Spomenik Ivanu Mačku - Matiju v Kočevskem rogu je pred bližajočimi se salvami komunistične in postkomunistične evforije, kakršne v Sloveniji običajno izbruhnejo v tem letnem času, doživel zanimivo umetniško preoblikovanje. Plošča s podobo morilca je bila odstranjena, na njegovo ime na podstavku pa je neznani umetnik pripisal: Himmler.
Če bodo organi pregona k sodnim oblastem kdaj privedli umetnika, bo ta lahko njim zastavil nekaj vprašanj, namesto da jih oni zastavljali njemu. Prvo vprašanje bo, kako ima lahko oseba Mačka - Matije spomenik (kjerkoli drugje, razen na negativnih, črnih straneh domače zgodovine)?
Ivan Maček - Matija namreč je slovenski Himmler, je zločinec in morilec formata, kakršnega slovensko izročilo ne pozna. Njegovo čaščenje je čaščenje laži, lastnega nasprotja, kot vse, kar nam vtepajo v glavo, začenši z »Osvobodilno fronto«. Ta je bila po orwellovski konverziji pojmov (primerjaj njegov genialni roman 1984) prav tisto, kar ni bila. To je – po isti logiki in nezaustavljivi ideološki potrebi tvorcev – dejansko nasprotje tega, kar je ljudem sporočalo njeno ime. Nemci sami so po svojih obveščevalnih virih pri jugoslovanskih komunistih (tudi slovenskih) pred napadom na Kraljevino Jugoslavijo namreč opažali njihovo Ratlosigkeit, kar prevedemo v smislu neodločenosti, begavosti.
KOLUMNA V TISKANI IZDAJI REPORTERJA IN TRAFIKI24