Obdarovanje je od nekdaj pomemben način družbene interakcije, s katerim naj bi se med ljudmi ustvarjala bližina in poglabljali odnosi. Na tem, da je namen obdarovanja ravno poglabljanje odnosov, temelji psihološki vidik obdarovanja poslovnih partnerjev in tudi zaposlenih. Podjetje s pravo izbiro in ustreznim pristopom do obdarovanja pokaže, tako poslovnim partnerjem, kot zaposlenim, da so pomembni in da njihov doprinos šteje.
Darila naj odražajo vrednote podjetja
Kar pa v resnici, znova in znova, tako oteži vsakokratno izbiro daril je izjemna heterogenost širokega kroga prejemnikov. Zelo težko je namreč izbrati različna darila za različne posameznike. A to je le en vidik te dileme. Drugi vidik je ta, da poslovna darila odražajo vrednote podjetja, ki jih poklanja. Zato je pomembno, da se z izbiro poslovnih daril strinjajo vsi deležniki podjetja.
Pri procesu odločanja vam je lahko v pomoč nekaj opornih točk:
- Darilo naj bo osebno in praktično
Vsi se želimo izogniti generičnim darilom in hkrati doseči učinek osebne obdaritve. Zato razmislite o tem, kakšni so interesi posamičnih obdarovancev, njihovi hobiji ali pa poskusite izvedeti, kaj so njihove želje.
- Darilo naj ne bo promocijsko
Ne zamenjujte promocijskih materialov s poslovnimi darili. Ta naj ne bodo brandirana. Spomnite se, namen obdarovanja je utrjevanje poslovnih odnosov. Zato ne bodite skopuški, bodite pa kreativni.
- Določite finančne okvirje
Podjetja kupujejo večje število daril za poslovne partnerje in za zaposlene. Ker lahko veliko število potrebnih daril predstavlja zajeten finančni zalogaj, je potrebno določiti finančne omejitve pri nakupu daril. Smiselno je prejemnike daril razvrstiti v skupine, določiti še sprejemljive stroške in nato poiskati posamična darila za posamezne skupine obdarovancev.
Naj opomnimo še na nekaj. Prav toliko, kot samo darilo, je pomemben način obdarovanja. Darilo mora namreč spremljati iskrena hvaležnost, ta se mora zrcaliti na vašem
obrazu ali pa na darilni vizitki. Da bi darilo ustvarilo željen učinek je potrebno paziti na to, kako in kdaj je predano. Skratka, kontekst šteje.
Sedaj pa nazaj k osrednjem vprašanju: Kako izbrati konkretna darila? Ker poznamo več vrst daril in še več vrst prejemnikov, se bomo ognili podajanju pavšalnih odgovorov.
Namesto tega bomo predlagali morda edino darilo, s katerim lahko razveselimo resnično slehernega obdarovanca.
Poslovne darilne kartice
Darilne kartice so odlična rešitev iz več razlogov. Predvsem zato, ker vsakemu obdarovancu omogočijo lastno izbiro darila. Tako bodo vsi našli nekaj, kar si resnično želijo ali potrebujejo.
Poleg tega so darilne kartice odličen način za prihranek denarja. Če imate letos omejen proračun, vam lahko darilne kartice pomagajo ostati znotraj začrtanih finančnih okvirjev, hkrati pa podariti premišljeno in uporabno darilo. Če torej iščete popolno darilo za svojega poslovnega partnerja ali sodelavca, razmislite o podaritvi darilne kartice.
Poslovne darilne kartice so resnično vsestranske. Če si vzamete čas in izberete darilno kartico, ki ustreza življenjskemu slogu in željam obdarovanca, pokažete, da jih razumete in spoštujete.
Podarjena doživetja so najbolj učinkovito darilo
Določene študije, ki so bile izvedene in objavljene v znanstveni literaturi, ponudijo nekaj zanimivih vidikov in razbijejo marsikateri mit glede poslovnih daril. Predvsem izstopa eno dognanje, do katerega je prišlo več študij: ljudje se bolj razveselimo daril, ki nam omogočijo doživetje, kot materialne dobrine.
