nevihta, strele Svet24.si

Maj prinaša plohe in nevihte. V teh krajih bo ...

azijski sršen, invazivna vrsta Svet24.si

Škodljivi azijski sršen je že pri naših ...

kres, ogenj, prvi-maj, kresovanje Necenzurirano

Živel 1. maj ali kako normalizirati nenormalno

festival svobode gibanje svoboda zbiljsko golob pl Reporter.si

Golobovo napihovanje z dvema mandatoma, v katerih ...

gabriela doncic 24 Ekipa24.si

Uau! Luka Dončić pokazal izjemno darilo, ki ga ...

Tudi Brad Pitt je obupal .. Odkrito.si

Koga briga Barbariga?!

oblak danilovic Ekipa24.si

Takšnega Oblaka ne poznamo! Njegova izbranka je ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Svet

Titova ladja Galeb bo na voljo za najem

Deli na:
Titova ladja Galeb bo na voljo za najem

Titova priljubljena potovalna ladja, s katero je obiskal 18 držav, je dolga 116,7 in visoka 8,75 metra. - Foto: Arhiv Reporterja

Mesto Reka bo septembra objavilo razpis za 30-letno koncesijo za ladjo Galeb, ki je zaslovela, ker jo je uporabljal nekdanji jugoslovanski predsednik Josip Broz Tito. Vrednost koncesije je ocenjena na 10,3 milijona evrov. Ladja je bila izdelana leta 1936 v Italiji, od leta 2009 pa je v lasti mesta Reka in predstavlja hrvaško kulturno dediščino.

Reški župan je dejal, da bodo z izdajo koncesije za to zgodovinsko ladjo dobili nov gospodarski subjekt in muzej. Galeb ima 4500 kvadratnih metrov prostorov, koncesionarjem pa bo na voljo 3500 kvadratnih metrov, od katerih je 500 kvadratnih metrov predvidenih za muzej.

Za muzej so predvideni prostori, v katerih je čas preživljal Tito med številnimi svetovnimi potovanji. Za zgodovino pomorstva je atraktivna tudi strojarna ladje.

Tako bo koncesionar lahko izkoristil 3000 kvadratnih metrov v komercialne namene, kot so namestitev, gostinstvo, kongresni turizem ali rekreacija. Galeb bodo verjetno zasidrali ob glavnem pomolu v reškem pristanišču.

Ladjo so izdelali nekaj let pred drugo svetovno vojno v Genovi za prevoz sadja, v vojni so jo uporabljali za postavljanje min v Kvarnerju, leta 1944 pa je po napadu zavezniških bombnikov končala na dnu Jadrana. Leta 1948 so jo jugoslovanski delavci izvlekli na gladino, od leta 1953 pa je kot Titova rezidenčna ladja obiskala več kot 40 pristanišč v Evropi, Aziji in Afriki.

Po razpadu Jugoslavije so Galeba prepeljali v Črno goro. Prodali so ga grškemu državljanu Johnu Paulu Papanicolau, ki je nameraval ladjo prenoviti v luksuzno jahto v ladjedelnici Viktor Lenac na Reki, a se je zapletlo pri plačilu in Galeb je obtičal v reškem pristanišču. Mesto ga je kupilo leta 2009, potem ko je nekdanji simbol jugoslovanske države propadal v reški ladjedelnici.