Revija Reporter
Slovenija

Trgovci v centru Ljubljane obupani: epidemija jih je spravila na rob obstoja

STA
1 3.365

9. maj. 2021 8:12 Osveženo: 8:15 / 09. 5. 2021

Deli na:

Ljubljana, 24. marec 2020

Primož Lavre

Slovenska prestolnica je bila pred epidemijo covida-19 priljubljena destinacija za številne turiste. Zanje še posebej privlačne so raznolike trgovine s spominki in tradicionalnimi slovenskimi izdelki. A v zadnjem letu, ko so potovanja skorajda nemogoča, so te prodajalne zabeležile upad prometa in so zdaj postavljene pred vprašanje obstoja.

Ob sprehodu po centru slovenske prestolnice sprehajalec naleti na skorajda spokojno tišino. Občasni zvoki iz okolja, ki jih je moč slišati, so za vse, ki smo zadnje leto bolj ali manj preživljali v izolaciji in ga v določeni obliki še vedno, prijetni za uho.

Ljubljanska tržnica tako znana po svojem živahnem dogajanju, ki se ga je bilo nekoč mogoče naužiti, sameva, občasno se po njej sprehodi obiskovalec ali dva. Ob Ljubljanici na terasah lokalov, ki so ob zadnjem sproščanju ukrepov vendarle odprli svoja vrata, sedi zgolj nekaj gostov, pogovor med njimi teče potihoma in umirjeno. Za prestolnico tako značilnega vrveža turistov in melodičnega prepletanja različnih tujih jezikov ni moč zaznati.

Kot ugotavljajo v Turistično-informacijskem centru Ljubljana, so ponudniki turističnih nastanitev v Ljubljani v letu 2020 zabeležili za nekaj več kot 75 odstotkov prenočitev manj kot v letu pred tem, v prvih treh mesecih leta 2021 pa za 85 odstotkov manj. So pa med julijem in oktobrom v lanskem letu zabeležili porast prenočitev domačih gostov, torej obiskovalcev iz preostalih delov Slovenije.

Zaradi upada turizma se je močno zmanjšal tudi promet turističnih trgovinic s spominki. Ob našem sprehodu po centru mesta je večina teh trgovinic še vedno samevala v tišini, na vratih pa je list papirja obveščal, da do nadaljnjega še vedno ostajajo zaprti.

V obdobju posameznih zaprtij so sicer delovale trgovine s spominki, ki so imele tudi prehranske izdelke in so omogočale nakupe preko spleta ali dostavo, so pojasnili v Turistično-informacijskem centru Ljubljana. "Trenutno so trgovine s spominki v večini odprte, so pa vmes okrepile marketing in predstavitve na spletu ter se povezale s ponudniki dostave," so še pojasnili za STA.

A po besedah ene izmed prodajalk v trgovinici s slovenskimi spominki, ki stoji ob robu ljubljanske tržnice, kjer se je pred epidemijo običajno trlo turistov, so bile mnoge turistične trgovinice prisiljene zapreti svoja vrata in bodo do nadaljnjega še ostale zaprte, saj je v zadnjih mesecih slovensko prestolnico obiskalo premalo turistov.

To potrdi tudi prodajalka na tržnici, ki na svoji stojnici z oblačili v zadnjem letu beleži 80-odstotni upad prihodkov. Kot je pojasnila, turistov v Ljubljani v zadnjem letu skorajda ni. Nekaj več sicer beležijo obiska iz drugih delov Slovenije, a ne dovolj, da bi živahen duh tržnice zaživel.

"V letošnjem letu nas je obiskalo zgolj nekaj posameznih turistov, opazili smo tudi mlajše skupine španskih turistov, a vse to skupaj ne nanese več kot deset turistov v zadnjih treh mesecih," pa je povedala prodajalka v Učilni okusov Katarina Glavan.

Njihova zgodba je nekoliko drugačna, saj so zaradi prodaje prehranskih izdelkov slovenskih pridelovalcev ostali odprti ves čas epidemije. V Učilni okusov sicer ocenjujejo, da jih je v prejšnjih letih obiskalo veliko turistov, zato v zadnjem letu kljub neprekinjenemu obratovanju beležijo 30-odstotni upad prihodkov.

Prihodnost turističnih trgovinic s spominki tako za zdaj zaradi občutnega upada prometa ostaja negotova. A njihovi lastniki se nadejajo, da bodo lahko v prihodnjih tednih oziroma vsaj pred začetkom poletja ponovno odprli svoja vrata in pozdravili prve vračajoče se turiste.