Igralec Bojan Emeršič, javnosti najbolj znan po liku mesarja Zmaga Batine, je novi zvezdnik vladne kampanje, s katero po spletu nagovarjajo Slovence, naj podprejo pokojninsko reformo. Nasledil je Urško Čepin, katere video je konec tedna dvignil obilo prahu in zbral večinoma negativne odzive v javnosti - vseeno v uradu vlade za komuniciranje ocenjujejo, da je zdaj že umaknjeni video, v katerem je Čepinova parodirala argumente nasprotnikov reforme, uspešen, saj se o njem govori. Malce drugačnega mnenja je premier Borut Pahor, ki pravi, da je pokojninska reforma preveč resna tema, da bi ljudem dajali signal, da gre za šalo.
Vlada se je prepričevanja ljudi za pokojninsko reformo lotila tudi z videi na spletu. V sklopu kampanje je na YouTubu danes objavila video z igralcem Bojanom Emeršičem. V minulih dneh je predvajala video z Urško Čepin, ki pa je v javnosti naletel na buren odziv in ga je danes nehala predvajati. Video je namreč po mnenju vlade že dosegel svoj namen.
Urad vlade za komuniciranje kot organizator vladne kampanje za uveljavitev pokojninskega zakona je na podlagi raziskav in analiz preteklih referendumskih odločanj izdelal komunikacijsko strategijo, v kateri se ni odločil za oglaševalsko kampanjo z zakupom oglasnega prostora v tradicionalnih medijih (televizija, radio, plakati).
"V prid novemu pokojninskemu zakonu govori dovolj strokovnih in racionalnih razlogov, zato se nismo odločili za klasično obliko političnega marketinga, saj ima vlada v rokah dober 'produkt' - pokojninski zakon, ki govori sam zase," so pojasnili na vladi.
Komunikacijska strategija tako vključuje letak, ki bo pojasnil argumente vlade za predlagano pokojninsko reformo, in posebno spletno mesto pokojninska.si, kjer so po navedbah vlade na voljo vse potrebne informacije in možnost izračuna pokojninske dobe.
Urad vlade za komuniciranje je za spletni nastop v kampanji najel specializirano spletno agencijo Innovatif, ki je del Skupine Futura in je izdelala tudi spletno mesto pokojninska.si ter izvedla produkcijo spletnih video posnetkov "Za" in "Proti".
Za nastopajoča v videih sta bila zbrana Urška Čepin in Bojan Emeršič. Cena za izdelavo enega video posnetka je bila po navedbah vlade manj kot 5000 evrov, so pojasnili na vladi.
Video posnetek, v katerem nastopa Urška Čepin in je v javnosti dvignil precej prahu, je po njihovih navedbah nastal kot odgovor na demagoške očitke nasprotnikov pokojninske reforme in je namenoma posnet kot parodija. Z njim so, zatrjujejo, želeli zbuditi pozornost pri mlajši ciljni skupini, "ki je zelo prisotna na spletu in izhaja iz specifike spletnega viralnega komuniciranja na družabnih omrežjih in YouTubu". Po navedbah vlade ne gre za klasični televizijski oglas, ki bi bil predvajan v času oglasnih blokov, ampak je bil namenjen izključno predvajanju na spletu.
"Glede na to, da si je viralni spletni video samo ob koncu tedna ogledalo več deset tisoč posameznikov in je postal osrednja novica v TV dnevnikih, je bil cilj dosežen," ocenjujejo na vladi. Z Urško Čepin so po njihovem mnenju pritegnili pozornost in pokazali, "kako absurdni so nekateri argumenti nasprotnikov pokojninske reforme, ko jih izreče kdo drug".
Predvajanje tega videa tako po ocenah vlade ni več potrebno in so na YouTubu že objavili video Bojana Emeršiča, ki pojasnjuje argumente v prid pokojninski reformi.
Pahor: Pokojninska reforma preresna za "piarovske štose"
Pokojninska reforma je tako resna in pomembna za našo prihodnost, da ljudem ne smemo dati nobenega signala, da je to stvar za šalo, se je premier Borut Pahor odzval na video, v katerem za reformo v vladni kampanji nastopa Urška Čepin. Ljudje so dovolj pametni in ne potrebujejo "piarovskih štosov" za to, da bi sprejeli odločitev, je oster Pahor.
"Zaradi vsebine in posledic, ki jih reforma prinaša, se mi zdi to tako resna stvar, da mi, ki smo jo pripravili, ljudem ne smemo dati nobenega signala, da je to kakor koli stvar za šalo," se je premier Pahor odzval na vladno kampanjo pred referendumom o pokojninski reformi. Vlada se je namreč kampanje lotila tudi z video spoti na YouTubu - v prvem je nastopala Urška Čepin, v drugem pa Bojan Emeršič -, kar je sprožilo ostre odzive javnosti.
Po Pahorjevih besedah je prav mogoče, da se moti in imajo strokovnjaki za stike z javnostmi, ki so spot z Urško Čepin pripravili, prav. V pripravo te kampanje se po njegovih trditvah ni "posebej veliko vtikal". Toda kot premier, ki je koordiniral ta projekt, "imam pravico do mnenja, ali nekaj ustreza tistemu, kar smo počeli,"
pravi.
"To je tako resna in pomembna stvar za našo prihodnost, da ljudje ne smejo imeti občutka, da želimo s štosi zbuditi in prepričati javnost," je bil ob robu novinarske konference po srečanju z ministrom za zdravje Dorjanom Marušičem in kriznimi ministri oster Pahor.
Po njegovem prepričanju so ljudje dovolj pametni in ne potrebujejo nekih "piarovskih štosov" za to, da bodo ali ne bodo sprejeli odločitev.