vaga Dobra karma

Kronična potreba rojenih v znaku Tehtnice: da bi ...

horoskop Svet24.si

Horoskop za petek, 25. septembra

IMG_1361 Reporter.si

Kdo komu daje inštrukcije? Miro Petek in Bojan ...

dež, naliv, padavine, veter, neurje, sneg Svet24.si

Turbolenten vikend: za uvod nalivi in močan ...

20200915-01024654 Necenzurirano

To je poslanec, ki dobiva denar za nič dela

presaditev organov Odkrito.si

Darovanje organov je "dejanje srca"

Carmela Mosquera Njena.si

Ljubezen po domače: Se je Carmeli zgodila ...

Svet

Deset let po nesreči tankerja Prestige le začetek sojenja odgovornim

Deli na:
Deset let po nesreči tankerja Prestige le začetek sojenja odgovornim

Foto: Reuters

V španski La Coruni se je skoraj deset let po nesreči tankerja Prestige ob severni obali Španije včeraj začelo sojenje domnevno odgovornim za brodolom, zaradi katerega se je v morje izlilo okoli 63.000 ton surove nafte, ki je povzročila ekološko katastrofo. Med štirimi obtoženimi je tudi nekdanji direktor španske trgovske mornarice.

Prvi dan sojenja so zaznamovala predvsem postopkovna vprašanja. 78-letni kapitan tankerja Apostolos Mangouras se mora skupaj s tremi drugimi osebami pred sodiščem zagovarjati zaradi izlitja nafte, ki je onesnažila več tisoč kilometrov španske, portugalske in francoske obale.

Tožilstvo za Mangourasa, ki je obtožen škodovanja okolju, zahteva 12 let zaporne kazni. Teh dejanj obtožnica bremeni tudi grškega strojnega inženirja Nikolaosa Argyropoulosa in prvega častnika Irinea Malota, Filipinca, ki je na begu in mu sodijo v odsotnosti. Med obtoženimi je tudi takratni direktor španske trgovske mornarice Jose Luis Lopez-Sors, ki naj bi ukazal, da morajo tanker odvleči na odprto morje, ko je iz njega že iztekala nafta, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Tožilstvo je prav tako zahtevalo plačilo odškodnin zaradi naravne katastrofe v višini štirih milijard evrov. S tem je podvojilo doslej zahtevano odškodnine.

Obramba kapitana, ki je zaradi sojenja v Španijo pripotoval iz Grčije, pa je zahtevala prekinitev kazenskega postopka proti obtoženim. Odvetniki so poudarili, da so po nesreči nadzor nad tankerjem prevzele španske oblasti. Obramba je španski vladi prav tako očitala, da preiskovalcem takrat ni posredovala dokaznega gradiva o stanju tankerja.

V okviru sojenja bodo tri dni obravnavali postopkovna vprašanja, obtoženi pa bodo pred sodnika prvič stopili 13. novembra ob deseti obletnici nesreče. Na sojenju bo pričalo 133 prič in 98 strokovnjakov, izrek sodbe pa je pričakovati septembra prihodnje leto, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Sodišče pa mora do takrat odločiti ne samo o krivdi obtožencev, temveč tudi o tem, kdo bo odgovarjal za škodo, nastalo ob nesreči.



Medtem pa je več okoljevarstvenih organizacij izrazilo nezadovoljstvo nad sojenjem. Po njihovem mnenju ključnih oseb, odgovornih za nesrečo, ni pred sodnikom.

"Veliko ljudi je, ki bi se prav tako morali zagovarjati pred sodiščem," je dejala koordinatorka kampanj španskega Greenpeacea Maria Jose Caballero. Med temi osebami je po njenih besedah tudi sedanji španski premier Mariano Rajoy, ki je bil v času nesreče namestnik predsednika vlade. "Menimo, da je ravnanje vlade ob tej nesreči že mejilo na malomarnost," je še dodala Caballerova.

Takratna vlada konservativne Ljudske stranke je namreč zaukazala, naj tanker odvlečejo na odprto morje stran od španske obale, namesto da bi uresničili načrt ukrepov v sili. Strokovnjaki so v tem načrtu priporočili, naj tanker privlečejo do pristanišča, kjer bi lahko preprečili nadaljnje uhajanje nafte.

Pred sodiščem pa je včeraj okoli 300 ljudi protestiralo proti neustreznemu ravnanju španske vlade ob nesreči. Zahtevali so tudi, naj za katastrofo odgovarja več ljudi.

Tanker Prestige je prevažal 77.000 ton surove nafte, ki je 13. novembra 2002 po nevihti začela uhajati. Prestige so nato odvlekli približno 250 kilometrov od obale, kjer se je 19. novembra 2002 prelomil na dva dela in potonil.

Zaradi nesreče je poginilo več tisoč morskih ptic. V tednih po nesreči je približno 300.000 prostovoljcev iz Španije in drugih evropskih držav pomagalo pri odstranjevanju nafte. Škodo zaradi nesreče pa ocenjujejo na približno štiri milijarde evrov.

Loading...