DS Smith velja za pionirja na področju kartonske embalaže. Kako inovacije oblikujejo vašo strategijo in kako to vpliva na vaše stranke?
V DS Smith inovacije niso le del strategije, ampak so naše vodilo. Razvijamo nove pristope in rešitve, ki ne prinašajo le koristi za naše stranke, ampak tudi zmanjšujejo vpliv na okolje. Naša kartonska embalaža je odličen primer, da gresta inovativnost in trajnost z roko v roki. To se odraža v našem pristopu k oblikovanju embalaže, kjer upoštevamo načela krožnega oblikovanja, in v prizadevanjih za razvoj popolnoma reciklabilnih embalažnih rešitev. S tem ko z embalažnimi rešitvami iz valovitega kartona nadomeščamo na primer plastiko, prispevamo k bolj zeleni prihodnosti, hkrati pa našim strankam omogočamo, da se prilagodijo spremenjenim tržnim in tudi zakonodajnim zahtevam.
Ko govorimo o zakonodaji - Green Deal EU postavlja visoke cilje za zmanjšanje emisij. Kako vaše podjetje pristopa k tem ambicijam in kako to vpliva na vaš poslovni model?
Green Deal za nas ni izziv, ampak priložnost. Ves čas preoblikujemo in optimiziramo naše proizvodne procese na način, da zmanjšujemo emisije in povečujemo učinkovitost. To vključuje vse - od uporabe obnovljivih virov energije do izboljšanja energetske učinkovitosti naših obratov ter kar najbolj optimalne izrabe uporabljenih materialov in zmanjševanja lastnega odpada.
Tak pristop prispeva k doseganju ciljev Green Deala in krepi naš poslovni model, saj nam omogoča, da smo v koraku s pričakovanji naših strank in družbe nasploh. Z našimi izdelki, iskanjem načinov za odpravo odpadkov in onesnaženja, kroženjem izdelkov in materialov ter obnavljanjem narave aktivno prispevamo k prehodu na krožno gospodarstvo v Sloveniji.
Sodelovanje s strankami je ključnega pomena za razvoj trajnostnih rešitev. Kako se v DS Smithu tega lotevate?
Embalaža iz valovitega kartona je okolju prijazna alternativa plastiki in ostalim netrajnostnim materialom. V zadnjem času smo razvili in uvedli številne nove kartonske embalažne rešitve kot odgovor na tržno povpraševanje po trajnostnejših embalažah. Naše sodelovanje s strankami je temelj za razvoj inovativnih rešitev. V Avstriji so uspešno implementirane kartonske nosilke DS Smith Lift up, ki so nadomestile plastično folijo na šestorčkih 1,5 litrskih plastenk pijač, ki jih polni CocaCola HBC. V Sloveniji pa smo izjemno ponosni na projekt DS Smith Easy Bowl, kjer smo razvili kartonsko banjico za meso in mesne izdelke, ki nadomešča plastične banjice ter zmanjšuje porabo plastike za 85%, kar ni le tehnološki uspeh, ampak tudi velik korak k trajnosti.
Naše kartonske banjice že uporablja podjetje Panvita, v primeru, da bi se za tovrstno embalažo odločilo še več prehrambnih podjetij, pa lahko le iz slovenskega tržišča umaknemo milijone kosov plastične embalaže, kar je velik prispevek k zmanjšanju okoljskega odtisa. V industrijski embalaži pa se trudimo nadomestiti zaščitne inserte iz stiropora s kartonskimi rešitvami, ki zagotavljajo enakovredno, če ne še boljšo in trajnostno zaščito izdelkov. S tem dokazujemo, da skozi sodelovanje lahko ustvarimo rešitve, ki so koristne tako za okolje kot za poslovne cilje naših strank.