Kot med drugim ugotavlja raziskava, je bilo kot odgovor na motnje v dobavnih verigah kar 87 odstotkov proizvodnih podjetij primoranih spremeniti svojo nabavno strategijo. V veleprodaji je bilo takšnih podjetij 76 odstotkov, v trgovini na drobno pa 63 odstotkov.
Še v prejšnji raziskavi, izvedeni maja 2021, je manj kot polovica vseh sodelujočih podjetij poročala, da šele nameravajo spremeniti nabavno strategijo. "To kaže, da so številna podjetja od takrat ponovno ocenila tveganja na tem področju," je rezultate komentiral raziskovalec inštituta Andreas Baur.
Na nepredvidljive razmere se je 68 odstotkov vseh proizvodnih podjetij odzvalo s povečanjem zalog, medtem ko je 65 odstotkov ubralo pot diverzifikacije z iskanjem novih dobaviteljev in virov dobave. Približno polovica jih poroča o samem izboljšanju spremljanja dobavnih verig.
Le 13 odstotkov podjetij se je odločilo za ponovno vključitev proizvodnih procesov, ki so jih pred tem oddali zunanjim izvajalcem. "Opažamo, da mala in velika podjetja zasledujejo različne strategije. Velika podjetja so na splošno sprejela več ukrepov kot odgovor na prekinitve v dobavnih verigah v primerjavi z malimi in srednje velikimi podjetji," je izpostavil Baur.
Velika podjetja so dala večji poudarek diverzifikaciji dobaviteljev in spremljanju dobavnih verig, mala in srednja podjetja pa so se bolj osredotočila na povečevanje zalog, je še pojasnil.
Večina nemških podjetij nad težave v dobavnih verigah
9. okt. 2022 8:19 Osveženo: 8:21 / 09. 10. 2022
Velika večina nemških podjetij je od pojava pandemije covida-19 sprejela konkretne ukrepe za prilagoditev težavam v dobavnih verigah, je pokazala raziskava, ki jo je letos junija v 4000 podjetjih izvedel münchenski inštitut za gospodarske raziskave Ifo. Na nepredvidljive razmere so se odzvala tudi s povečanjem zalog in diverzifikacijo virov dobav.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke