Revija Reporter
Svet

Volkswagen obtožujejo, da s protitočno obrambo povzroča sušo v Mehiki

STA

22. avg. 2018 10:47 Osveženo: 10:48 / 22. 8. 2018

Deli na:

Poročilo münchenske varnostne konference svari, da je svet na prelomu.

Profimedia

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen se je znašel pod plazom obtožb kmetov v mehiški zvezni državi Puebla. Očitajo mu, da s protitočno obrambo povzroča tudi sušo, ki uničuje njihov pridelek. Volkswagen namreč s posebnimi topovi razbija oblake, ki lahko prinesejo točo, da bi s tem zaščitil nove avtomobile, parkirane ob tovarni v Puebli.

Posebni topovi naj bi z zvočnimi impulzi preprečevali nastanek oblakov, iz katerih bi lahko padala toča. Znanstveniki si glede njihove dejanske učinkovitosti niso enotni, lokalni kmetje v bližini Volkswagnove tovarne v Puebli pa vztrajajo, da Volkswagnu ne uspeva odganjati le toče, temveč kar vse padavine, piše francoska tiskovna agencija AFP.

Maja naj bi se v Puebli namreč začelo deževno obdobje, a namesto tega kmete pesti huda suša, zaradi katere so doslej izgubili 2000 hektarjev pridelka. Od Volkswagna terjajo več kot 70 milijonov pesov (slabe štiri milijone dolarjev) odškodnin.

Volkswagen je poskušal spor pred dnevi umiriti z zagotovilom, da bodo izključili stalno samodejno delovanje topov in jih namesto tega vklopili le takrat, ko meteorološka napoved dejansko svari pred točo. Napovedal je tudi montažo protitočnih mrež kot glavne zaščite pred to vremensko nevšečnostjo.

To je kmete le še bolj razburilo, saj poudarjajo, da bi morali naprave prepovedati. "Nesprejemljivo je, da še naprej uporabljajo to napravo, tudi v načinu ročnega upravljanja. Ne spoštujejo prošnje svojih sosedov po popolnem prenehanju uporabe topov. Ravnajo samovoljno," je za AFP dejal vodja lokalne okoljske organizacije Rafael Ramirez.

Še bolj oster je bil vodja lokalnih kmetov Gerardo Perez, ki je Volkswagen obtožil spreminjanja podnebja. "Ko sprožijo zvočni top, se nebo dobesedno razjasni in preprosto ne dežuje," je dejal.

Tovarna v Puebli je Volkswagnova največja zunaj Nemčije. Z njenih proizvodnih trakov zapelje več kot 450.000 vozil letno, zaposluje pa okoli 15.000 ljudi.