franci kek Lady

Petru Vilfanu je dal banano

steven-tyler Svet24.si

Sodnik zavrnil tožbo proti Stevenu Tylerju

1711036296-dsc9299-01-1711036248215 Necenzurirano

Od Žuglja do Žaklja: ko zloraba institucij ...

drama prenova-pl Reporter.si

Namesto države bo služil zasebnik: 2,55 milijona...

soudani hilal gw Ekipa24.si

Ojoj! Kaj je zgrešil veliki zvezdnik Maribora, ...

rudi-mlakar Njena.si

Rudi tudi v zunanjem svetu vse bolj priljubljen

doncic Ekipa24.si

Bo igral? Navijači Dallasa v skrbeh zaradi ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Turkish Airlines načrtuje nadaljnjo krepitev povezav med Ljubljano in Istanbulom

Deli na:
Turkish Airlines načrtuje nadaljnjo krepitev povezav med Ljubljano in Istanbulom

Foto: Bobo

Turčija je ena izmed držav, ki je Slovencem zaradi dobrih letalskih povezav najbolj dostopna. Z ljubljanskega letališča v Istanbul redno letita Adria Airways in Turkish Airlines, ki namerava vzpostaviti še pogostejše lete. Nima pa kot eden najuspešnejših letalskih prevoznikov na svetu želje po lastniškem vstopu v Aerodrom Ljubljana.

Turkish Airlines je sicer finančno zelo močno podjetje, saj je gospodarsko krizo v Evropi, ki je prizadela tudi številne evropske letalske prevoznike, obrnil sebi v prid. Lani je turška letalska družba, ki je v polovični lasti države in v polovični zasebni lasti, zabeležila največjo rast števila potnikov, je na nedavni novinarski konferenci v Istanbulu pojasnil Ziya Taskent, podpredsednik marketinga in prodaje v regiji 1, ki pri Turkish Airlines obsega srednjo in južno Evropo ter Bližnji vzhod.

Med evropskimi letalskimi prevozniki dosega skoraj 13-odstotni tržni delež in drugo mesto po število prepeljanih potnikov. Od leta 2003 je beleži 16-odstotno letno rast, do leta 2023 pa načrtuje nadaljnjo 10-odstotno letno rast in povečanje števila potnikov iz lanskih 48 na 120 milijonov potnikov. Že letos naj bi prepeljal blizu 60 milijonov potnikov.

Lani je Turkish Airlines ustvaril 9,8 milijarde dolarjev oz. 7,1 milijarde evrov prihodkov in 577 milijonov dolarjev oz. 417 milijonov evrov dobička iz poslovanja. V desetih letih naj bi prihodek poskočil na 24 milijard dolarjev oziroma 17 milijard evrov. Ob tem naj bi se praktično podvojila tudi flota, ki jo sedaj sestavlja 233 letal.

Družba je konec lanskega leta imela 23.160 zaposlenih, med množico pilotov in kopilotov pa je tudi šest Slovencev. Med njimi je pilot airbusa 320 Matjaž Orožim. Kot pravi, so ga pri Turkish Airlines pritegnili prav hrabri plani za razvoj. Pozitivno je tudi vlaganje družbe v pilote, za katere poleg dveh standardnih simulatorskih treningov letno pripravlja še tretjega.

V njihovem centru za usposabljanje, ki v Istanbulu deluje od leta 1994, imajo devet simulatorjev, trenutno pa pričakujejo desetega. Sodelujejo s številnimi letalskimi družbami iz celega sveta, tako da so njihovi simulatorji zasedeni 24 ur na dan.

Turkish Airlines leti na 249 destinacij v 105 državah, po velikosti mreže letos pa je četrti največji na svetu. Letos naj bi dodal še 20 destinacij. Zelo uspešen je v Evropi in Aziji, močno se širi v Afriki, velike načrte pa ima tudi za severno, srednjo in južno Ameriko.

"Želimo biti najmočnejši letalski prevoznik v regiji in pomemben igralec v svetu," je poudaril podpredsednik marketinga in prodaje za Vzhodno Evropo in Balkan v Turkish Airlines Mehmet Baspinar. Kot je pojasnil, sta poleg mreže letov, njihova velika prednost tudi dober catering in osredotočenost na kakovost, pri čemer želijo postati prvi evropski petzvezdični letalski prevoznik.

