Kot kaže letošnja raziskava Masterindex, 51 odstotkov kartice uporablja vsaj trikrat tedensko, 63 odstotkov pa s kartico opravi vsaj polovico nakupov.
Skoraj 60 odstotkov vprašanih je pripravljenih s kartico plačati tudi zneske nižje od pet evrov (lani je bil ta odstotek nekaj čez 50), še vedno pa s kartico najbolj pogosto plačujejo vsakodnevne potrebščine in gorivo, na tretjem mestu pa ostajajo spletna plačila.
Za približno polovico vprašanih je brezstično plačevanje enostaven in praktičen način uporabe plačilne kartice. V primerjavi z lani se je spremenil tudi pogled na to, kateri način plačevanja na blagajni traja najmanj - še lani so vprašani kot najhitrejše navajali gotovinsko plačevanje, letos pa jih skoraj 40 odstotkov meni, da je najhitrejši način brezstično plačevanje.
Da je gotovina najhitrejše plačilno sredstvo, meni 21 odstotkov vprašanih, potem ko jih je lani tako menila približno tretjina. Brezstično plačevanje imetnikom kartic omogoča stalen fizičen stik z njihovo kartico skozi celoten postopek plačevanja, kar je sicer pomembno za 70 odstotkov vprašanih.
Skoraj 90 odstotkov Slovencev ima izkušnje z nakupovanjem prek spleta, skoraj 60 odstotkov je nakup opravilo v zadnjem mesecu. Povečuje se tudi delež nakupov v tujih spletnih trgovinah, še vedno pa na spletu najpogosteje kupujemo elektronske naprave, oblačila, obutev in modne dodatke, izdelke za gospodinjstvo in potovalne storitve.
Zaupanje v spletno nakupovanje med Slovenci ostaja visoko, skoraj 80-odstotno, 12 odstotkov jih vsak teden na spletu uporabi plačilno kartico.
Pametni telefon uporablja več kot 86 odstotkov, 23 odstotkov vprašanih pa uporablja tudi tablične računalnike. 21 odstotkov mobilne naprave uporablja tudi za plačevanje (lani 15 odstotkov). Več kot dve petini je že opravilo nakup prek mobilne naprave, v večini za storitve javnega prevoza, nakupe v trgovini in za vstopnice na kulturne in športe dogodke.
36 odstotkov vprašanih bi za plačevanje uporabljajo mobilno aplikacijo, če bi ta omogočala varen in priročen način plačevanja, upravljanje stroškov in bi bila uporabniku prijazna.
"Raziskava Masterindex je za nas eden ključnih indikatorjev uspeha pri realizaciji razvojne vizije brezgotovinske družbe na slovenskem trgu. Hkrati nam kaže smer, v kateri slovenski uporabniki razmišljajo, nam pove, kaj jim je pomembno in kaj je zanje ključno," je ob predstavitvi rezultatov raziskave ta teden v Ljubljani dejal predstavnik družbe Mastercard v Sloveniji Boštjan Fabjančič.
Raziskavo je za družbo Mastercard Europe v Sloveniji med 20. in 25. oktobrom izvedla Mediana, v njej pa je sodelovalo 1000 anketirancev.