Revija Reporter
Svet

Apple in Samsung izgubljata deleža na trgu tabličnih računalnikov

STA

27. jul. 2014 11:01 Osveženo: 10:00 / 09. 8. 2017

Deli na:

Tehnološka velikana Apple in Samsung počasi izgubljata deleža na vse bolj zasičenem trgu tabličnih računalnikov, kažejo najnovejši podatki analitske hiše IDC. Applov delež se je na letni ravni zmanjšal za šest odstotnih točk, Samsungov pa za slabi dve odstotni točki.

Kalifornijsko podjetje s svojimi ipadi sicer še vedno dosega največji tržni delež, a ta se je na letni ravni skrčil z 33 odstotkov na 26,9 odstotka. Po podatkih analitske hiše IDC naj bi Apple v četrtletju prodal 13,3 milijona naprav. Uradni podatki ameriškega podjetja sicer govorijo o 12,3 milijona naprav.

Drugi največji proizvajalec, južnokorejski Samsung, je v istem obdobju prodal 8,5 milijona naprav, njegov tržni delež pa se je zmanjšal za 1,6 odstotne točke na 17,2 odstotka.

Deleža obeh velikanov se zmanjšujeta na račun manjših proizvajalcev, kot sta kitajski Lenovo in tajvanski Asus. Prvi je svoj tržni delež povečal za okoli 67 odstotkov na 4,9 odstotka, drugi pa za malenkost na 4,6 odstotka, piše francoska tiskovna agencija AFP.

Število prodanih tablic se je v primerjavi z drugim četrtletjem lani povečalo za 11 odstotkov na 49,3 milijona naprav, na četrtletni ravni pa se je zmanjšalo, in sicer za poldrugi odstotek.

"Na trg tabličnih računalnikov še naprej vpliva priljubljenost pametnih telefonov z večjimi zasloni in dejstvo, da jih uporabniki ne menjujejo tako hitro, kot je bilo sprva pričakovano," je podatke pospremil analitik družbe IDC Jean Philippe Bouchard.

Ob tem je dodal, da gre slabšo prodajo tablic pripisati tudi mlačnemu zanimanju s strani podjetij. "Kljub temu trendu pa verjamemo, da se bo povpraševanje poslovnih uporabnikov v drugi polovici leta okrepilo in da bo na voljo več rešitev za podjetja, kot na primer kaže pred kratkim sklenjeno partnerstvo med Applom in družbo IBM," je dejal Bouchard.

Nekoliko drugačne številke so minuli teden predstavili analitiki družbe Strategy Analitics. Po njihovih ocenah je bilo v četrtletju prodanih okoli 53 milijonov tablic, kar je le šest odstotkov več na letni ravni.