Revija Reporter
Svet

Facebook in Twitter še ne izpolnjujeta vseh zahtev EU glede varstva potrošnikov

STA

15. feb. 2018 15:55 Osveženo: 15:58 / 15. 2. 2018

Deli na:

Pri Facebooku so že napovedali pritožbo na odločitev sodišča.

Reuters

Družbena omrežja se uporabljajo kot oglaševalske platforme, zato morajo po besedah evropske komisarke Vere Jourove v celoti spoštovati pravila o varstvu potrošnikov. Veseli jo, da nekatera podjetja skrbijo, da bi bile platforme varnejše za potrošnike, a je nesprejemljivo, da to še vedno ni dokončano. Pravil ne izpolnjujeta tudi Facebook in Twitter.

Podjetja, ki upravljajo družbene medije, morajo storiti več, da bodo izpolnila zahteve Evropske komisije in organov držav članic za varstvo potrošnikov, so sporočili iz Bruslja. Ob tem so objavili spremembe, ki so jih v svojih pogojih zagotavljanja storitev sprejeli Facebook, Twitter in Google+, da bi jih uskladili s pravili EU o varstvu potrošnikov.

Potrošniki v EU se ne bodo več prisiljeni odpovedati obveznim potrošniškim pravicam, ki veljajo v EU, kot je pravica do odstopa od spletnega nakupa, svoje pritožbe bodo lahko vložili v Evropi namesto v Kaliforniji, omrežja pa bodo prevzela svoj delež odgovornosti do potrošnikov EU, podobno kot velja za nespletne ponudnike storitev. V Bruslju izpostavljajo, da so tudi s temi spremembami zahteve zakonodaje EU o varstvu potrošnikov le delno izpolnjene.

Evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Vera Jourova je dejala, da morajo družbena omrežja, ki se uporabljajo kot oglaševalske in poslovne platforme, v celoti spoštovati pravila o varstvu potrošnikov.

"Veseli me, da prizadevanja nacionalnih organov za uveljavljanje pravil EU o varstvu potrošnikov prinašajo rezultate, saj nekatera podjetja zdaj skrbijo, da bi bile njihove platforme varnejše za potrošnike, vendar je nesprejemljivo, da to še vedno ni dokončano in da traja toliko časa," je poudarila.

To po besedah Jourove potrjuje, da je potreben novi dogovor za potrošnike. "Pravila EU o varstvu potrošnikov je treba spoštovati in če jih podjetja ne upoštevajo, bi morala biti kaznovana," je dejala.

Iz komisije so ob tem sporočili, da se zdijo najnovejši predlogi Googla v skladu z zahtevami organov za varstvo potrošnikov, Facebook in še posebej Twitter pa sta le delno rešila pomembna vprašanja glede svoje odgovornosti in tega, kako so uporabniki obveščeni o morebitni odstranitvi vsebine ali prekinitvi pogodbe.

Kar zadeva postopek prijave in ukrepanja, ki ga organi za varstvo potrošnikov uporabljajo za poročanje o nezakonitih vsebinah in zahtevo po njihovi odstranitvi, nekatere podjetja niso sprejela zadostnih sprememb.

"Medtem ko je Google+ vzpostavil protokol, vključno z roki za obravnavo zahtev, sta se Facebook in Twitter samo strinjala, da bosta zagotovila poseben elektronski naslov, ki ga lahko nacionalni organi uporabijo za prijavo kršitev, ne da bi se zavezala obravnavanju teh zahtev v določenih rokih," pojasnjujejo na komisiji.

Komisija bo aprila predstavila novi dogovor za potrošnike, s čimer bo predlagala posodobitev obstoječe zakonodaje o varstvu potrošnikov in zagotovila njeno pravilno izvajanje.