boštjan-močnik 2 Svet24.si

Brigadir Boštjan Močnik: »Kdo pa bo pomagal, ko...

pgd-križe, pgd-tržič, požar-sebenje Svet24.si

Foto: Zagorela hiša v občini Tržič

1715284723-172a1607-1715284697348 Necenzurirano

Afera sodna stavba: kabinet Andreje Katič bo ...

anze logar pl3 Reporter.si

Anže Logar izzval Janšo: »Pripravljen sem na ...

cene prevc pm Ekipa24.si

Ne le Nika Vodan, še ena sanjska poroka v ...

Nizozemska Revija Stop

Nizozemska izključena iz finala Evrovizije 2024

doncic 11 Ekipa24.si

Ni videti dobro! Dončića posneli, ko je korakal ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Svet

Velika Britanija bo obdavčila gazirane sladke pijače

Deli na:
Velika Britanija bo obdavčila gazirane sladke pijače

Foto: Arhiv Reporterja

Velika Britanija bo v roku dveh let uvedla davek na čezmerno raven sladkorja v gaziranih pijačah, je napovedal britanski finančni minister George Osborne. Davek ne bo veljal za sadne sokove in pijače, narejene na osnovi mleka, poroča britanski BBC.

"Lahko napovem, da bomo v industriji gaziranih pijač uvedli nove dajatve," je povedal Osborne ter dodal, da bo davek izračunan glede na raven sladkorja v pijači.

Mejni vrednosti bosta več kot pet ter več kot osem gramov sladkorja na 100 mililitrov pijače, z ukrepom pa naj bi na leto dobili 661 milijonov evrov. Sredstva bodo namenili financiranju športnih dejavnosti v šolah, je pojasnil minister.

"Vsi vemo, da so sladke pijače eden največjih dejavnikov debelosti pri otrocih," je še poudaril.

Vrednost delnic proizvajalcev sladkih pijač je po napovedi že padla, zdravstveni strokovnjaki pa so nov davek pozdravili, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Navdušenje nad napovedjo je izrazil tudi znan kuharski mojster Jamie Oliver.

Profesorica na birminghamski univerzi Isabelle Szmigin je menila, da je "zelo pomembno, da vlada resno jemlje vprašanje sladkorja in njegove povezave z debelostjo". "Izziv velikih proizvajalcev bo sedaj preoblikovati vsebino svojih izdelkov, ne pa dvigniti cene," je še menila.

Zaradi postopne uvedbe davka bodo imela podjetja po mnenju Osborna dovolj časa, da spremenijo svoje izdelke.