cg_zdravstveni_domovi Svet24.si

Prihodki v zdravstvu so se v petih letih povečali...

asfinag Svet24.si

Z avtoceste rešili izgubljeno mamo raco in devet ...

nov ct aparat, Pavel Berden in Dimitrij Kuhelj Necenzurirano

Bolniki v UKC Ljubljana ostajajo brez preiskav. ...

koscek erika Reporter.si

Poslovne skrivnosti partnerja Erike Žnidaršič: ...

doncic Ekipa24.si

Luka Dončić po veliki zmagi: 'Počutim se ...

Princ Harry in Kate Middleton - nekoč prava prijatelja - danes pa .. Odkrito.si

Kate in Harry - Če se bo to zgodilo, se bosta ...

irving-doncic Ekipa24.si

'Moj brat!' Kakšne besede Kyrieja Irvinga o Luki ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Veliki zaslužki zdravnikov, ki hkrati delajo v javnem in zasebnem zdravstvu

Deli na:
Veliki zaslužki zdravnikov, ki hkrati delajo v javnem in zasebnem zdravstvu

Foto: Bobo

Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) je včeraj objavila sistemsko načelno mnenje, v katerem ugotavlja, da zdravniki, ki hkrati delajo v javnem in zasebnem zdravstvu, pomenijo sistemsko korupcijsko tveganje. Področje čakalnih vrst pa je po mnenju komisije področje z visokim korupcijskim tveganjem, ki ni ustrezno obvladano.

Na podlagi ugotovitev v primeru Ortopedske bolnišnice Valdoltra je KPK konec februarja sprejela še sistemsko mnenje glede korupcijskih tveganj v celotnem zdravstvenem sistemu. Ugotovitve v omenjenem primeru so namreč pokazale sistemske kršitve zakonodaje glede dodatnega dela zdravnikov v ambulantah, v katerih niso redno zaposleni, in pri preskakovanju čakalnih vrst.

Prepletanje javnega in zasebnega interesa v zdravstvu je sistemsko korupcijsko tveganje

KPK je med drugim pripravil analizo udeležbe zaposlenih v javnem zdravstvu v zasebnih podjetjih. Ta kaže, da je 114 zasebnih podjetij med 1. januarjem 2004 in 1. septembrom 2013 prejemalo prihodke od proračunskih uporabnikov v času, ko so bile v teh podjetjih udeležene osebe hkrati tudi zaposlene pri istih proračunskih uporabnikih. V tem obdobju so ta podjetja od zdravstvenih zavodov prejela 2,4 milijona evrov.

V sistemskem načelnem mnenju KPK ugotavlja, da prepletanje javnega in zasebnega interesa v zdravstvu oziroma dejstvo, da nekateri zdravniki hkrati delajo v javnem in zasebnem zdravstvu, pomeni sistemsko korupcijsko tveganje, ustvarja pa tudi povečana tveganja za nastanek nasprotja interesov. Komisija ministrstvu za zdravje, vladi in DZ tako priporoča, da razmislijo o postopni zakonski prepovedi hkratnega delovanja v javnem sektorju zaposlenih zdravnikov v zasebnih ambulantah in drugih zasebnih ustanovah.

Dodatno delo v javnem sektorju zaposlenih zdravnikov v zasebni sferi brez zakonsko zahtevanih dovoljenj je sistemski problem, ki ni obvladan. Nadzor na tem področju se po ugotovitvah komisije bodisi ne vrši bodisi ni učinkovit. KPK vsem predstojnikom javnih zdravstvenih zavodov priporoča, naj v zavodih izvedejo nadzor nad spoštovanjem delovnopravne zakonodaje. Sveti zavodov pa naj predstojnikom nudijo vso podporo pri nadzoru ter v primeru ugotovljenih nepravilnosti zoper odgovorne tudi ustrezno ukrepajo.

Ministrstvo za zdravje in Nacionalni inštitut za javno zdravje KPK poziva, naj javnim zdravstvenim zavodom in tudi zasebnim družbam, v katerih zdravniki prek s. p., d. o. o. ali podjemnih pogodb opravljajo zdravniško službo, omogočita, da preverijo, ali njihovi zdravniki opravljajo službo tako v javnem kot zasebnem sektorju in ali imajo za to ustrezna dovoljenja.


Pristojne inšpekcijske službe, torej tržni inšpektorat, zdravstveni inšpektorat ter inšpektorat za delo pa komisija poziva, naj opravijo sistemske nadzore nad dodatnim delom zdravnikov z namenom sankcioniranja kršiteljev.

Za področje čakalnih vrst velja visoko korupcijsko tveganje, KPK priporoča celovit nadzor

Področje čakalnih vrst je po ugotovitvah KPK področje z visokim korupcijskim tveganjem, ki ni ustrezno obvladano. Čeprav nadzorni organi ugotavljajo pogoste kršitve glede čakalnih vrst v javnih zavodih, sistem pa omogoča tudi preskakovanje teh vrst, javni zavodi tveganj, povezanih s čakalnimi vrstami, v načrtih integritete ne zaznavajo in jih posledično ne obravnavajo ustrezno, so zapisali v sistemskem načelnem mnenju.

KPK svetom javnih zdravstvenih zavodov priporoča, da v svojih institucijah opravijo celovit nadzor nad upoštevanjem čakalnih vrst. Njihovo preskakovanje KPK ocenjuje kot hujšo kršitev poslovanja bolnišnice, saj postavlja bolnike v neenakopraven položaj pri dostopanju do zdravstvenih storitev, ki jih s prispevki za zdravstveno zavarovanje financira celotna družba.

KPK tudi zdravstvenemu inšpektoratu, Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) in ministrstvu za zdravje priporoča, da naj z vso skrbnostjo pristopijo k nadzoru nad čakalnimi vrstami bolnikov in kršitve ustrezno kaznujejo. Primer Valdoltre je namreč pokazal, da ta nadzor ni učinkovit.

Komisija ministrstvu za zdravje in ZZZS med drugim priporoča tudi bolj proaktivno ukrepanje pri reševanju problematike čakalnih vrst. Analiza čakalnih vrst v zdravstvu, ki jo je za ministrstvo za zdravje pripravila delovna skupina, je namreč pokazala na nepravilnosti, ki sta jih ministrstvo oziroma ZZZS le delno odpravila.

Komisija sicer priznava, da nima niti pristojnosti niti potrebnega znanja za podajanje predlogov o potrebnih zdravstvenih reformah, poudarja pa, da lahko korupcijska tveganja na tem področju popolnoma izniči le učinkovit zdravstveni sistem, ki pacientom omogoča hiter in učinkovit dostop do zdravstvenih storitev.