Revija Reporter
Magazin

Alfonz Kodrič, basist: Rad si sam ustvarim mnenje o liku in ga sam oblikujem

Elvira Miše Miklavčič

29. okt. 2023 20:00 Osveženo: 7:14 / 29. 8. 2024

Deli na:

Alfonz Kodrič, basist mariborske Opere

Primož Lavre

Alfonz Kodrič, basist mariborske Opere, je kot mladostnik sanjaril, da bo postal igralec, a je na koncu prevladala ljubezen do glasbe in dejstvo, da premore enega najnižjih in relativno redkih glasov v operi – basso profondo. Tega, da se je namesto dramski igri posvetil operi, ni nikoli obžaloval. V SNG Maribor, ki mu je zvest že celotno svojo kariero, je poleg opernih ambicij delno uresničil ali vsaj okusiti tudi tiste igralske. Nedavno smo ga poleg vloge Sarastra v Mozartovi Čarobni piščali lahko ponovno videli tudi v dramski vlogi gestapovskega poveljnika v predstavi To noč sem jo videl po romanu Draga Jančarja.

V intervjuju spregovori o svoji umetniški poti in nekaterih opernih vlogah, pa tudi o tem, zakaj sta mu pri oblikovanju vloge zelo pomembna maska in kostum.

»Stalno sem si želel igrati nekega ljubimca, ampak ni nisem prišel do takšne vloge, ker je preprosto ni,« hudomušno odgovori na vprašanje, ali je imel  morda kdaj občutek, da so basovske vloge v senci tenorjev.

Sodeloval je tudi z nekaterimi sodobnimi slovenskimi skladatelji, kar mu je še posebej pri srcu, saj je tako on tisti, ki prvi vdahne življenje določenemu liku.

Kakšnih posebnih vzornikov v operi ni imel, saj je, kot pravi, bolj samosvoj, še vedno pa občuduje glas svojega mentorja in kolega Valentina Pivovarova, za katerega pravi, da se takšen glas rodi enkrat v sto letih.

VEČ V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24