»Pozivamo operaterje, da programe PRO Plus izvzamejo iz vseh paketov in jih potrošnikom ponudijo posebej, če bo zanje treba plačati,« na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) komentirajo odločitev družbe PRO Plus, da bo 16. januarja prenehala oddajati prek multipleksa (programov ne bo mogoče več spremljati z antenami, takih je okoli 100.000 gospodinjstev), tako da bo gledanje programov mogoče le še po operaterjih.
Izhodišče PRO Plusa, ki je v lasti Time Warnerja in pobere skoraj 75 odstotkov televizijskega oglaševalskega denarja, naj bi bilo, da bodo vsi operaterji vse njihove programe vključili v osnovni paket, ki se bo zato podražil (do 10 evrov). V tem primeru bi bil absolutni zmagovalec. Operaterji za zdaj še ne komentirajo, le iz Telemacha so sporočili, češ da bodo uporabnikom »tudi v prihodnje omogočali ogled najbolj priljubljenih slovenskih in tujih televizijskih programov« (cena Telemachove kabelske televizije bo ob sklenitvi naročniškega razmerja od 5. decembra 2016 naprej 9,99 evra, in sicer za 18 mesecev).
Pri enem od operaterjev so za Reporter neuradno povedali, da pri njih razmišljajo drugače. Interno poizvedovanje je pokazalo, da bi pridobili več novih naročnikov (do 20 odstotkov), kot pa bi jih izgubili (do 10 odstotkov), če v osnovnem paketu ne bi bilo programov PRO Plusa in bi jih prodajali posebej. Računajo namreč, da bi k njim prestopilo kar precej naročnikov, ki ne bi bili zadovoljni s povečanjem cene osnovnega paketa pri drugih operaterjih. »So ljudje, ugotavljamo, da gre za več kot četrtino gospodinjstev, ki nikoli ne gledajo omenjene komercialne televizije,« pravijo. Zdaj držijo pesti, da bi vsi drugi operaterji PRO Plus dali v osnovni paket in ga podražili.
V ZPS pa potrošnike posebej opozarjajo na pravice, ki jih imajo, če se operater odloči za podražitev. »Operater mora po zakonu o elektronskih komunikacijah potrošnika o spremembi pogojev (v to sodi tudi cena) obvestiti najmanj 30 dni pred spremembo. V tem času ima potrošnik možnost, da brez odpovednega roka, brez plačila pogodbene kazni ali drugih stroškov odstopi od naročniške pogodbe, če se s spremembami ne strinja. Seveda pa mora prej plačati vse neporavnane obveznosti,« pravijo pri ZPS. Pravijo, da težava nastane, če je potrošnik ob sklenitvi naročniškega paketa in vezavi prejel nekatere ugodnosti. V tem primeru mora ob prekinitvi naročniškega razmerja izdelek vrniti in plačati uporabnino, lahko pa ga obdrži, a mora plačati preostanek vrednosti.
Podobno (sklicujoč se na zakon) odgovarjajo tudi na Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve (Akos). Dodajajo le, da je od naročnikov odvisno, ali bodo kljub napovedanim spremembam ostali njihovi naročniki ali bodo odstopili od naročniške pogodbe. »Če se naročnik odloči, da bo kljub napovedanim spremembam ostal še naprej naročnik istega operaterja, potem ga spremenjeni pogoji poslovanja z njihovo uveljavitvijo zavezujejo,« še opozarjajo na Akosu.
Vsi sogovorniki se strinjajo, da bo PRO Plus kratkoročno povečal prihodke, a izgubil precej gledalcev. Od tod naprej pa je vse odvisno od oglaševalcev.