Kljub temu, da je nova letalska družba nastala po propadu prejšnjega italijanskega letalskega prevoznika, tako italijanska vlada kot Evropska komisija upata, da bo ITA poslovanje začela neobremenjena s finančnimi težavami svojega predhodnika.
Alitalia od leta 2002 ni beležila celoletnega dobička, številni poskusi reševanja prevoznika pa so se izjalovili, vključno z napori italijanske vlade, da bi poiskala zasebnega investitorja. Med drugim so se o nakupu pogovarjali z Delto in Lufthanso, navaja dpa.
Zdaj že propadlega prevoznika so sicer privatizirali leta 2008, a je podjetje kljub temu še naprej potrebovalo ogromno državne pomoči. Leta 2017 je bankrotiralo, nadzor nad podjetjem pa je prevzela italijanska vlada.
Italija je prevozniku pomagala z dvema zajetnima paketoma pomoči, za katera so v Bruslju pozneje ocenili, da gre za nedovoljeno državno pomoč. Lani je letalskega prevoznika na kolena spravila pandemija covida-19, Italijani pa so se odločili za oblikovanje novega.
ITA bo operacije začela z 52 letali. Letos nameravajo zaposliti do 2950 ljudi, medtem ko jih je Alitalia zaposlovala 10.000. S kadrovskimi načrti niso zadovoljni v sindikatu Cub Trasporti, kjer so prvi let ITA pospremil s protestom. Sekretar sindikata Antonio Amoroso je poudaril, da poslovni načrt ITA nima nobene perspektive, zato ocenjuje, da bo v prihodnjih dveh letih družba beležila globoke izgube.
Prihod novega letalskega prevoznik ITA pospremili protesti
Z letom iz milanskega letališča Linate na Bari je danes zjutraj začel obratovati nov italijanski prevoznik ITA. Po napovedih bo ITA, ki velja za naslednika propadle Alitalie, v prvem dnevu izvedla 191 letov, poroča nemška tiskovna agencija dpa.