kranj, prometna-nesreča, avtobus Svet24.si

Policija išče voznika avtobusa, ki je v Kranju ...

Kourtney Kardashian Svet24.si

Kourtney Kardashian ponosna na telo, ki ji je dalo...

Screenshot 2024-04-25 at 16.31.28 Necenzurirano

Žakelj obrnil ploščo: zdaj ve, da je na ...

milan kucan sr Reporter.si

Razvnete strasti v SD: Milana Kučana razkuril ...

popovic Ekipa24.si

Velika drama kapetana Celja: Po tekmi z Domžalami...

poroka rudi marjetka Njena.si

Marjetko in Rudija razdvojili, a sta našla pot ...

luka doncic Ekipa24.si

Luka Dončić je postal del izbrancev in podpisal ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Svet

Češka nad ruske propagandiste, ki iz Prage širijo Putinove laži po Evropi

Deli na:
Češka nad ruske propagandiste, ki iz Prage širijo Putinove laži po Evropi

Česka prestolnica Praga (fotografija je simbolična). - Foto: Pexels

Češka vlada je v sredo uvedla sankcije proti ruskemu spletnemu portalu Voice of Europe ter politikoma Viktorju Medvedčuku in Artjomu Marčevskemu zaradi širjenja ruske propagande v Evropski uniji, poročajo tuje tiskovne agencije. Češki premier Peter Fiala je poudaril, da je Rusija s propagando želela pridobiti vpliv v EU in Evropskem parlamentu.

Po navedbah češkega zunanjega ministrstva je spletni portal Voice of Europe s sedežem v Pragi del ruske operacije vplivanja, katere cilj je postaviti pod vprašaj ozemeljsko celovitost, suverenost in svobodo Ukrajine ter finančna podpora nekaterim evropskim politikom.

Za njim stoji oligarh Viktor Medvedčuk, nekdanji ukrajinski poslanec, ki je bil v Ukrajini obtožen veleizdaje, leta 2022 pa je bil v okviru izmenjave zapornikov izročen Rusiji.

Tudi Medvedčuka, ki velja za tesnega prijatelja ruskega predsednika Vladimirja Putina, je Češka uvrstila na seznam ljudi, za katere veljajo sankcije. Te so uvedli še proti Artjomu Marčevskemu, ki je po navodilih Medvedčuka vodil novičarski portal. Sankcije vključuje zamrznitev njunega premoženja.

Češki premier Peter Fiala je poudaril, da sta Medvedčuk in Marčevski s svojimi aktivnostmi želela pomagati Rusiji, da pridobi vpliv v članicah EU in Evropskem parlamentu. Mrežo, ki jo je financirala Moskva, je razbila češka obveščevalna služba (BIS).



"Ta skupina si je prizadevala izvajati operacije in dejavnosti na ozemlju EU, katerih cilj je bil napad na ozemeljsko celovitost, suverenost in neodvisnost Ukrajine," je novinarjem povedal Fiala.

Po navedbah BIS je bilo omrežje financirano iz Rusije in je delovalo na češkem ozemlju. "Operacija BIS je razkrila, kako Rusija vpliva na ozemlje držav članic EU in kako poskuša vplivati na politične procese v naših državah," so sporočili na družbenem omrežju X.

Češki novičarski portal Denik N je ob sklicevanju na vire v tajnih službah poročal, da je portal objavljal izjave politikov, ki so zahtevali, da EU ustavi pomoč Ukrajini. Nekateri evropski politiki, ki so sodelovali z Voice Of Europe, so za to prejeli plačilo iz Rusije, sredstva pa so nekateri porabili tudi za volilno kampanjo za junijske evropske volitve. Ruska sredstva naj bi prejeli politiki iz Belgije, Francije, Nemčije, Madžarske, Nizozemske in Poljske, med strankami pa Denik N izpostavlja skrajno desno nemško Alternativo za Nemčijo (AfD).

Praga trdi, da naj bi s sankcijami proti portalu in Medvedčuku prispevali k zaščiti demokratičnih procesov pred volitvami v Evropski parlament. Novičarski portal Voice of Europe, ki je na voljo v več jezikih, med drugim v angleščini in nemščini, sicer še naprej objavlja članke.