Revija Reporter
Slovenija

Turki vpadajo čez Karavanke: zakaj turški Cengiz ni noben bavbav

Gašper Petovar

15. dec. 2019 20:00

Deli na:

Vodstvo Cengiza ob obisku na Darsu.

arhiv Reporterja

Turški Cengiz, ki bo bržčas le začel graditi drugo cev karavanškega predora je eno največjih turških gradbenih podjetij z zavidanja vrednimi referencami.

Podjetje je v štiridesetih letih svojega delovanja zgradilo 1250 kilometrov avtocest, 720 kilometrov železnic in podzemnih železnic. Postavili so 88 kilometrov mostov, 180 kilometrov predorov. Gradili so šest letališč v skupni površini 1,55 milijona kvadratnih metrov, pa več elektrarn, jezov, hotelov in še mnogo drugega.



Slovencem se bosta še posebej neverjetna zdela naslednja projekta. Pri nas bomo gradili 27 kilometrov drugega tira, ki bo potekal čez 2 viadukta, dva mostova, 8 predorov za 1.2 milijarde evrov.

Cengiz je povezal Ankaro z Istanbulom s 125 kilometrov dvotirne železnice, po kateri bodo vlaki lahko vozili z maksimalno hitrostjo 250 kilometrov na uro, proga je speljana čez 22 mostov v skupni dolžini več kot deset kilometrov, pod zemljo pa gre po 29 predorih, skupaj dolgih 38 kilometrov. Seveda so zraven zgradili še štiri moderne železniške postaje. Za 1,5 milijarde evrov.

Drugi primer infrastrukturnega projekta, ki se bo slovencem zdel neverjeten pa je termoelektrarna moči 1360 Mw, ki so jo isti Turki zgradili in opremili za 888 milijonov evrov. Teš6 z močjo 600 Mw pa smo pri nas zgradili in opremili za 1.4 milijarde evrov. Elektrarni sta se gradili domala istočasno.

VEČ V TISKANEM REPORTERJU IN TRAFIKI24