Ambiciozna rast Turkish Airlinesa je podprta tudi z gradnjo tretjega letališča v Istanbulu, ki naj bi se začela maja letos. Letališče, ki naj bi bilo v prvi fazi tretje največje na svetu, bo začelo delovati v petih letih, po zaključku četrte faze pa naj bi bilo sploh največje na svetu.

Na vprašanje, ali bi Turkish Airlines zanimal morebitni lastniški vstop v Aerodrom Ljubljana, Baspinar in Taskent pojasnjujeta, da se njihova družba s tem ne ukvarja in nima v lasti nobenega letališča. Možno pa je, da so katere druge turške družbe zainteresirane za nakup ljubljanskega letališča.

Tudi o lastniškem povezovanju z Adrio Airways v Turkish Airlines ne razmišljajo. Pred leti so imeli slabo izkušnjo, ko so bili polovični lastnik Air Bosne. Zaradi omejitve lastništva, ki izhaja iz stroge regulative, namreč niso imeli možnosti, da bi uspešno uveljavljali svojo strategijo.

Zadovoljni so s poslovnim sodelovanjem z Adrio Airways, s katero so sklenili dogovor o letih pod skupno oznako. Tako prevoznika potnikom skupaj omogočata dva leta iz Ljubljane do Istanbula na dan ter izboljšane povezave do ciljev v Turčiji na srednji in daljnji vzhod.

Medtem ko Turkish Airlines podatkov o številu potnikov in zasedenosti letov na relaciji Ljubljana - Istanbul ne razkriva, pa so v Adrii Airways za STA pojasnili, da je povprečna zasedenost njihovih letal na tej liniji 67-odstotna, letno pa prepeljejo 42.000 potnikov, od tega približno 75 odstotkov Turkov.

Adria nemerava ohraniti svoje povezave do Istanbula. "Glede na to, da gre za hitro rastoči trg, ki je tudi gospodarsko zelo zanimiv, bo tudi v prihodnosti zanimiv za nas - tudi za povečanje kapacitet v letalskem prometu med Slovenijo in Turčijo," pojasnjujejo v Adrii, kjer so zadovoljni tudi s sodelovanjem s Turkish Airlines, čeprav si za določen segment potnikov konkurirajo. Sodelovanje je pozitivno, ker prinaša dodatne možnosti povezav za potnike preko Istanbula, pojasnjujejo.

Prek Istanbula je potnikom s kratkim čakalnim časom na voljo okrog 30 drugih destinacij. Najbolj priljubljene destinacije Slovencev, ki letijo s Turskih Airlines, so sicer Istanbul, Antalija in Kapadokija. Povečanje potnikov pa opažajo na letih v Dubaj in Abu Dhabi, zelo popularni destinaciji sta tudi Bombej in Delhi.

V Turkish Airlines, ki so zadovoljni z zasedenostjo obstoječih letov med Ljubljano in Istanbulom, kljub sodelovanju z Adrio razmišljajo, da bi že sami zagotovili dva leta dnevno, kar bi izboljšalo povezave do drugih destinacij. "Preučujemo možnosti, da bi postopoma povečali frekvenco," je povedal Taskent. Tako naj bi sprva povečali število letov s sedem na deset, kasneje pa na 12 tedensko.

Hkrati vodijo turistično promocijo Slovenije na številnih trgih, saj želijo pritegniti turške in vzhodnoazijske potnike na destinacije na Balkanu. Kot ugotavlja Baspinar, so na dobri poti, saj Azijci radi pridejo odkrivat posebne lepote in kulinariko tega območja. Pri povečanju turistov iz Turčije v Sloveniji pa so težave v vizah.

Kot poudarjajo v Turkish Airlines, pri promociji dobro sodelujejo s slovenskim krovnim turističnim združenjem. Organizirajo številne študijske ture za tuje novinarje in agencije. Tako v maju načrtujejo študijsko turo agencij iz držav nekdanje Sovjetske zveze in delavnico na Japonskem in v Koreji. Večkrat pa so Slovenijo kot skriti biser Evrope tudi že predstavili v svoji letalski reviji Skylife.