Revija Reporter
Slovenija

Slovenske železnice dobivajo 52 novih sodobnih potniških vlakov

STA

4. jun. 2019 12:42 Osveženo: 12:51 / 04. 6. 2019

Deli na:

To so novi vlaki Slovenskih železnic.

Slovenske železnice

Slovenske železnice (SŽ) so s podjetjem Stadler prejšnji teden podpisale pogodbo za nakup dodatnih 26 novih potniških vlakov. Skupna vrednost naročenih vlakov je 151 milijonov evrov brez DDV. Vključno z lanskim naročilom na železniške tire prihaja 52 novih sodobnih potniških vlakov. Prve bodo v slovenskem omrežju začeli preizkušati konec leta.

Podjetje Stadler sta ob podpisu pogodbe zastopala direktor prodaje in marketinga Peter Jenelten ter direktor prodaje za osrednjo in vzhodno Evropo Željko Davidović. S strani SŽ je pogodbo podpisala direktorica SŽ-Potniškega prometa Darja Kocjan, so sporočili iz SŽ.

Generalni direktor Dušan Mes je ob tem poudaril, da sta prenova potniških vlakov in prenova železniškega omrežja izjemno pomembni za zagotavljanje sodobnega železniškega javnega prevoza v Sloveniji.

"Skupna vrednost lanskega in tokratnega nakupa novih vlakov je 320 milijonov evrov. Z njimi bomo lahko zagotovili storitve, primerljive s tistimi v najbolj razvitih državah," je dejal Mes. Ob tem se je zahvalil vladi, ministrstvu za infrastrukturo, ministrstvu za Finance ter Slovenskemu državnemu holdingu, "ki s takšnimi projekti dejavno sodelujejo pri modernizaciji Slovenskih železnic".

Pogodbo za prvih 26 novih potniških vlakov so SŽ podpisale lani aprila. Skupaj bo tako na slovenske tire zapeljalo 52 sodobnih potniških vlakov. Prve nove vlake bodo na slovenskem železniškem omrežju začeli preizkušati konec letošnjega leta. Zaradi posebnosti voženj vlakov po slovenskem železniškem omrežju so SŽ naročile več vrst vlakov, poleg enonadstropnih električnih garnitur tudi dvonadstropne in dizelske.

Podpis pogodbe za nove vlake med Slovenskimi železnicami in podjetjem Stadler.

Slovenske železnice

Mes je v intervjuju za Dnevnikovo prilogo Objektiv v začetku meseca napovedal, da bosta v povprečju dobavljeni po dve garnituri na mesec. Vsi vlaki naj bi bili tako v Sloveniji leta 2021.

Prvi dobavljeni vlaki bodo dizelski, zato jih bodo po njegovih besedah verjetno razvrstili na kočevsko progo, ki bo po napovedih takrat odprta tudi za potniški promet. Elektrovlaki, ki bodo dobavljeni pozneje, pa verjetno ne bodo vozili samo na eni progi, temveč jih bodo prestavljali glede na potrebe, je še dejal v intervjuju.

V SŽ so znova poudarili, da je nakup novih vlakov le prvi del posodobitve slovenskega železniškega prometa, saj bodo potnikom zagotovili tudi številne druge novosti. Po novem je med drugim mogoče vozovnice kupiti prek spleta, načrtujejo tudi postavitev avtomatov za nakup vozovnic po vsej Sloveniji.

S prepletom novih storitev ter prenovljenimi in novimi vlaki bodo lahko po lastnih navedbah učinkovito odpravili težave na najbolj obremenjenih progah, enako raven kakovosti potovanja pa ponudili tudi potnikom na lokalnih progah, ki še niso elektrificirane.

Kot so še dodali, želijo ponujati konkurenčni javni prevoz potnikov po železnici z zagotavljanjem celovite storitve potovanja potnika od doma do končnega cilja z varnim, zanesljivim in udobnim železniškim prevozom. "Za doseganje strateških ciljev pa so nujni celovita prenova voznih sredstev železniškega potniškega prometa, digitalizacija poslovanja in prenova postaj in postajališč," so še zapisali.