SOAP BOX RACING 1 Svet24.si

Za veliko zabave, a tudi resno dirkanje, priprave ...

bencin, dizel, bencinska-črpalka, gorivo Svet24.si

Bencin in dizel od polnoči dražja

20230120-01202464 Necenzurirano

Koga bi odpuščal šef NLB? Šolnike, zdravnike ...

vzporedna oblast kucan golobic pececnik brodnjak jenull Reporter.si

Vzporedna oblast: Kučan, Golobič, Pečečnik - ...

djokovic Ekipa24.si

Neuničljivi Đoković piše zgodovino: srbski ...

barbara-vidovič Odkrito.si

Barbara Vidovič: »Imam najlepši poklic na svetu!«

barcelona dembele Ekipa24.si

Zmago Barcelone zasenčila poškodba! Vse boljši ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Svet

Nove norosti ruske propagande na portalu Igorja Mekine, nekdanjega novinarja Mladine

Deli na:
Nove norosti ruske propagande na portalu Igorja Mekine, nekdanjega novinarja Mladine

Nekdanji novinar Mladine in urednik zunanjepolitične redakcije na Dnevniku je na portalu insajder objavil članek svoje žene Svetlane Vasović, kjer ta navaja trditve ruskih obveščevalcev, da »se Poljska pripravlja na aneksijo zahodnih ukrajinskih regij«.

Pisali smo že o proruski propagandi na spletnem portalu insajder.com po invaziji Rusije na Ukrajino. Gre za portal v lasti podjetja Unep, ta pa je v lasti od Igorja Mekine, nekdanjega novinarja Mladine, ki je bil tudi urednik zunanje politike na Dnevniku. Poleg Mekine na portalu objavlja še njegova žena Svetlana Vasović, ki je bila slovenska dopisnica srbskega časnika Politika.

Na tej spletni strani najdemo zapise, kot da bi jih zasnovali v Kremlju. Na primer, da Rusija osvobaja Ukrajino, da si je Zahod izmislil agresivnost Putina in da je Rusija z napadom na svojo sosedo svet obvarovala pred 3. svetovno vojno. Še več, pišejo, da je Rusija ravnala v samoobrambi in da opozarjanje na to ni opravičevanje vojne. Tokrat je šla velikoruska propaganda še korak dlje.

Foto: arhiv Reporterja - Igor Mekina, urednik portala Insajder, ki širi rusko propagando

Včeraj je bil tako objavljen članek od Vasovićeve z naslovom »Poljska se po navedbah ruskih obveščevalcev pripravlja na aneksijo zahodnih ukrajinskih regij«. Tako Vasovićeva zapiše, da se »Poljska pospešeno pripravlja na zavzetje ozemlja v zahodni Ukrajini, je razkril direktor ruske zunanje obveščevalne službe (SVR) Sergej Nariškin.« Doda, da je Nariškin pojasnil, »da je poljski predsednik Andrzej Duda pristojnim službam naročil, naj nujno pripravijo uradno utemeljitev aspiracij Varšave do Zahodne Ukrajine.« Nadalje je navajala omenjenega ruskega obveščevalca: »Informacije, ki jih imamo, kažejo, da Varšava pospešeno pripravlja priključitev ozemelj Lvova, Ivano-Frankivska in večjega dela Ternopilske regije Ukrajine«.

Rusofilski propagandist ob prazniku dneva državnosti širi neresnice o slovenski osamosvojitvi

Vasovićeva je članek tudi opremila z zemljevidom zahodnih delov Ukrajine (okoli mesta Lvov) in pripisom »Zdaj ukrajinsko, jutri – Poljsko?«. Piše, da so se pojavili tudi »video posnetki fotokopiranja posebnih vprašalnikov v poljskih diplomatskih predstavništvih, v katerih (ukrajinsko) prebivalstvo sprašujejo, ali si želi 'protektorata' Poljske.«

Eno od načel propagande je, da ne sme biti prevelikega razkoraka med vsebino zavajanja in pripravljenostjo določene populacije sprejeti to zavajanje. V nasprotnem primeru namreč ne deluje, velika večina pač ugotovi, da gre za laži in zavajanja. Da zakonski par Vasović – Mekina objavlja takšne stupidnosti v slovenščini, priča o domnevi, da v Sloveniji res obstaja dovolj veliko število ljudi, ki bi tem idiotizmom verjeli. Torej, da skuša članica zveze Nato Poljska, ki je bila v prejšnjem stoletju med drugo svetovno vojno najprej okupirana od Nemčije in Sovjetske zveze, nato pa od Sovjetske zveze za več desetletij »osvobojena« na način dejanske ponovne okupacije, zavzeti sosednjo napadeno državo Ukrajino. Katera je napadena na ukaz ruskega predsednika Putina z ambicijami obnovitve zločinskega sovjetskega imperija.

Žal del Slovencev najbrž res verjame takšnim hujskaškim nebulozam, pri čemer se tu stika krog med skrajno levico in skrajno desnico. Spomnimo, tudi predsednik Domovinske lige Bernard Brščič je pred časom v oddaji Faktor na TV 3 prav tako bajal o tem, da bo Poljska zasedla zahodno Ukrajino.

Če se vrnemo na Igorja Mekino. Ta je javnost že večkrat presenetil z lažnimi objavami o slovenski osamosvojitveni vojni. Tako slovenskim oboroženim silam pripisuje številne kršitve vojnega prava. Citiramo njegov zapis ob 30. obletnici naše osamosvojitvene vojne, češ kako vidijo ravnanje slovenskih oboroženih sil drugje na območjih nekdanje Jugoslavije: »Boji« slovenskih teritorialcev proti pripadnikom JLA za njih ostajajo primeri skrajno nehumanega, nečloveškega in zločinskega postopanja, saj je večina pripadnikov JLA, mladih, 18 in 19 let starih rekrutov padla prav v zahrbtnih napadih, med prekinitvami ognja, ki so jih enote slovenske TO in policije izkoriščale za približevanje »agresorjem.«

V resnici tako lažnivo interpretirajo slovensko obrambo zoper poraženo agresorsko JLA kvečjemu kakšni nekdanji velikosrbski oficirji v okviru JLA.

Škandal! Ruski propagandist Mekina vnaprej opravičuje morebitno rusko uporabo jedrskega orožja v Ukrajini

Leta 2008 so Mekino odpustili iz Dnevnika, ker so se deli diplomatske depeše o pogovorih med slovenskimi in ameriškimi diplomati, do katere je prišel Dnevnik, znašli hkrati v srbskem časniku Politika. In to izpod peresa Mekinove žene Svetlane Vasović, ki je bila dopisnica Politike iz Slovenije. Na Dnevniku so bili prepričani, da je informacije dobila od moža (sam je trdil drugače), zato so ga odpustili.

Mekina je zaradi odpovedi delovnega razmerja zoper Dnevnik na delovnem sodišču vložil tožbo, zadeva se je vlekla na instancah več let. Na koncu je leta 2016 vrhovno sodišče odločilo: Dnevnik ga je odpustil zakonito, odpoved je bila utemeljena, saj je Mekina ravnal hudo nevestno. Sodišče ni podvomilo o tem, da je Svetlana Vasović podatke dobila od moža. S tem je dopisnici beograjskega dnevnika omogočil, da se je seznanila z depešo in jo uporabila za članek.