cg_zdravstveni_domovi Svet24.si

Prihodki v zdravstvu so se v petih letih povečali...

beli-pav Svet24.si

Foto: Beli pav ponosno razprl svoj rep

nov ct aparat, Pavel Berden in Dimitrij Kuhelj Necenzurirano

Bolniki v UKC Ljubljana ostajajo brez preiskav. ...

koscek erika Reporter.si

Poslovne skrivnosti partnerja Erike Žnidaršič: ...

Zoran Zeljkovic Ekipa24.si

Konec dvomov! Nov pretres v zmajevem gnezdu: ...

Princ Harry in Kate Middleton - nekoč prava prijatelja - danes pa .. Odkrito.si

Kate in Harry - Če se bo to zgodilo, se bosta ...

pogacar 1 Ekipa24.si

Tako malo je manjkalo! Tukaj je posnetek, ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Posel desetletja: Pipistrel bo indijski vojski dobavil vsaj 194, morda celo 300 letal

Deli na:
Posel desetletja: Pipistrel bo indijski vojski dobavil vsaj 194, morda celo 300 letal

Foto: Primož Lavre

Pipistrel iz Ajdovščine je zmagal na natečaju indijskega ministrstva za obrambo za dobavo 194 šolskih letal tamkajšnjim letalskim silam, indijski mornarici in nacionalni kadetski akademiji. Na natečaju je sicer sodelovalo 11 različnih proizvajalcev letal in avtoriziranih letalskih zastopnikov.

Direktor in lastnik Pipistrela Ivo Boscarol je danes v New Delhiju v Indiji s predstavniki indijske vojske podpisal pogodbo o dobavi 194 letal, so sporočili iz družbe Pipistrel. Potem ko so letalo Virus SW 80 Garud izbrali za tehnično najbolj primerno in je bila dogovorjena končna cena, so se več kot dve leti pogajali tudi o drugih podrobnostih pogodbe.

"To je nedvomno daleč največja posamična pogodba v vsej 26-letni zgodovini podjetja Pipistrel. Za indijsko vojsko bomo vsak mesec izdelali šest oziroma sedem letal. Na ta način imamo za prihodnji dve leti in pol razprodano polovico trenutnih zmogljivosti naše proizvodnje," je po podpisu pogodbe povedal Boscarol.

Pipistrel bo z dobavami začel čez osem mesecev na več kot 100 različnih lokacij po vsej Indiji, vseh 194 pa mora biti dobavljenih v 30 mesecih po prvi dobavi. Pipistrel se je moral pogodbeno zavezati, da po tretjem letu dobavi še dodatnih 100 letal, če bo naročnik to zahteval, tako da bo Pipistrel verjetno dobavil skoraj 300 letal.

Da bo omogočil gladko in neprekinjeno delovanje Garudov, mora Pipistrel za obdobje prihodnjih 10 let zagotoviti tudi vse rezervne dele in tehnično podporo. Opremiti jih morajo z rezervnimi motorji, orodjem za tehnično podporo, hkrati pa usposobiti večje število osebja za posadko in servis.

Pipistrelu ob tem ne bo treba opraviti tako imenovanih protidobav oziroma kupiti indijskih izdelkov za določeno vrednost in tudi ne letal izdelovali ali delno sestavljati v Indiji.

Pilote v Indiji bo usposabljalo Pipistrelovo partnersko slovensko podjetje Pipistrel Academy, ki se ukvarja s šolanjem pilotov in inštruktorjev. Indijsko osebje bodo naučili leteti na novih letalih in prešolali indijske inštruktorje, da bodo lahko skrbeli za nadaljnje izobraževanje sami. Pipistrel bo izšolal tudi mehanike, ki bodo novi floti lahko nudili nepretrgano tehnično podporo in skrbeli za redno vzdrževanje.

Zmagovalni izdelek je dvosedežno šolsko letalo, izdelano iz sodobnih kompozitnih materialov. Posadko lahko sestavljata dva člana ter vsa njuna oprema. Poganja ga 80-konjski certificirani letalski motor, doseže pa lahko hitrosti preko 220 kilometrov na uro, leti najmanj tri ure brez pristanka in se povzpne na višino preko 6000 metrov. Uporablja lahko tudi travnate steze in nepripravljene terene.

Letala bodo kadeti uporabljali izključno za šolanje letenja in letalske varnosti, zato je Pipistrel opremil vsa tudi s posebnim balističnim reševalnim padalom, ki v primeru nesreče rešuje hkrati letalo in oba potnika, katerima ni potrebno skakati iz kabine. Poleg tega ima letalo še več drugih varnostnih sistemov, na primer sedeže s funkcijo absorpcije sile in potniško kabino, ojačano s plastjo kevlarja.

Pipistrel, ki ima trenutno 90 zaposlenih, je v 26 letih svojega obstoja izdelal že več kot 1300 različnih letal in motornih zmajev, ki letijo v več kot 80 državah na vseh celinah.