Laura Winham Svet24.si

Laura od sveta pozabljena tri leta mrtva ležala v...

cumming Svet24.si

Znani britanski igralec vrnil svoj viteški red ...

2023-01-27 13.43.36 Necenzurirano

V posmeh državi: Snežičevi plakati pred vrati ...

bobnar golob bobo Reporter.si

Tatjana Bobnar ni šla v Tacen: v pisarni na ...

adam delius Ekipa24.si

Olimpija zahteva 2,5 milijona evrov za mladeniča,...

love, pamela Odkrito.si

Posiljena pri rosnih 12-ih ...

cristiano ronaldo al nassr pm Ekipa24.si

Za to mu plačajo 200 milijonov? Noro, kakšno ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Izpoved tretje zlorabljene redovnice: pater Rupnik jo je grabil za zadnjico in jo skušal poljubiti na usta, rekoč da je to »zdravilni Gospodov poljub«

Deli na:
Izpoved tretje zlorabljene redovnice: pater Rupnik jo je grabil za zadnjico in jo skušal poljubiti na usta, rekoč da je to »zdravilni Gospodov poljub«

Pater Marko Rupnik - Foto: YouTube

Po poročanju Primorskega dnevnika je o spolnih in psiholoških zlorabah jezuitskega patra Marka Ivana Rupnika za italijanski dnevnik Domani anonimno spregovorila še tretja redovnica. Nekdanja sestra lojolka, danes 56-letna Roberta (ime je psevdonim), je p. Rupnika spoznala v Gorici, ko jo je leta 1990, bila je še študentka umetnostne zgodovine, kolegica povabila na Rupnikovo razstavo. Ta je takrat poučeval tudi verouk na goriških šolah. Kot je dejala, je iskala duhovno poglobitev in njegova dela so se mi zdela pomenljiva. »Opazil me je in me zasul s komplimenti. Bil je karizmatičen, jaz pa zelo negotova,« je povedala novinarki Federici Tourn.

V nekaj mesecih je z izkazovanjem platonične zagledanosti vanjo zmanipuliral njeno duhovno poklicanost in jo prepričal, da vstopi v Skupnost Loyola, za katero še nikoli ni slišala. »Tako se je začelo moje boleče in absurdno desetletje v skupnosti: nesmiselno, jalovo in brezplodno žrtvovanje.«

»Ko sem bila še novinka, mi je položil roke na zadnjico in komentiral njeno obliko. Razumela sem, da je bilo narobe, a on me je zmedel, ker je vse ogrinjal v sij duhovnosti, zanimanje za ženske obline je opravičeval s svojim umetništvom, še več, z umetništvom in služenjem Bogu.«

P. Rupniku je bil po njenih besedah odkrito dvoumen in si dovoljeval opazke, ki jih ne bi pričakovala od duhovnika. »Ko sem bila še novinka, mi je položil roke na zadnjico in komentiral njeno obliko. Razumela sem, da je bilo narobe, a on me je zmedel, ker je vse ogrinjal v sij duhovnosti, zanimanje za ženske obline je opravičeval s svojim umetništvom, še več, z umetništvom in služenjem Bogu.« Večkrat je govoril o duhovni vrednosti ženstvenosti, ona pa se je spomnila na neko »predavanje« o pomenu bele barve pri ženskem spodnjem perilu. Sestre je p. Rupnik povabil, naj nosijo bele prosojne bluze, skozi katere je mogoče videti nedrček, kot sublimen znak čistosti in duhovne lepote.

Njegov manipulativen stil komunikacije je bil vsem na očeh, nemoteno je ravnal po svoje. »Danes je jasno, da ga dolga leta nihče ni ustavil,« je dejala. Ker se ni mogla vključiti v skupnost, so jo poslali v Rim na »zdravljenje« k Rupniku. V Centru Aletti sta začela nekakšno psihološko terapijo: na drugem ali tretjem srečanju jo je skušal poljubiti na usta, rekoč da je to »zdravilni Gospodov poljub«. Roberta ga je zavrnila in prekinila »zdravljenje«, ker jo je bilo strah, da se Rupnik ne bi mogel zadržati.

Po zavrnitvi so se začele hude duhovne in psihološke zlorabe tako z Rupnikove strani kot v skupnosti. Za spolne zlorabe drugih redovnic Roberta ni vedela. »Po desetih letih v skupnosti je bilo moje telo bolno, moja psiha izničena, moj duh ranjen,« je odgovorila na vprašanje, zakaj je zapustila lojolke.

Tudi to pričanje za Domani potrjuje, da je odpovedala najprej predstojnica Ivanka Hosta. Ta je vsakršen dvom oklicala za nasprotovanje Bogu, okoli sebe je čutila le graje in obsodbe, s sestrami so živele v »vzdušju terorja«. Sestra Roberta je zapustila redovništvo in se poročila.