Revija Reporter
Svet

100 tisoč lastnikov vozil od Volkswagna zahteva odškodnino

STA

28. sep. 2019 9:01 Osveženo: 9:02 / 28. 9. 2019

Deli na:

Dobra štiri leta po izbruhu afere dieselgate bo v nemškem Brunswicku steklo prvo večje sojenje Volkswagnu, od katerega več 100.000 lastnikov vozil, v katere je proizvajalec namestil sporno programsko opremo za goljufanje na okoljskih testih, zahteva odškodnino. V Volkswagnu razsodbo po najboljšem scenariju pričakujejo leta 2023.

Prvo zaslišanje bo v ponedeljek v Brunswicku, ki je okoli 30 kilometrov oddaljen od Volkswagnovega sedeža v Wolfsburgu. Prvi tovrstni skupinski tožbi se je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP pridružilo 450.000 ljudi. Zveza nemških potrošnikov, ki zastopa oškodovance, v tožbi trdi, da je nemški proizvajalec z vgraditvijo sporne opreme v dizelska vozila kupcem namerno povzročil škodo.

Sojenje bo najobsežnejše v Nemčiji doslej. Najpomembnejše vprašanje za sodnike bo, ali je Volkswagen z nepoštenim ravnanjem kupcem njihovih vozil povzročil škodo. Klaus Müller iz tamkajšnje zveze potrošnikov je prepričan, da je odgovor pritrdilen, medtem ko v Volkswagnu vztrajajo, da kupci vozil škode niso utrpeli.

Sporna vozila po besedah pravne zastopnice Volkswagna Martine de Lind van Wijngaarden na cestah brez težav uporablja več milijonov ljudi.

Tudi če sodniki prikimajo tožnikom, po poročanju AFP ne bo prišlo do takojšnjega izplačila odškodnin. Najverjetneje bo moral vsak lastnik odškodnino terjati posamično, dodaja agencija. V Volkswagnu sicer menijo, da bo razsodba najverjetneje najprej znana leta 2023, če bodo odločitvi sledile pritožbe vse do zveznega nemškega sodišča.

Da bi se izognili takšnim zamudam, v zvezi potrošnikov pravijo, da so pripravljeni na izvensodno poravnavo, a v tem primeru bi moral Volkswagen po Müllerjevih plačati znatno vsoto. "Glede na veliko število zadev, združenih pod skupno streho, si v Volkswagnu verjetno težko predstavljajo množično poravnavo," je ocenil.

Poleg skupinske tožbe je na nemških sodiščih še 61.000 posamičnih tožb zoper proizvajalca, v nekaterih zadevah se je avtomobilski proizvajalec že poravnal, dodaja AFP.

Od leta 2015, ko je Volkswagen priznal, da je s sporno opremo opremil okoli 11 milijonov avtomobilov po vsem svetu, je sicer avtomobilski proizvajalec za kazni, odškodnine in sodne stroške oštel že 30 milijard evrov, največ v ZDA, kjer jih je porabil 22 milijard. V tem času je v Nemčiji za skupno tri kazni odštel "le" dobre tri milijarde evrov.

K skupinski tožbi proti Volkswagnu so pristopili tudi potrošniki v Sloveniji. To je zaradi prirejanja podatkov o izpuhih prek nemške družbe Financialright vložila Zveza potrošnikov Slovenije pri okrožnem sodišču v nemškem Braunschweigu. K njej je pristopilo 6024 slovenskih potrošnikov.