ZPS: Pogoji predplačniškega razmerja nepošteni do potrošnikov
9. okt. 2012 5:00 Osveženo: 10:01 / 09. 8. 2017


Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je pozvala Telekom Slovenije, Simobil, Tušmobil, Izimobil in Debitel k spremembam pogodbenih pogojev glede dobroimetja na predplačniškem računu. Meni namreč, da so pogoji predplačniškega razmerja nepošteni do potrošnikov.
V primeru, da ponudniki ne bodo spremenili teh pogojev, bo ZPS vložila prijavo na Tržni inšpektorat RS.
Zgoraj omenjeni ponudniki imajo v splošnih pogojih, ki jih uporabljajo za predplačniške pogodbe, določeno, da potrošnik po določenem času (270 dni) od zadnjega polnjenja izgubi vse dobroimetje na predplačniškem računu, ne glede na višino zneska.
Prav tako imajo za primer prehoda iz predplačniškega razmerja v naročniško razmerje določen najvišji znesek prenosa. Prenese se lahko le dobroimetje do višine 20 evrov, kar se upošteva kot popust na mesečnem računu, so sporočili iz ZPS.
"Omenjeni pogodbeni pogoji po 24. členu zakona o varstvu potrošnikov štejejo za nepoštene, ker nasprotujejo načelu poštenja in vestnosti ter v škodo potrošnika povzročajo znatno neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih strank," poudarja predsednica ZPS Breda Kutin.
Uporaba nepoštenih pogodbenih pogojev pa je po zakonu prepovedana in sankcionirana kot prekršek, je še navedla.
Podoben problem dobroimetja so obravnavali tudi v Nemčiji, kjer je primer končal na sodišču. Nemško sodišče je razsodilo, da so takšna določila do potrošnika nepoštena, in je prepovedalo njihovo uporabo, saj lahko potrošniki zgolj zaradi svoje neaktivnosti v kratkem času izgubijo visoke denarne zneske.
Stroški, ki jih ima mobilni operater le z vodenjem mobilne številke, takega nesorazmernega prikrajšanja potrošnikov ne opravičujejo, so še sporočili iz ZPS.
V Telekomu Slovenije so v pisnem odzivu za STA pojasnili le to, da so poziv ZPS prejeli in ga bodo preučili ter nanj odgovorili v zakonitem roku. Medtem pa odprtih postopkov, kot pravijo, ne morejo komentirati.
V Simobilu so zapisali, da si prizadevajo za čim boljšo izkušnjo uporabnikov s storitvami, zato vsak predlog za izboljšave sprejmejo z zadovoljstvom in ga temeljito preučijo in ovrednotijo. Enako bodo ravnali s predlogom ZPS.
Medtem pa so v Tušmobilu pojasnili, da s strani uporabnikov do zdaj niso prejeli predlogov, da bi omenjena pravila nadgradili, zato jih poziv ZPS preseneča. Dodajajo, da ukrep zadeva izjemno majhno število uporabnikov, ki pa so zaradi predplačniške narave storitev tudi anonimni, zato je vrnitev vplačanih sredstev v praksi skoraj nemogoča.
"Treba se je zavedati, da je številski prostor omejena dobrina in da neaktivne številke žal ne morejo biti v uporabi neskončno časa. Prav zato se je v Sloveniji razvila praksa, kjer se po 270 dneh številka umakne iz uporabe in preden gre v ponovno uporabo še nekaj časa čaka v izolaciji, kar je popolnoma razumen rok," so zapisali in dodali, da bodo poziv ZPS vsekakor preučili in presodili, kakšne spremembe bi potrebovali.
Da zadevo proučujejo in zaenkrat še ne morejo podati konkretnejšega odgovora, so dejali tudi v Debitelu. So pa dodali, da je zahtevek ZPS za spremembo splošnih pogojev v osmih dneh nerealen glede na določila zakona o elektronskih komunikacijah, po katerih morajo splošne pogoje objaviti 30 dni pred začetkom veljavnosti.
V Izimobilu pa so navedli, da v zvezi z obravnavo dobroimetja predplačniških uporabnikov na njihovih računih postopajo v skladu z zakonodajo, ki velja v Sloveniji, in s splošno prakso, ki je uveljavljena že od začetka vpeljave te storitve na slovenski trg.
Dodajajo, da slovenska zakonodaja obravnava vplačilo dobroimetja na predplačniški račun uporabnika telekomunikacijskih storitev kot opravljeno storitev, tako da trenutna zakonodaja Izimobilu ne dopušča drugačne obravnave, kot jo izvajajo.
To pomeni, da se vplačani zneski obravnavajo kot opravljena telekomunikacijska storitev, in v primeru, da uporabnik preneha z uporabo predplačniških storitev, vračilo vplačanih sredstev ni mogoče. Uporabniki so pred sklenitvijo razmerja s temi pogoji seznanjeni in jih ob uporabi storitev sprejmejo.
Izimobil sicer uporabnikom ponuja vrsto možnosti, med drugim možnost prenosa dobroimetja z računa na račun, poleg tega se vplačani zneski v predplačniškem načinu uporabe seštevajo in prenašajo iz meseca v mesec, kar v naročniških paketih po njihovih navedbah ni pravilo. Obenem vse svoje uporabnike o tem, da jim bo potekla veljavnost predplačniškega računa, vsakokrat obvestijo s SMS-sporočilom, kar jim omogoči, da glede na svoje potrebe ustrezno ukrepajo.
Privoščite si nemoteno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke