Revija Reporter
Svet

Mračna prihodnost ladijskega turizma: kdo bo po pandemiji še hotel na ladjo z več tisoč ljudmi?

STA

18. apr. 2020 11:42 Osveženo: 11:44 / 18. 4. 2020

Deli na:

Razvpita ladja za križarjenje Diamond Princess v pristanišču v japonski Yokohami - na ladji je izbruhnila epidemija koronavirusa.

Profimedia

Globalna pandemija novega koronavirusa je ustavila tudi promet ladij za križarjenje. Na koprskem potniškem terminalu, kjer so prvo potniško ladjo v letošnji sezoni pričakovali 7. aprila, so odpovedali vse prihode do vključno konca maja, tudi nadaljevanje sezone po 1. juniju pa je negotovo.

V Kopru sta bila za april predvidena dva priveza potniških ladij, v maju pa še deset, a so zaenkrat vsi prihodi do konca maja odpovedani, so za STA pojasnili v Luki Koper, ki upravlja s tamkajšnjim potniškim terminalom in je tudi v rednem stiku z ladjarji.

Poleg ladjarja Viking Sea sta vse prihode v aprilu in maju odpovedala še izraelski ladjar Mano Maritime in italijanski MSC Cruises, so zapisali v Luškem glasniku, internem časniku Luke Koper.

V Luki tudi sami priznavajo, da še ne vedo, kaj bo po 1. juniju. Do konca letošnje sezone v novembru je bilo sicer napovedanih kar 61 ladijskih prihodov.

Koprski potniški terminal je tudi sicer v zadnjih letih beležil velik porast potniške dejavnosti. V lanskem rekordnem letu so zabeležili skupno 72 prihodov ladij, ki so v Koper pripeljale več kot 115.000 potnikov.

Kot so še navedli v Luškem glasniku, se pričetek sezone potniških križarjenj v Sredozemlju zamika in tudi v tem segmentu nihče ne ve, do kdaj bodo veljale omejitve: "Optimistične napovedi navajajo maj, dejansko pa se bodo ladjarji odločali posamično glede na stanje na posameznih tržiščih, kjer tržijo svoje potovalne programe."

Trenutno so tako vse ladje za potniška križarjenja v mirovanju in razpršene po svetovnih pristaniščih. Največ jih je v Srednji Ameriki, kjer večina trenutno še izvaja turistična potovanja. So pa križarjenja odvisna tudi od letalskih povezav, saj večina potnikov kakor tudi posadk za dostop do matičnih pristanišč uporablja letalski prevoz, še izhaja iz Luškega glasnika.

STA se je po informacije obrnila tudi na nekatere slovenske turistične agencije, a do zaključka redakcije ni prejela odgovorov. Agencije sicer na svojih spletnih straneh že ponujajo t.i. first minute ponudbe za križarjenja, tudi v Sredozemlju, in sicer je najzgodnejši termin letošnji oktober, veliko pa je ponudb za križarjenja v letu 2021.