija ne bo več pristajala na dokapitalizacije z raznimi manevri pripojitev družb, prenosov blagovnih znamk in podobno. Tudi zagotovila za morebitnega strateškega partnerja bodo morala biti trdna, je dodal.

Na vprašanje, koliko svežega kapitala bi potrebovala Adria, je Marolt odgovoril, da je to stvar lastnikov. Gre za precej velike vsote denarja, več deset milijonov evrov. Težko komentira letno poročilo, ker še ni javno objavljeno, zato niso pristojni za razlago.

Vodstvo Adrie Airways je sicer lastniku, nemškemu skladu 4K Invest, dalo do ponedeljka čas, da se odloči, ali bo šel v finančno prestrukturiranje. Če bodo na to pristali, bodo imeli 30 dni časa za izvedbo prestrukturiranja, če pa se za prestrukturiranje ne bodo odločili, pa bržkone sledi stečaj letalskega prevoznika.

Prevoznik je namreč insolventen po dveh kriterijih in izpolnjuje le še kriterij, da je zaposlenim izplačal večino plač. Je pa neizplačana še četrtina plač za avgust in poravnava teh obveznosti je eno od dokazil, ki jih čez teden dni pričakujejo na agenciji.

Stečaj sicer pomeni avtomatično izgubo operativne licence, o njem pa mora prevoznik agencijo obvestiti nemudoma. V primeru izgube licence bi moral prevoznik za njeno vnovično pridobitev dostaviti zagotovila, da ima dovolj sredstev za varno letenje v obdobju 12 mesecev.

Agencija je danes Adrii Airways zaradi zahtev najemodajalcev izdala tudi dve ustni odločbi, in sicer za zaustavitev dveh dodatnih letal bombardier CRJ 900, tako da je Adria v zadnjih dneh ostala brez petih tovrstnih letal, in za zaustavitev treh Airbusovih letal A319.

Na spričevalu ima tako vpisanih še deset letal, šest letal tipa CRJ proizvajalca Bombardier in štiri letala Saab 2000, a je Marolt razkril, da imajo na agenciji za šest letal že zahtevek lastnikov, da se jih izpiše s spričevala, nimajo pa še vseh potrebnih dokumentov za to.

Na vprašanje, ali bodo letala Adrie v četrtek po dvodnevni začasni zaustavitvi letov spet v zraku, je Marolt odgovoril, da so to poslovne odločitve družbe. Za agencijo je relevantno, da ima prevoznik vpisanih 10 letal, s katerimi lahko leti in dokler ima Adria vse veljavne certifikate, je vse ostalo stvar poslovne odločitve, v kar agencija ne more posegati.

Direktor agencije je povedal, da so njihovi inšpektorji v Adrii v zadnjem letu opravili več kot 30 nadzorov in pri tem niso ugotovili nobenih nepravilnosti. Tudi tuji inšpektorji niso odkrili odstopanj od letalske varnosti, je dodal. Pregled so inšpektorji agencije opravili tudi danes in niso ugotovili nepravilnosti glede varnosti.

Odgovorni v Adrii so danes agenciji zagotovili, da so zadeve pod nadzorom in da imajo dovolj finančnih sredstev za zagotavljanje varnosti na letih, ki jih nameravajo opraviti v naslednjih dneh. "Če bi bil kakršenkoli dvom o varnosti, Adria ne bi letela niti minute," je dejal Marolt.

Tudi če bodo v vmesnem času do 2. oktobra ugotovili kakršnekoli znake, da je ogrožena letalska varnost, bodo ukrepali takoj, ne glede na čas, ki so ga dali vodstvu Adrie, je napovedal.

Ni pa Marolt želel komentirati Adrijinih odnosov s strankami in upniki, saj to ni del pooblastil agencije. Prodaja vozovnic za lete, za katere je velika verjetnost, da bodo odpovedani, bi po njegovem mnenju sicer pomenilo nedovoljeno poslovno prakso, a za sankcioniranje tega niso pristojni. So pa pristojni za pritožbe potnikov in s temi so po Maroltovih besedah zasuti, njihovo število pa bo v teh dneh še naraslo.

Marolt je povedal še, da na agenciji nimajo nobenih zagotovil države oz. politike glede reševanja Adrie, prav tako v zadnjih dneh ni bilo nobenih pritiskov ali klicev. Tisti, ki bi kaj takega zahteval, bi moral prevzeti odgovornost za letalsko varnost, je ob tem opozoril direktor agencije.