Vse znanosti se ukvarjajo z bivajočim, vendar zadevajo vsakokrat le določeno omejeno področje bivajočega, kot je na primer svet nežive materije, svet živih bitij, svet družbe, človeka, ontologija pa preučuje resničnost v njenem temeljnem bistvu in iz njenih bitnih globin.
Evolucionizem ni samo biološki nauk o razvoju živega sveta, ampak je ideološka totalizacija pojma evolucije. Kot »izem« sega torej v metafizične razsežnosti.
Življenje stoji v nasprotju s smrtjo. Ni neka komplicirana izpolnitev zakonov fizike in kemije, ampak njuna antiteza. Vsekakor jih transcendira.
Če sodobnega biologa vprašamo, kaj je življenje, bi bil strogo znanstveni odgovor samo: »Znanost ne ve, kaj je življenje.« Pa saj tudi fizika ne more povedati, kaj je »materija«, ali psihologija, kaj je »duša«. Oboje so filozofske opredelitve, pozitivne znanosti pa preučujejo zgolj »fizične« ali »psihične« pojave.
Etika je povezana z vestjo in oboje pripada samo človeku. Žival nima vesti. Etika ni neko kodificiranje instinktivnih norm obnašanja, ampak nam je dana z izročilom v duhu spočetih norm kot »božje razodetje«.
Bitnostno se človek, odkar je človek, ni spremenil in iz njega tudi ne bo nastal kak »nadčlovek«. Ni evolucije od ne-duha k duhu.
INTERVJU V TISKANEM REPORTERJU IN TRAFIKI24