Preplačano in nestrokovno - riba smrdi pri glavi
Kampanja Rad jem ribe bi morala Slovence spodbujati k uživanju zdrave ribje hrane. Po mnenju strokovnjakov pa je bila preplačana in pripravljena nestrokovno. Vprašanje je, zakaj je bila taka kampanja sploh izpeljana?
Ribe, zdrava hrana, ki jo Slovenci premalo uživamo. Pod vodstvom Pahorjeve vladne ekipe se je začela oglaševalska kampanja o pozitivnih učinkih ribje prehrane. Stala je slabih 700 tisočakov. Strokovnega pa je po mnenju strokovnjakov v njej bolj malo: zmagovalec razpisa naj bi bil vnaprej znan, učinki kampanje pa nejasni za izvajalce.
Gre za kampanjo Rad jem ribe. Veliki plakati so v zadnjih tednih preplavili Slovenijo, najdemo jih povsod. S plakatov pa se pred našimi očmi pojavljajo vprašanja »Ste že jedli ribe danes?« ali »Ste že jedli ribe ta teden?«. Pošteno, bi si lahko mislili. Da se ne bomo vseskozi basali le s čevapčiči, pleskavicami ali oljnatimi dunajskimi zrezki.
Enačba je dokaj preprosta: dobro pripravljene ribe pomenijo zdravje, ocvrti »šnicli« in mastno prašičje meso z žara pa holesterol in odvečne kilograme. Temu ne more nihče oporekati. Kot pribito pa drži, da so take kampanje zelo pogosto same sebi namen. Njihovo učinkovitost je težko meriti, še manj pa dojemljivost zanje pri požrešnem povprečnem jedcu pri nas. Čevapčiči imajo pred ribami res kar precej prednosti – so bolj dostopni, cenejši in za mnoge tudi okusnejši.
690 tisočakov za ribjo kampanjo
Ostanite obveščeni
Prejmite najboljše vsebine iz Reporterja neposredno v svoj poštni predal.
Vlada je želela s to akcijo ljudem predstaviti prednosti zdrave prehrane. A kaj ko si je pri tem privoščila visoke stroške in je bila po mnenju poznavalcev izvedena zelo pomanjkljivo. Reklama za ribe je s seboj prinesla zelo slan račun. Skupaj nekaj več kot 700 tisoč evrov, kar je za oglaševalsko kampanjo veliko, tudi v primerjavi s podobnimi, ki jih je vlada že imela v preteklosti.
Ker je bil projekt zasnovan na kmetijskem ministrstvu, smo za obrazložitev prosili nekdanjega ministra in današnjega poslanca SD Dejana Židana. Na vprašanja, ki smo mu jih postavili, nam je odgovoril v nekaj kratkih stavkih. Dejal nam je, da je kot minister podprl promocijo rib in ribiškega sektorja, ker da je promocija hrane tudi investicija vanjo.
Ob tem je še pojasnil, da oglaševalska kampanja spada v sedemletno finančno perspektivo skupne ribiške politike EU. Podrobnejša pojasnila smo dobili na ministrstvu. Slovenija ima v tej zvezi na razpolago 28,8 milijona evrov; 7,2 jih mora prispevati Slovenija, preostalih 21,6 milijona pa bo dala EU.
Del finančne perspektive, natančno 1,3 milijona evrov, je namenjen tudi »razvoju novih trgov in promocijske kampanje«, pri tem bo 990 tisoč evrov prispevala EU, 330 tisoč pa RS. Ta ukrep izvaja ministrska Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja (ARSKTRP). Rad jem ribe je prva od dveh predvidenih kampanj, ki bosta izpeljani z omenjeno vsoto 1,3 milijona evrov. Zanjo bo porabljenih 690.500 evrov.
Z ministrstva so nam pojasnili, da so ta znesek razdelili na tri dele. 127 tisoč evrov je stal prvi sklop promocijske kampanje, ki je predvideval izbor kreativne rešitve in produkcije. Ta sklop je vseboval dve javni naročili: prvo v vrednosti 50.676 evrov za idejni predlog promocijske kampanje, drugo v vrednosti 76.080 evrov pa za izbiro ponudnika za produkcijo.
Na obeh razpisih se je uveljavilo podjetje Luna TBWA, ki je za drugo javno naročilo kot podizvajalca izbralo podjetje Felina, d. o. o. (od 76 tisočakov je Felini pripadlo 56 tisoč evrov). Podjetje Luna TBWA je med drugim nekdaj (še v Drnovškovem času) večkrat sodelovalo pri predvolilnih kampanjah LDS.
VEČ V TISKANI IZDAJI