Če nekomu podarite doživetje je to sprejeto zelo osebno in narekuje določeno bližino. A je zato potrebno obdarovanca vsaj nekoliko poznati, da lahko ocenimo, kakšno doživetje ga bo razveselilo. Obstaja pa način, da lahko doživetje poklonite tudi tistim, ki jih sicer ne poznate dobro. Darilne kartice za različna doživetja, ki omogočajo prejemnikom, da sami izberejo doživetje, so zato odlična izbira. Tako lahko večjem krogu poslovnih partnerjev ali zaposlenih podarite doživetje, ki si ga bodo sami izbrali, zato bo učinek ustvarjanja psihološke bližine izjemno učinkovit.
Restavracija JB se nahaja v centru Ljubljane in je ena izmed 100 najboljših restavracij na svetu. Vključena je v paketih SelectBox Dobra miza, Ekstravagantna večerja, Neprecenljiva doživetja, Najlepši trenutki v dvoje in Bogastvo gora, sonca in morja.
Najbolj se v spomin vtisnejo vrhunska doživetja, ki jih obdarovanec doživi v družbi drugih ljudi. Najboljši učinek bo imelo podarjeno doživetje, ki ga bo lahko poslovni partner ali zaposleni izkusil s svojim partnerjem ali družino. Bližina med doživetjem torej poraja večjo bližino med tistim, ki darilo podari in tistim, ki ga prejme.
Izbira prave darilne vrednosti
Ko gre za izbiro pravega zneska za darilno kartico, je treba upoštevati nekaj stvari. Najprej pomislite na odnos, ki ga imate s prejemnikom.
Načeloma velja, da je primerno podariti:
- vodstvenim sodelavcem ali poslovnim partnerjem: vrednosti med 50-100 EUR
- zaposlenim: vrednosti med 25-50 EUR
Ne glede na to, kdo je prejemnik ali za kakšno priložnost gre, vedno poskrbite, da boste darilni kartici priložili ročno napisano sporočilo. Nekaj prijaznih besed vam bo zelo pomagalo pokazati, da cenite vse, kar počnejo!
Kaj pa davki?
Zakonsko je darovalec dolžan poznati določbe, ki urejajo obdavčitev daril po zakonu o dohodnini. Koliko so torej lahko vredna posamična darila, da niso obdavčena?
Poslovnim partnerjem lahko namenite darilo, katerega vrednost ne presega 42 EUR. To lahko storite le dvakrat letno, skupni znesek tako v enem letu ne sme preseči 84 EUR.
Kakšno vrednost pa lahko ima darilo za zaposlene? Največ 15 EUR. Če bi darilo preseglo to vrednost je delodajalec (oz. darovalec) dolžan za zaposlenega obračunati in tudi plačati dohodnino na celoten znesek vrednosti darila. Če podjetje zaposlenemu podari gotovino ali pa nakazilo, bo celoten znesek, četudi bi bil nižji od 15 EUR, obdavčen. Zato se vse več podjetij poslužuje možnosti, da zaposlenemu podari darilni bon za npr. trgovine, športne dejavnosti itd.
Če pa ima zaposleni otroka mlajšega od 15 let lahko dobi za svoje otroke darilo v vrednosti 42 EUR. A znova ne v gotovini, lahko pa v obliki bonov. In le, če ga prejme decembra.
Skratka, iz zapisanega je povsem jasno razvidno, da so darilne kartice najbolj primeren način obdarovanja poslovnih partnerjev in zaposlenih. Poleg velike možnosti izbire, prilagodljivosti pri koriščenju darila in tudi obdavčitve, je darilo v obliki kartice vredno največ.
Obdarovancu podarite nepozabno doživetje po njihovi lastni izbiri. Svobodno lahko izbirajo med pestrim naborom kar 3000 doživetji, zato je SelectBox darilni paket, s katerim zagotovo ne boste zgrešili. Oglejte si pestro ponudbo, ki zajema 35 različnih darilnih paketov in opazujte navdušenje svojih obdarovancev! SuperCard darilna kartica je darilo, ki se prilega vsakomur in je edina darilna kartica, ki jo lahko kupite preko spleta in jo koristite pri več kot 250 ponudnikih.
Privoščite svojim najdražjim popolno darilo, ki ga lahko vnovčijo po lastnih željah!